Categories: Wiadomości

Nowa Toyota Aygo X hitem przedsprzedaży

Inwestycja Toyoty w rozwój segmentu A w Europie spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem polskich klientów. Nowy crossover Aygo X zebrał w ciągu półtora miesiąca 417 zamówień w ramach przedsprzedaży. Największym powodzeniem cieszy się wersja Style z dwukolorowym nadwoziem oraz pikantny lakier Chili Red. Ponad 40% zamówionych samochodów ma automatyczną skrzynię biegów.

Debiutujące w tym roku Aygo X to zupełnie nowy model, który poszerzy gamę SUV-ów i crossoverów Toyoty o auto z segmentu A. Zaprojektowane na platformie GA-B Aygo X, które zastąpi model Aygo – najpopularniejszy mały samochód na polskim rynku, wyróżnia się rodzajem nadwozia, oryginalną stylistyką podkreśloną dwukolorowymi kompozycjami oraz nowoczesnymi technologiami multimediów, łączności i bezpieczeństwa, w tym wyjątkowo rozbudowanym zestawem systemów bezpieczeństwa czynnego. Samochód jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia, w tym w specjalnej odmianie Aygo X Limited z nadwoziem w kolorach Cardamom Green i Eclipse Black oraz pomarańczowymi akcentami na zewnątrz i w kabinie. Od stycznia salony Toyoty przyjęły 417 zamówień na nowy model, jeszcze zanim ich klienci mieli okazję obejrzeć samochód na żywo czy odbyć jazdę próbną.

Debiutująca w nowym modelu automatyczna skrzynia biegów CVT spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem klientów – wyposażonych jest w nią aż 42% zamówionych samochodów. Wyższe wersje wyposażenia Style, Executive i Aygo X Limited, które w standardzie otrzymują dwukolorowe nadwozie, wybrało łącznie 79% zamawiających. Najpopularniejsza okazała się środkowa wersja Style, która odpowiada za ponad 40% zamówień, a wersję Executive zamówiło 31% klientów. Dla wersji Style dostępny jest m.in. pakiet Tech, o który zostało rozbudowanych 10% zamówionych aut.

ADAC – Toyota Yaris Hybrid samochodem z najlepszym stosunkiem jakości do ceny

Specjalnie dla Aygo X Toyota opracowała cztery zupełnie nowe lakiery inspirowane przyprawami, które w połączeniu z czarnym lakierem na dachu i tylnej części auta tworzą dynamiczną, dwukolorową kompozycję. Ponad 28% klientów zainteresowanych nowym modelem marki zamówiło wariant Chili Red. Drugim najpopularniejszym kolorem jest Ginger Beige, który zamówiło 26% klientów, a trzeci to Cardamom Green z udziałem 18% wszystkich zarezerwowanych egzemplarzy nowego crossovera. Czwarty specjalny lakier zaprojektowany dla Aygo X to głęboki kolor Juniper Blue. Wszystkie cztery dostępne są w połączeniu z lakierem Eclipse Black od wersji Style.

Obok dwukolorowej kompozycji nadwozia, wersja Style otrzymuje dekoracyjne akcenty we wnętrzu w kolorze nadwozia, ciemną podsufitkę oraz większy, 8-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej. Auto w tej wersji jest wyposażone także w kamerę cofania, kierownicę obszytą skórą, tylny dyfuzor w kolorze nadwozia, 17-calowe felgi aluminiowe, światła przeciwmgielne i przyciemniane tylne szyby.



Nowoczesne wyposażenie w standardzie

Do podstawowego wyposażenia Aygo X należy system multimedialny Toyota Touch 2 z Apple CarPlay® i Android Auto™, usługi łączności Toyota Connected Car, manualna klimatyzacja, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, czujnik zmierzchu, a także elektryczne przednie szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka, system wspomagający pokonywanie podjazdów, wielofunkcyjna kierownica oraz regulacja kolumny kierownicy.

Wyróżnikiem Aygo X na rynku – nie tylko w segmencie A – jest należący do standardowego wyposażenia pełny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego. Toyota Safety Sense generacji 2.5 zawiera układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia, asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA), automatyczne światła drogowe (AHB), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), a także system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) i system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall).

Toyota Aygo dostępna od ręki

W salonach Toyoty wciąż są jeszcze dostępne ostatnie egzemplarze Aygo drugiej generacji z rocznika 2021, na które Toyota przygotowała specjalną ofertę finansowania w programie KINTO ONE. Samochody w atrakcyjnie wyposażonej wersji x-play, zawierającej m.in. światła dzienne i pozycyjne LED, klimatyzację manualną, system audio z wyświetlaczem, USB i Bluetooth i elektrycznie sterowane przednie szyby, zostały wycenione od 549 zł netto miesięcznie w Leasingu KINTO ONE lub od 676 zł brutto miesięcznie w Leasingu Konsumenckim KINTO ONE. Auta rozbudowane o pakiet Tech, zawierający system multimedialny Toyota x-touch z kolorowym ekranem dotykowym 7″, Android Auto™ i Apple CarPlay* oraz kamerę cofania są dostępne w programie KINTO ONE od 569 zł netto miesięcznie lub od 700 zł brutto miesięcznie.

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Toyota Yaris – model, który odmienił segment B na rynku od 25 lat

Toyota Yaris jest modelem globalnym, produkowanym na całym świecie. Produkcja auta rozpoczęła się w styczniu…

1 dzień ago

Nowy Volkswagen California – premiera nowej generacji

California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…

1 dzień ago

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

3 dni ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

3 dni ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

3 dni ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

4 dni ago