Categories: Wiadomości

Toyota otworzyła szósty salon sieci dealerskiej Toyota Professional

W Gdańsku powstał nowy salon Toyota Professional wyspecjalizowany w sprzedaży samochodów użytkowych. Stacja należy do grupy Walder, dealera Toyoty w północnej Polsce. Prowadzi sprzedaż Hiluxa i wszystkich modeli z rodziny PROACE oraz pełnej gamy specjalistycznych zabudów do tych samochodów.

W najbliższych miesiącach jej oferta zostanie poszerzona o serwis aut użytkowych oraz program sprzedaży używanych samochodów dostawczych Toyota Plus.

Salon Toyota Professional Gdańsk, otwarty przy ul. Jabłoniowej 2, specjalizuje się w sprzedaży pełnej gamy samochodów użytkowych Toyoty – modeli PROACE i PROACE Verso, PROACE CITY i PROACE CITY Verso oraz Hilux. W jego ofercie znajdują się także profesjonalne zabudowy do tych modeli, objęte 3-letnią gwarancją. Obiekt ma powierzchnię 314 m² i pomieści na wystawie do 6 pojazdów. Zespół specjalnie wyszkolonych pracowników jest gotowy do obsługi zarówno klientów flotowych, jak i indywidualnych.

Nowy obiekt w Gdańsku jest już szóstą stacją dealerską Toyota Professional i piątą należącą do grupy Walder, która prowadzi także salony Toyoty w Chwaszczynie, Rumi i Grudziądzu oraz Lexusa w Gdańsku. Głównym celem programu Toyota Professional jest zapewnienie kompletnej obsługi firmom i osobom prywatnym zainteresowanym samochodami użytkowymi, obejmującej zarówno proces wyboru, sprzedaży i finansowania samochodu, jak i kompleksowe wsparcie podczas użytkowania. Dlatego gdański salon zostanie rozbudowany o serwis samochodów dostawczych, którego otwarcie jest planowane na czerwiec tego roku. Wkrótce stacja uruchomi także program sprzedaży i finansowania używanych samochodów Toyota Plus, koncentrując się na kilkuletnich autach dostawczych.

Ekspansja programu Toyota Professional

Toyota Professional istnieje od 2019 roku, kiedy zostały uruchomione pierwsze specjalistyczne salony – Warszawa Wesoła, Poznań i Zielona Góra. Jednocześnie w całej sieci dealerskiej Toyoty powstały osobne działy Toyota Professional wyspecjalizowane w sprzedaży samochodów użytkowych. W krótkim czasie sieć została rozbudowana o kolejne stacje w Szczecinie i na warszawskim Bemowie, a w tym roku obok salonu w Gdańsku dołączy do nich jeszcze jeden obiekt.



W pierwszym etapie Toyota Professional był to pilotażowy projekt, realizowany przez polski oddział Toyoty dla europejskiej centrali w Brukseli. W następnych latach program został rozszerzony na pozostałe europejskie rynki, w oparciu o doświadczenia, wiedzę i dobre praktyki wypracowane przez polski zespół.

Samochody użytkowe Toyoty liderami na rynku

Toyota Professional jest jedną z najlepiej sprzedających się marek w segmencie samochodów użytkowych do 3.5T. Początek roku był bardzo dobry zarówno dla modelu PROACE CITY, który od kilkunastu miesięcy jest liderem segmentu kompaktowych vanów, jak i dla modelu PROACE, który w styczniu i lutym awansował na pierwsze miejsce wśród vanów średniej wielkości. Hilux, który w 2021 roku zajmował drugie miejsce w segmencie, w styczniu i lutym 2022 roku był absolutnie najpopularniejszym pick-upem w kraju. Udział w rynku pick-upa Toyoty w roku 2022 wynosi prawie 50%.

Toyota Hilux GR SPORT w przedsprzedaży za 259,4 tys. zł

Wszystkie auta dostawcze Toyoty są dostępne z fabrycznymi zabudowami, objętymi 3-letnią gwarancją Toyoty, oraz w specjalnych wersjach takich jak PROACE Platforma, PROACE Mobility i PROACE CITY Mobility dla osób niepełnosprawnych czy dostawczy PROACE Electric z bezemisyjnym napędem ładowanym z sieci. Wszystkie samochody z rodziny PROACE są objęte gwarancją PRO na 3 lata lub milion kilometrów.

„W ostatnich latach Toyota udowodniła swoją odporność na zawirowania na rynku. To efekt świetnej organizacji zgodnej z zasadami Toyota Way oraz wyjątkowej jakości i atrakcyjności naszych produktów. Toyota całkowicie zdominowała rynek samochodowy w Polsce – nasza marka zajmuje pierwsze miejsce zarówno ogólnie, jak i na rynku flotowym. Corolla jest najpopularniejszym samochodem w kraju i domyślnym autem dla firm – udział tylko tego jednego modelu w całym rynku aut firmowych wyniósł w dwóch pierwszych miesiącach aż 6,5%. Liderami swoich segmentów są obok Corolli także Yaris, Camry, RAV4, PROACE CITY, PROACE i Hilux. W klasie samochodów użytkowych, w roku 2022 Toyota zajmuje doskonałe 2. miejsce. To pokazuje, że obraliśmy właściwy kierunek rozwoju gamy samochodów dostawczych. Korzystamy w pełni z naszego doświadczenia w sprzedaży flotowej. Możemy rozwijać się tak dynamicznie również dzięki w pełni dedykowanym salonom Toyota Professional” – podkreślił Tomasz Suliga, LCV Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

15 godzin ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

15 godzin ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

15 godzin ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

2 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

3 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

4 dni ago