Categories: Wiadomości

Elit Polska – regenerować reflektory, czy wymienić je na nowe

Reflektory podobnie, jak inne części samochodowe ulegają zużyciu. Wtedy pojawia się pytanie – wymiana, czy regeneracja? Odpowiedź bywa skomplikowana, dlatego ELIT Polska opracował kilka argumentów za wymianą i regeneracją lamp.

Gdy jeździmy przede wszystkim w dzień, przestajemy doceniać rolę reflektorów w naszym samochodzie. Dopiero po zmroku możemy gołym okiem ocenić, w jakiej kondycji są światła. Jeśli poświata rzucana przed samochodem daje niewielkie poczucie pewności za kierownicą, warto zastanowić się nad wymianą lub regeneracją reflektorów.

Argumenty za wymianą reflektorów na nowe

Optymalna widoczność w nocy jest tym, na czym powinno zależeć każdemu kierowcy. Oryginalne produkty lub wysokiej klasy zamienniki gwarantują lepsze oświetlenie drogi i ostrzejszą granicę światła i cienia – to zawsze sprawdza diagnosta. Jednym z najważniejszych argumentów za wymianą reflektorów na nowe jest łatwość ich obsługi. Podczas wizyty na stacji diagnostycznej fabrycznie nowe światła zdecydowanie łatwiej ustawić, aby dawały maksymalnie dalekie pole widzenia i nie oślepiały innych użytkowników drogi. Wyeksploatowane silniczki do ustawiania wysokości świateł lub źle zamontowane odbłyśniki mogą skomplikować sprawę.

Miłośnicy estetyki chętnie sięgają po zamienniki reflektorów, ponieważ dzięki nim można w łatwy sposób odświeżyć wygląd samochodu. Ładne, błyszczące lampy zawsze poprawiają prezencję auta. Dodatkowo wśród wysokiej klasy części zamiennych znajdują się wersje, które wyglądają nieco inaczej od oryginałów. Mają przykładowo czarne wypełnienie. Jeśli jest ono zgodne z homologacją, taki zabieg stylistyczny dodaje sportowego sznytu. Interesującą wiele osób kwestią jest również montaż reflektorów po liftingu.



Philips Ultinon Pro9000 LED – ultranowoczesne źródło światła w miejscu żarówki halogenowej

Duża dostępność części i oszczędność czasu to kolejne argumenty za wymianą lamp na nowe. Regeneracja wymaga dużo więcej zaangażowania w cały proces i w bardzo wielu przypadkach może być ona niewiele tańsza od wysokiej klasy zamienników.

Na koniec pozostaje sprawa świateł w technologii LED. Użytkownicy nowych samochodów na gwarancji mogą spać spokojnie, ponieważ każda nieprawidłowość związana z działaniem lampy powinna być uznana przez producenta za naprawę gwarancyjną. W przypadku zakończenia gwarancji sytuacja przestaje być tak jednoznaczna.
“Wymiana reflektorów z wykorzystaniem wysokiej klasy zamienników niemal zawsze jest dobrym pomysłem. Bezpieczeństwo i optymalna widoczność na drodze są rzeczami, na których nie powinno się oszczędzać. Dlatego w ELIT Polska mamy do dyspozycji produkty znanej marki DEPO. Reflektory do większości popularnych modeli samochodów cieszą się dużym uznaniem Klientów. Warto w trakcie oceny stanu technicznego lamp zaproponować wymianę tego podzespołu”Andrzej Ohirko Product Manager Team Leader z ELIT Polska.

Dlaczego regeneracja może mieć sens?

W motoryzacji zdarzają się również sytuacje, w których wymiana elementu na nowy jest na tyle skomplikowana, że warto podjąć się jego regeneracji. Jeśli pojazd ma kilkadziesiąt lat dostępność części wysokiej klasy może być ograniczona. Przykładem takich podzespołów są reflektory klasycznych samochodów, które mają oryginalne, szklane klosze lamp. Wtedy zdecydowanie opłaca się przeznaczyć czas i pieniądze na ich regeneracje.
Innym przykładem, który pozostawia pole wyboru, są parujące reflektory. Kojarzone z autem o wypadkowej przeszłości, w rzeczywistości mogą mieć zupełnie inne przyczyny. Zdarza się, że uszczelki lub klej, które odpowiadają za szczelność reflektora, pod wpływem lat tracą swoje właściwości. Wtedy warto zastanowić się nad wymianą uszkodzonych elementów. Inną przyczyną zbierania się wody wewnątrz lampy jest zatkanie otworów odpowietrzających i odprowadzających wodę. Ich udrożnienie zajmuje chwilę i może przywrócić lampę do pełnej sprawności.
Jeszcze do wyboru mamy najnowsze reflektory. Technologia LED daje ogromne możliwości, jednak od czasu do czasu również zawodzi. Gdy pojazd traci gwarancję producenta, wymiana całego reflektora na nowy może być bardzo kosztowna. Dlatego pojawiły się firmy, które specjalizują się w naprawie poszczególnych diod i innych elementów lampy w technologii LED.
“Decyzja o wymianie lub regeneracji lampy zawsze powinna być poprzedzona dokładną analizą sytuacji. Tutaj działania według określonego schematu mogą generować nadmierne koszty. Warto porównać ze sobą części zamienne, ocenić ekonomiczny sens całego przedsięwzięcia i na koniec podjąć optymalną decyzję dla klienta” – podsumowuje Andrzej Ohirko Product Manager Team Leader z ELIT Polska.


Redakcja

Recent Posts

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

1 godzinę ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

2 godziny ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

1 dzień ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

2 dni ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

3 dni ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

5 dni ago