W Hiszpanii Toyota jest zdecydowanym liderem sprzedaży nowych samochodów dla branży taksówkowej. Teraz Toyota Spain wprowadza nową ofertę skierowaną do taksówkarzy, opartą na gamie samochodów hybrydowych i elektrycznych zasilanych bateriami i wodorem.
Toyota odpowiada za ponad 60% rynku nowych samochodów dla firm taksówkowych w Hiszpanii, a w dużych miastach jak Madryt czy Barcelona nawet za 80% zakupów tej grupy klientów. Dotychczas domyślnym modelem taksówki w tym kraju był Prius +, siedmioosobowy minivan z napędem hybrydowym trzeciej generacji. Teraz Toyota proponuje taksówkarzom nowoczesną gamę modelową opartą na nowoczesnych zelektryfikowanych napędach – hybrydzie czwartej generacji, bezemisyjnym elektrycznym napędzie wodorowym drugiej generacji oraz napędzie elektrycznym na baterie.
Specjalna oferta taksówek, którą Toyota przygotowała na hiszpański rynek, bierze pod uwagę szczególne potrzeby taksówkarzy i ich pasażerów, a także dążenie Hiszpanii i jej poszczególnych miast do ograniczania emisji spalin. Znajdują się w niej trzy komfortowe sedany – Corolla Sedan Hybrid, Camry Hybrid oraz bezemisyjna limuzyna Mirai z elektrycznym napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Gamę zelektryfikowanych samochodów uzupełnia PROACE z silnikiem elektrycznym, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. W ofercie dla branży taksówkarskiej dostępny jest także jego wariant z konwencjonalnym silnikiem wysokoprężnym. Wszystkie samochody są wyposażone w sygnalizatory z napisem TAXI na dachu, taksometr i drukarkę. Toyota przygotowała także specjalną ofertę finansowania, przystosowaną do specyfiki firm taksówkowych. Samochody można zamawiać w całej sieci dealerskiej marki w Hiszpanii.
Szeroki wybór zatwierdzonych modeli taksówek miejskich został zaprezentowany w czerwcu podczas Madrid Taxi Fair. Nowa gama taksówek Toyoty jest dostępna dla operatorów w całej Hiszpanii. Została zaakceptowana m.in. do użytku w metropolii Barcelony i na obszarze metropolitalnym Madrytu.
Hybrydy Toyoty są bardzo cenione przez taksówkarzy oraz ze względu na niskie koszty użytkowania, trwałość i niezawodność. Władze miast chętnie inwestują w nie z powodu niewielkich emisji spalin oraz cen zakupu na poziomie konwencjonalnych samochodów. Te same cechy przyciągają do Toyoty także innych klientów flotowych.
Corolla Sedan z napędem hybrydowym opartym na silniku 1.8 o mocy 122 KM w cyklu mieszanym zużywa średnio od 4,4 l/100 km paliwa i emituje od 99 g/km CO2. W jej wyposażeniu znajdziemy m.in. system multimedialny nowej generacji Toyota Smart Connect z ekranem dotykowym HD, Apple CarPlay® i Android Auto™, nawigację z mapami online i 4-letnią darmową transmisją danych oraz dodatkowym trybem offline, zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego, ładowarkę indukcyjną telefonu czy inteligentny kluczyk i wyświetlacz HUD na przedniej szybie. Napęd hybrydowy jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem 100 000 km.
Średniej wielkości sedan Camry jest w Europie sprzedawany wyłącznie z napędem hybrydowym. Auto napędza układ Hybrid Dynamic Force z silnikiem 2,5 l o łącznej mocy 218 KM. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s, a jego zużycie paliwa wg WLTP wynosi od 5,3 l/100 km. Camry to przestronny, komfortowy sedan amerykańskiej produkcji, z bogatym wyposażeniem. Gwarancja na baterię hybrydową wynosi maksymalnie 10 lat.
Toyota Mirai to duży sedan zbudowany na platformie GA-L, którą dzieli z flagową limuzyną Lexus LS. Model ten jest wybierany przez coraz większe grono firm taksówkowych w Europie – Toyoty Mirai wożą pasażerów m.in. w Paryżu, Kopenhadze, kilku niemieckich miastach oraz w programach car-sharingowych KINTO m.in. w Szwecji.
Pod maską pracuje elektryczny napęd o mocy 182 KM, zasilany ogniwami paliwowymi. W ogniwach tych zachodzi reakcja wodoru z tlenem, w wyniku której uwalniane są elektrony i powstają cząsteczki wody. Ta zaawansowana technologia jest bardzo wydajna i bezpieczna. Bezpieczeństwo zapewniają także opracowane przez Toyotę trójwarstwowe zbiorniki wodoru z włókna węglowego oraz instalacja tankowania wodoru z wielokrotnymi zabezpieczeniami szczelności. Mirai zużywa średnio 0,84 kg wodoru na 100 km i nie emituje żadnych spalin, a jedynie wodę. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 sekund.
Toyota PROACE jest uniwersalnym vanem dostępnym w trzech długościach nadwozia, w wersji osobowej i dostawczej. Samochód jest dostępny jako bezemisyjne auto elektryczne lub z silnikami wysokoprężnymi i daje duże możliwości indywidualizacji za sprawą wielu konfiguracji nadwozia, drzwi, okien i liczby siedzeń, szerokiej gamy wysokiej klasy zabudów, w tym wersji przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Samochody oferowane firmom taksówkarskim w Hiszpanii mają obniżoną podłogę w rejonie trzeciego rzędu siedzeń, ręcznie składaną rampę, zaczepy do wózka inwalidzkiego oraz pas bezpieczeństwa pasażera, specjalne oznakowanie na rampie, stopień boczny i uchwyty oraz oświetlenie LED w przedziale przeznaczonym do mocowania wózka inwalidzkiego. Auto pomieścić do siedmiu osób, jeśli wszystkie trzy rzędy siedzeń są rozłożone, a po wprowadzeniu do wnętrza osoby na wózku inwalidzkim pozostaje miejsce dla pięciu osób.
Elektryczny PROACE jest napędzany silnikiem o mocy 136 KM, zasilanym baterią o pojemności 50 kWh lub 75 kWh. W zależności od wersji i wielkości baterii, jego średni zasięg wynosi od 196 km do 303 km.
Źródło: Toyota
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…