Categories: Testy

SEAT MÓ 125 – testy w skrajnych warunkach

Zespół inżynierów SEAT-a MÓ testuje model 125 w dwóch hiszpańskich lokalizacjach: na terenach Pirenejów Katalońskich i pustyni w Almerii. Skuter elektryczny został sprawdzony na ponad 4400 kilometrach w śniegu, piasku, wodzie i żwirze w temperaturach od -10 st. C do 45 st. C. Testy pomogą w określeniu ustawień modelu dla rynków międzynarodowych.

W 2020 roku hiszpański producent ogłosił powstanie nowej marki SEAT MÓ, skoncentrowanej na miejskiej mobilności. Pierwszymi pojazdami marki są elektryczny skuter SEAT MÓ eScooter 125 oraz elektryczna hulajnoga SEAT MÓ eKickScooter 65 zaprojektowane jako odpowiedzi na dynamicznie zmieniające się potrzeby miejskiego stylu życia. Zapowiedziano wówczas stopniowe wprowadzenie pojazdów na poszczególne rynki z dostosowaniem do regulacji prawnych w krajach.

Aktualnie trwają testy, by zapewnić najlepszą możliwą wydajność w 100% elektrycznego skutera. Zespół ds. Jakości, Badań i Rozwoju SEAT MÓ sprawdził pojazd na dwóch różnych terenach w Hiszpanii, w górach Baqueira Beret (Lleida) i na Pustyni Tabernas (Almería) w warunkach śniegu, piasku, na mokrych chodnikach, żwirowych drogach, w słońcu i deszczu.

Wydajność w każdych warunkach

Podczas testów inżynierowie sprawdzili akumulator, komponenty motocykla i upewnili się, że elementy zawieszenia nie są narażone na uszkodzenie w żadnych okolicznościach, a opony nie tracą przyczepności.



Testy jakości SEAT MÓ mają na celu zagwarantowanie, że skuter będzie w stanie zapewnić moc, prędkość, przyczepność i zasięg elektryczny w każdej sytuacji – mówi dyrektor generalny SEAT MÓ, Lucas Casanovas.

Dla hiszpańskich inżynierów ważne było również, aby upewnić się, że osiągi motocykla w pełni elektrycznego pozostają niezmienne nawet w skrajnie różnych klimatach, takich jak minimalne -10 st. C w zimie w Pirenejach (Baqueira) lub 45 st. C w letnim upale na suchej pustyni Almería.

SEAT – 7 cennych rad, jak zmniejszyć zużycie paliwa

Musimy zagwarantować, że poziom naładowania nie spadnie drastycznie w temperaturach poniżej zera, a jednocześnie, że bateria nie przegrzeje się w upale – wyjaśnia Casanovas.

Dlatego bateria MÓ jest wyposażona w system kontroli, który np. zmniejsza moc, jeśli wyczuje, że robi się za gorąco. Ma to na celu dostosowanie ustawień modelu dla różnych rynków międzynarodowych z uwzględnieniem krajów o ekstremalnie niskich temperaturach, a także tych z klimatem pustynnym.

Odporność na kurz i wodę

Bateria musi być całkowicie szczelna, aby chronić elementy elektryczne przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, takimi jak kurz i woda. Z tego powodu SEAT MÓ 125 spełnia międzynarodowe standardy IP67. Oznacza to, że akumulator zapewnia całkowitą ochronę przed kurzem, a jego uszczelka doskonale wytrzymuje zanurzenie w jednym metrze słonej wody przez co najmniej 30 minut bez uszkodzenia

Skuter ma sprawiać przyjemność bez względu na pogodę czy warunki drogowe. Dzięki tym testom jakości potwierdziliśmy, że SEAT MÓ 125 sprawdza się idealnie – podsumowuje Lucas Casanovas.

MÓ 125 – dane techniczne

Pojazd dysponuje silnikiem o mocy 9 kW, co stanowi ekwiwalent silnika spalinowego o pojemności 125 cm³, który zapewni prędkość maksymalną 95 km/h i przyspieszenie od 0 do 50 km/h w jedyne 3,9 sekundy. Kierowca może korzystać z trzech trybów jazdy: City, Sport oraz Eco. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 5,6 kWh zapewni zasięg do 125 km, co oznacza, że prywatnym użytkownikom jedno ładowanie wystarczy średnio na tydzień jazdy po mieście.

W Polsce obecnie w ofercie dostępna jest hulajnoga SEAT MÓ eKickScooter 65.

Źródło: SEAT



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

8 godzin ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

8 godzin ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

1 dzień ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

1 dzień ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

1 dzień ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

2 dni ago