Jakość samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych marki Opel jest rekordowo wysoka. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy jakość nowo wprowadzanych na rynek modeli poprawiła się o 25 procent. Jest to efekt zarówno standardów produkcyjnych zdefiniowanych przez firmę, jak i informacji zwrotnych przekazywanych przez klientów w pierwszym roku po zakupie. Opel Corsa i Opel Mokka, które niedawno miały swoje premiery, od samego początku charakteryzują się pierwszorzędną jakością wykonania. Dotyczy to zarówno wersji spalinowych, jak i z napędem w pełni elektrycznym.
Osiągnięta poprawa wynika z konsekwentnej realizacji przyjętego przez Opla celu, którym jest zerowa usterkowość. Aby go osiągnąć, firma z Rüsselsheim wprowadziła również nowe metody predykcyjnej analizy produkcji. Systemy prognozujące wykrywają moment, w którym pewne parametry zmieniają się w taki sposób, że mogłoby to prowadzić do błędów w produkcji, a następnie prewencyjnie interweniują. Efekt to przede wszystkim niedopuszczenie do wyprodukowania wadliwych części, a także zapobieganie zakłóceniom w produkcji i utrzymanie jednolicie wysokiej jakości.
„W firmie Opel oraz w całej Grupie Stellantis wyznaczamy sobie ambitne cele jakościowe. Chcemy być pod tym względem numerem 1 wśród wielkoseryjnych producentów. Wszędzie tam, gdzie usterki są eliminowane, podnosimy jakość i zadowolenie klienta, a jednocześnie zmniejszają nam się koszty” – mówi dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz.
W niemieckich zakładach w Rüsselsheim i Eisenach przejście na najnowszą platformę Grupy również przyczyniło się do dalszej poprawy. Strategia zunifikowanej platformy i ograniczenie zbędnej złożoności są ważnymi czynnikami sprzyjającymi wysokiej jakości i niezawodności pojazdów. W centralnych zakładach Opla w Rüsselsheim ruszyła właśnie seryjna produkcja nowej generacji modelu Astra. Pięciodrzwiowa Astra, a wkrótce także kombi Astra Sports Tourer, będą tam montowane z niemiecką precyzją. Wszystkie wersje są produkowane w Eisenach z zachowaniem najwyższych standardów jakościowych. Potwierdza to także najnowszy raport TÜV, w którym flagowy SUV Opla zajął znakomite 11. miejsce w ogólnej klasyfikacji obejmującej 128 modeli. Ponadto według statystyk awaryjności ADAC za 2022 r. modele Opla z różnych segmentów, od Grandlanda i Crosslanda po ADAM‑a, wyróżniają się niezawodnością wśród używanych samochodów.
Inżynierowie Opla skoncentrowali uwagę także na dalszym poprawianiu długookresowej jakości. W tym zakresie zintensyfikowano współpracę z dostawcami. Określając żywotność eksploatacyjną oraz standardy dla części i podzespołów, inżynierowie Opla stawiają na „solidność”. Oprócz przeprowadzania typowych badań zadowolenia klientów strażnicy jakości z Rüsselsheim analizują także recenzje i sugestie z forów internetowych i innych kanałów w mediach społecznościowych. Z tych źródeł korzystają również dealerzy Opla, którzy starają się jak najwcześniej ustalić, co z punktu widzenia klientów warto jeszcze poprawić. Każda informacja zwrotna jest traktowana poważnie i postrzegana jako okazja do podnoszenia jakości.
Źródło: Opel
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…