Categories: Wiadomości

Peugeot – technologiczne tajniki nowego logo Peugeot 308

Nowe logo z głową lwa umieszczone na grillu nowego Peugeot 308 powstało z połączenia najnowszych technologii i różnorodnych inspiracji projektantów marki. Nie tylko zdobi przód najnowszego modelu Peugeot, ale także maskuje radar przekazujący informacje do procesorów licznych systemów wspomagania prowadzenia.

W czym tkwi tajemnica? Nowe logo Peugeot jest pokryte z tyłu cienką warstwą indu, rzadkiego metalu o właściwościach nadprzewodzących, który nie zakłóca fal radarowych, nadaje powierzchniom chromowany wygląd oraz zapewnia wysoką odporność na warunki atmosferyczne.

Nowy PEUGEOT 308 – znamy polskie ceny

Nowy Peugeot 308 jest pierwszym modelem marki, na którego grillu pojawiło się nowe logo z głową lwa, zaprezentowane po raz pierwszy w lutym 2021 roku. Jest podkreślone przez kształt i wzór grilla z miriadami chromowanych elementów, zbiegających się ku jego środkowi. Układ grill-logo nadaje nowy wygląd przedniej części samochodu, podkreślając zarazem charakter modelu Peugeot 308, jak również, odzwierciedlając strategię marki – stałe podwyższanie klasy swoich modeli.

Tablica rejestracyjna została przeniesiona w dolną część przedniego zderzaka, aby design przodu był widoczny w całej okazałości, a radar systemów wspomagania prowadzenia ukryto pod logo marki, aby nie zaburzyć stylistyki grilla.

Projektowanie nowego logo Peugeot 308

W nowym Peugeot 308 nowe logo występuje w dwóch wersjach o identycznym wyglądzie, lecz różniących się techniką wykonania. Pierwsze z nich jest montowane w wersjach ACTIVE PACK, natomiast drugie – innowacyjne – zdobi wersje ALLURE i GT wyposażone w radar systemów wspomagania prowadzenia.



Aby sprzężone z radarem systemy wspomagania prowadzenia mogły działać bez zarzutu, fale emitowane przez radar nie mogą być w żaden sposób zakłócane. Wymagało to od konstruktorów z Peugeot całkowitej zmiany koncepcji logo umieszczonego przed radarem z uwzględnieniem dwóch wymogów:

– Grubość czołowej płytki musiała być stała

– Komponenty, z których wykonane jest logo, nie mogły zawierać żadnych elementów metalowych.

Produkcja nowego logo dzieli się na kilka etapów:

– Produkcja gładkiej czołowej płytki o stałej grubości z poliwęglanu formowanego wtryskowo

– Produkcja tylnej płytki z indu. Ten rzadki metal jest wykorzystywany w wersji logo przeznaczonej dla modeli wyposażonych w radar, ponieważ jest to jedyny materiał, który spełnia następujące kryteria techniczne i wizualne: ma wygląd naturalnego chromu oraz właściwości, dzięki którym nie zakłóca fal radarowych

Laserowe grawerowanie. Do wykonania głowy lwa w nowym logo Peugeot wykorzystywana jest technologia laserowego grawerowania, która wydobywa spod warstwy poliwęglanu kształt lwa

Czarny lakier: nanoszony jest na warstwę poliwęglanu, stanowiąc tło logo marki

– Nanoszenie bezbarwnego lakieru ochronnego na zewnętrzną powierzchnię zabezpiecza logotyp przed działaniem czynników zewnętrznych (uderzenia, promienie słoneczne, zmiany temperatury…)

Mocowanie – logo jest następnie naklejane na płytkę mocującą, a całość umieszczona i przykręcona do grilla.

Jest to pierwszy przypadek wykorzystania tej technologii produkcji przez markę Peugeot.

Jakie nowe systemy wspomagania prowadzenia kryją się pod nowym logo Peugeot?

Zamontowany pod nowym logo Peugeot radar jest wykorzystywany przez kilka systemów wspomagania prowadzenia najnowszej generacji:

Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go – w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8 – i regulowaną zadaną wartością odległości między pojazdami

Aktywny tempomat z funkcją 30 km/h – w wersjach z manualną skrzynią biegów – i regulowaną zadaną wartością odległości między pojazdami

Aktywne wspomaganie nagłego hamowania, które wykrywa pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkościach od 7 do 140 km/h (w zależności od wersji) i ostrzega kierowcę w razie wykrycia ryzyka kolizji.

W 2022 r. radar ten będzie również wykorzystywany w nowym pakiecie Drive Assist 2.0, który stanowi kolejny krok w stronę jazdy półautonomicznej. W wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8 w jego skład wchodzą: aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz funkcja utrzymania samochodu na pasie ruchu. W nowej wersji Drive Assist pojawiają się także 2 nowe funkcje, które będą aktywne na drogach dwujezdniowych:

Półautomatyczna zmiana pasa ruchu – system proponuje kierowcy, przy prędkościach od 70 do 180 km/h, wyprzedzenie pojazdu znajdującego się z przodu i powrót na dotychczasowy pas ruchu

Zalecenie dostosowania prędkości – system z odpowiednim wyprzedzeniem sugeruje kierowcy dostosowanie prędkości samochodu (przyspieszenie lub zwolnienie) zgodnie ze znakami ograniczenia prędkości.

Źródło: PEUGEOT



Redakcja

Recent Posts

Mazda CX-60 na drogach i bezdrożach Maroka

Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…

5 godzin ago

Ford Mustang – 60 lat dziedzictwa i ważna rola w popkulturze

Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…

1 dzień ago

SEAT – najprostszy sposób na nowy samochód – wynajem długoterminowy

SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…

2 dni ago

Citroën Ami zmienia kolor i wprowadza nowe wersje z okazji czwartcy urodzin

Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz  nowy, ciemnobrązowy kolor…

3 dni ago

Alfa Romeo Junior – polskie ceny już od 129,6 tys. zł

Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…

4 dni ago

Opel Laubfrosch – 100 lat temu zjechał z linii produkcyjnej

Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…

5 dni ago