Lexus stawia na lokalne podejście. Wskazują na to plany rozwoju marki, o których w rozmowie z magazynem MotorTrend opowiedział Brian Bolain – szef marketingu Lexusa. Zamiast jednej, dużej i globalnej gamy modelowej, już niebawem czekają nas premiery aut przeznaczonych na poszczególne rynki.
„Jedną z naszych najważniejszych potrzeb jest większa różnorodność produktów i branie pod uwagę tego, że jedne rynki potrzebują pewnych rozwiązań, a inne nie. Z biegiem czasu i wraz z rozwojem marki będziemy mogli zadowolić klientów w Ameryce Północnej, Europie i Azji niezależnie od siebie” – stwierdził manager w wywiadzie. Takie podejście staje się coraz bardziej widoczne w gamie modelowej Lexusa, a gdy śledzimy globalne doniesienia ze świata tej marki, nietrudno zauważyć coraz większą różnorodność modeli na poszczególnych rynkach.
Taki sposób działania towarzyszy jednak Lexusowi od samego początku istnienia – wystarczy przypomnieć sobie dwa modele, od których zaczęła się historia marki. Luksusowy LS był opracowany przede wszystkim z myślą o Stanach Zjednoczonych, ale trafił również do salonów na innych rynkach. Mniejsza limuzyna klasy średniej – Lexus ES był z kolei zarezerwowany wyłącznie dla klientów w Stanach Zjednoczonych i dopiero w najnowszej odsłonie zobaczyliśmy go między innymi na Starym Kontynencie. W obecnej gamie modelowej Lexusa oferowany jest z kolei model ekskluzywny dla klientów w Europie, Chinach i Japonii – w pełni elektryczny Lexus UX 300e, który trafił do salonów między innymi w Polsce.
Lokalne modele w gamie Lexusa to również bardzo ciekawe auta, takie jak Lexus LM. Mało kto wie, że japońska marka ma w ofercie luksusowego… minivana. Model LM, podobnie jak Lexusy które znamy z naszych ulic, ma charakterystyczny design stanowiący rozwinięcie języka stylistycznego L-finesse, duży przedni grill i absolutnie luksusowe wyposażenie takie jak fotele z masażem, lodówka czy 26-calowy ekran.
Taki samochód jest oferowany na wybranych rynkach azjatyckich i służy przede wszystkim do przewożenia VIP-ów w nieprzeciętnym komforcie. Mieszkańcy USA mogą z kolei zamawiać w salonach nowego Lexusa IS 500, czyli sedana klasy średniej z 5-litrowym silnikiem V8 pod maską, który od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 4,6 s. Z uwagi na regulacje dotyczące poziomów emisji, w Europie raczej go nie zobaczymy.
Jakich nowych modeli Lexusa możemy spodziewać się w najbliższym czasie? Czeka nas wiele premier, a do oferty marki dołączy kilka nowych samochodów. To zasługa elektryfikacji ale i naturalna kolej rzeczy – obecne auta, które kończą rynkowy staż, będą teraz zastępowane przez nowe modele. Jeszcze w 2022 roku spodziewamy się premiery produkcyjnej wersji Lexusa LF-Z, który ma otrzymać nazwę RZ. Póki co poznaliśmy koncepcyjny model, choć w przypadku Lexusa studyjne projekty zazwyczaj dość wiernie oddają finalny kształt modelu.
Coraz głośniej mówi się również o niezwykle emocjonującym projekcie następcy legendarnego Lexusa LFA. Nadchodzący supersamochód mógłby być hybrydowy i osiągać moc blisko 1 000 KM. Jedną z nowości może być premiera nowego, dużego SUV-a z trzema rzędami siedzeń, a jego obecność w Europie również nie byłaby szczególnym zaskoczeniem – mogłaby to być po prostu nowa generacja Lexusa RX (oraz 7-osobowego RX L). Nie jest również tajemnicą, że Lexus na bieżąco zamierza liftingować obecne w gamie modele, w tym Lexusa LX (nie jest on sprzedawany w Europie) czy ES (ten jest z kolei dobrze znany również w naszym kraju).
Dla Lexusa nadchodzące lata to czas zmian i dużych wyzwań. Choć perspektywa w pełni elektrycznego portfolio marki wydaje się być odległa i przede wszystkim dotyczyć Europy, z długofalowych planów wynika, że już za kilka lat, bo w roku 2030, Lexus będzie marką przede wszystkim aut elektrycznych. Niezależnie od tego, jak różne będą modele oferowane na poszczególnych rynkach, Japończycy stawiają sobie jasny cel. Wszędzie chcą kojarzyć się z prestiżem, dynamiką, niezawodnością i charakterystycznym designem. Te wspólne mianowniki mają wyróżniać Lexusa, nawet jeśli oferta będzie zmieniała się wraz z długością i szerokością geograficzną.
Źródło: Lexus
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…