Wśród europejskich użytkowników Fordów Focus, Puma i Kuga najpopularniejszym kolorem był Magnetic. Ford Fiesta był najchętniej kupowany w kolorze białym, a Mustang Mach-E – w eleganckiej czerni. Sumując udziały tych kolorów okazało się, że ponad 70% klientów ww. modeli zdecydowało się na barwy achromatyczne (a więc pozbawione dominanty barwnej). To właśnie one królowały w ubiegłym roku w statystykach kolorystycznych Forda.
– Szarość postrzegana jest jako neutralna barwa, reprezentująca praktyczność i kontrolę. Powiększanie się palety szarości dostępnych na rynku motoryzacyjnym spowodowało, że kolor ten przestał być niszowym i w dzisiejszych czasach wyznacza trendy. Niektóre z oferowanych obecnie odcieni szarości są niezwykle efektowne i przyciągające wzrok, takim kolorem jest np. Carbon Grey dostępny w palecie barw Mustanga Mach-E – powiedziała Julie Francis, stylistyka odpowiedzialna w Ford of Europe za dobór kolorów i materiałów.
Podobnie było na rynku polskim – w ubiegłym roku kolor szary był ulubionym lakierem wśród nabywców wymienionych modeli, poza jednym. W tych przypadkach, gdzie najpopularniejszym kolorem był Magnetic Grey, jego udział w palecie barw wynosił od 20% do 26%. Drugim najpopularniejszym kolorem wśród tych modeli był czarny – Agate Black.
W przypadku Forda Fiesty najpopularniejszym kolorem w Polsce był Magnetic Grey, przy czym z uwagi na reprezentatywność próby w porównaniu dla polskiego rynku uwzględniono wszystkie wersje Fiesty, a nie tylko Active. Także na ten kolor – Magnetic Grey – były najczęściej pomalowane Pumy, które trafiły w ubiegłym roku do polskich klientów. Również wśród użytkowników Forda Kugi ten kolor cieszył się największą popularnością. Nie inaczej było w przypadku Forda Focusa. Tutaj ponad 26% nabywców wybrało właśnie ten odcień szarości i był to najwyższy odsetek klientów wybierających ten kolor z dostępnej palety barw.
Niezwykle atrakcyjny i przyciągający wzrok kolor głębokiej czerwieni, Lucid Red, był najchętniej wybierany przez fanów Mustanga Mach-E. Na ten kolor zdecydowało się ponad 30% nabywców tego pierwszego całkowicie elektrycznego samochodu marki Ford. Co ciekawe – na drugim miejscu znalazł się (podobnie jak w przypadku modeli spalinowych) kolor czarny – Absolut Black.
Być może użytkownicy Mustanga Mach-E w Polsce już wyczuwają trendy, które będą obowiązywały na rynku kolorystycznym w 2022 roku. Podczas gdy kolor Ultimate Grey był wybrany przez Instytut Pantone kolorem roku 2021, to na bieżący rok Instytut Pantone wybrał właśnie odcień purpury – Very Peri – jako kolor roku.
Źródło: Ford
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…