Toyota utrzymuje pierwsze miejsce w Polsce już od kilkunastu miesięcy, a dobry początek 2022 roku potwierdza jej dobre przygotowanie do radzenia sobie z zawirowaniami na rynku. W Top 10 najpopularniejszych samochodów pierwsze trzy miejsca zajęły Corolla, RAV4 i Yaris – zarówno w lutym, jak i od początku roku. Kompaktowa Toyota potwierdza w tym roku swoją atrakcyjność dla polskich klientów po tym, jak w ubiegłym roku awansowała na pierwsze miejsce. W lutym Corolla zanotowała 1 607 rejestracji, RAV4 trafił do klientów w liczbie 1 514 egzemplarzy, a Yaris w liczbie 1 358 aut. W styczniu i lutym klienci Toyoty zarejestrowali 3 286 Corolli, co odpowiada 5,3% całego rynku, a także 2 631 RAV4 i 2 292 Yarisów.
W lutym pierwsze miejsca w swoich segmentach zajęło 7 modeli Toyoty – obok Corolli, Yarisa i RAV4 także Camry (445 aut) oraz wszystkie trzy modele użytkowe –PROACE CITY (468 rejestracji), PROACE (286 rejestracji) i Hilux (139 rejestracji). Drugie miejsca w segmencie zajęły AYGO z rocznika 2021 (142 rejestracje), nowy Yaris Cross (570 rejestracji) i Toyota C-HR (494 rejestracje).
W ujęciu od początku roku pierwsze miejsca w segmentach zanotowały te same modele osobowe co w lutym – Corolla (29,5% udziału w segmencie), Yaris (29,1% udziału), Camry (766 aut, 19,2% udziału) i RAV4 (23,4% udziału). Yaris Cross był drugi (1 161 egz.), podobnie jak Highlander (345 egz.) i AYGO (337 egz.), zaś Toyota C-HR (847 egz.) znalazła się na trzecim miejscu w swoim segmencie.
PROACE CITY, PROACE i Hilux także zajęły w styczniu i lutym 2022 roku pierwsze miejsca w segmentach, po zarejestrowaniu odpowiednio 825 aut, 528 aut i 235 aut. Niemal połowa (49,7%) pick-upów zarejestrowanych od stycznia to Hiluxy. Udział PROACE’a CITY w segmencie kombivanów wynosi 30,5%, a PROACE’a w segmencie vanów średniej wielkości – 25,5%.
Samochody Toyoty cieszą się zdecydowanie największą popularnością wśród firm w Polsce. Od początku roku przedsiębiorcy zarejestrowali 8 385 aut Toyoty, ponad dwa razy więcej niż marki zajmującej drugie miejsce. Udział Toyoty w rynku flotowym po dwóch miesiącach 2022 roku wynosi 19,5% (wzrost o 3,8 p.p. rok do roku).
Toyota Corolla jest najczęściej wybieranym samochodem firmowym w Polsce, z wyraźną przewagą nad resztą stawki i udziałem w rynku flotowym na poziomie 6,5%. W lutym firmy zarejestrowały 1 364 Corolle, a od 1 stycznia – 2 794 auta tego modelu. Corolla odpowiada za 30,4% samochodów kompaktowych zarejestrowanych przez firmy w tym roku.
Drugie miejsce zajął model RAV4, który trafił do firm w liczbie 1 066 aut w lutym i 1 830 aut od początku stycznia. Jego udział w całym rynku flotowym wynosi 4,3%, a w segmencie 24,5%.
W pierwszej dziesiątce znalazł się także Yaris, który w lutym zanotował 694 rejestracje na firmę (5. miejsce), a od początku roku 1 129 rejestracji (również 5. miejsce). Yaris jest liderem swojego segmentu we flotach z udziałem 26,8%.
Na rynku flotowym pierwsze miejsca w segmentach zajęły także AYGO, Camry oraz wszystkie modele użytkowe Toyoty. Camry trafiło do 661 kierowców w firmach, a w lutym zanotowało 390 rejestracji. Firmy zarejestrowały od stycznia 253 AYGO, a w samym lutym 117 egzemplarzy tego modelu. Wyczerpująca się pula samochodów z rocznika 2021 nie przeszkodziła zająć AYGO w tym roku 38,3% segmentu. W najbliższych miesiącach model ten zostanie zastąpiony przez nowego crossovera Aygo X.
Udział PROACE’a CITY w segmencie jest na rynku flotowym jeszcze większy niż w ogólnej sprzedaży i wynosi 32,3%. Firmy zarejestrowały w lutym 433 auta tego modelu, a w dwa miesiące 766 aut. Pierwsze miejsce w segmencie zajmuje także PROACE z wynikiem 270 samochodów w lutym i 489 aut od początku roku. Model ten odpowiada za 27,3% rejestracji vanów średniej wielkości na rynku flotowym. Hilux zajął pierwsze miejsce wśród pick-upów po zarejestrowaniu 115 aut w lutym i 192 egzemplarzy w ciągu dwóch miesięcy. Liczba ta jest aż o 170% większa niż po dwóch miesiącach 2021 roku i oznacza udział w segmencie na poziomie 48,9%.
Źródło: Toyota
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…