Categories: Testy

Nissan Ariya – testy zderzeniowe w 1/1000 sekundy

Jest to czas (1/1000 sekundy), w którym samochód Nissana przeznaczony do testów zderzeniowych spełnia swoją rolę. W Nissan Technical Center w Atsugi w Japonii zespół inżynierów niestrudzenie pracuje nad tym, by wszystkie modele, w tym przygotowywany do rynkowego debiutu nowy elektryczny crossover-coupé Ariya, zapewniały najwyższy poziom bezpieczeństwa w razie kolizji.

Nissan poddaje każdy ze swoich modeli rygorystycznym testom zderzeniowym, sprawdzając wytrzymałość na uderzenie przodem, bokiem i tyłem, a także przeprowadzając symulacje wypadków z udziałem pieszych. Podczas procedury testowej inżynierowie Nissana z Grupy ds. Oceny Bezpieczeństwa Biernego mierzą siłę uderzenia w karoserię i komponenty konstrukcyjne samochodu, a także jego skutki dla kierowcy i pasażerów. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu manekinów o różnych rozmiarach oraz rodzajach sylwetek, wyposażonych w liczne czujniki.

„W modelu Ariya poddajemy ocenie ponad sto poszczególnych elementów” – powiedział Gen Tanabe z Grupy ds. Oceny Bezpieczeństwa Biernego. Nissan Ariya będzie sprzedawany na wielu światowych rynkach, dlatego przeprowadzamy ponad czterysta różnych testów już od wczesnych faz opracowywania produktu aż do momentu jego premiery rynkowej” – dodał.

Nowy Nissan Ariya po raz pierwszy zaprezentowany w Polsce

Ariya jest samochodem w 100% elektrycznym, dlatego wiele procedur testowych zostało zaadoptowanych z tych wykorzystanych przy opracowywaniu Nissana LEAF, co przełożyło się na zastosowanie bardziej rygorystycznych środków bezpieczeństwa od wymaganych przepisami. Przykładowo, inżynierowie ds. bezpieczeństwa musieli zadbać o to, by zamontowany w modelu Ariya zespół akumulatorów wysokonapięciowych w przypadku zderzenia zachował integralność konstrukcji i uniemożliwił wyciek elektrolitu.

 

Koncepcja Safety Shield Nissana, obejmująca zarówno elementy bezpieczeństwa czynnego, jak i biernego, pozwala konstruować zaawansowane technologicznie samochody, zapewniające bezpieczeństwo pasażerów w różnych sytuacjach. Głównym celem inżynierów marki jest zapobieganie kolizjom. Tam, gdzie nie da się uniknąć wypadku, priorytetem jest minimalizacja szkód i obrażeń pasażerów.



Źródło: Nissan



Redakcja

Recent Posts

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

20 godzin ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

21 godzin ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

2 dni ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

3 dni ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

4 dni ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

6 dni ago