Categories: Wiadomości

Toyota najczęściej wyszukiwaną marką samochodową na świecie w 2021 roku

Toyota jest najpopularniejszą marką na świecie – potwierdzają to nie tylko globalne wyniki sprzedaży, ale także zainteresowanie internautów. W 2021 roku Toyota była najczęściej wyszukiwaną marką samochodową w wyszukiwarce Google. Użytkownicy Google, gdy chcieli znaleźć informacje o markach samochodowych, wpisywali Toyotę aż w 31 procentach przypadków. Dane opracował portal comparethemarket.com.au.

W 2021 roku prawie jedna trzecia (31%) wszystkich wyszukiwań marek samochodowych w przeglądarce Google na całym świecie dotyczyła Toyoty. Patrząc na wyniki w poszczególnych krajach, Toyota była najczęściej wyszukiwana w 47 z nich. To oznacza bardzo dużą przewagę nad konkurentami – druga najpopularniejsza marka w przeglądarce Google zajęła pierwsze miejsce w 29 państwach. Portal comparethemarket.com.au przeanalizował dane z Google Trends w 154 krajach.

Siła marki Toyoty i jej modeli

Ogromne zainteresowanie internautów Toyotą to przede wszystkim efekt tego, że jest to marka sprzedająca najwięcej nowych samochodów na świecie, o bardzo silnej pozycji również na rynku wtórnym. Toyota jest producentem najczęściej kupowanych globalnych modeli, jak Corolla, RAV4 czy Camry, a jednocześnie jej gama na poszczególnych rynkach jest indywidualnie dopasowana do ich specyfiki.

Zainteresowanie użytkowników Google’a wywołują także legendarne samochody terenowe jak Land Cruiser czy Hilux oraz auta sportowe – GR Yaris, GR Supra i nowe coupe GR86. Ponadto Toyota jest silnie obecna w motorsporcie na poziomie międzynarodowym, regionalnym i krajowym. Samochody Toyoty wystawiane przez Toyota Gazoo Racing i Toyota Racing Development walczą o zwycięstwo m.in. w WRC, WEC, NASCAR, Rajdzie Dakar czy mistrzostwach świata w rajdach terenowych.

Toyota liderem polskiego rynku w 2021 roku

Program GR Heritage Parts wzmacnia zainteresowanie klasycznymi Toyotami

Analitycy portalu comparethemarket.com.au zwrócili uwagę na jeszcze jeden powód zainteresowania internautów Toyotą. W ramach programu GR Heritage Parts Project firma odtwarza, produkuje i wprowadza do sprzedaży części do klasycznych samochodów marki, które ułatwiają pasjonatom i kolekcjonerom klasyków Toyoty utrzymanie ich w dobrym stanie. W 2021 roku na rynek trafiły wybrane komponenty do tak znanych i cenionych modeli jak Supra trzeciej i czwartej generacji, Land Cruiser serii 40 czy Corolla Levin i Sprinter Trueno, czyli legendarna tylnonapędowa Corolla AE86.



Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

21 godzin ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

22 godziny ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

2 dni ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

3 dni ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

4 dni ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

6 dni ago