Categories: Wiadomości

Tokyo Auto Salon 2022 – GR GT3 Concept i inne premiery TOYOTA GAZOO Racing

TOYOTA GAZOO Racing (TGR) konsekwentnie wspiera swoich klientów w ich zaangażowaniu w sporty motorowe. Z myślą o kierowcach startujących w wyścigach w kategorii GT3 – na najwyższym poziomie rywalizacji dla zespołów prywatnych – TGR opracowało model GR GT3 Concept, który debiutuje na Salonie Samochodowym w Tokio. Samochód wpisuje się w cel TOYOTA GAZOO Racing, by budować sportowe samochody skoncentrowane na kierowcy – jego komforcie i radości z jazdy.

Podobnie jak w przypadku GR Yarisa, GR GT3 Concept powstał na drodze komercjalizacji technologii z samochodów wyczynowych, a nie przez adaptację pojazdów produkcyjnych do użytku w sportach motorowych. TOYOTA GAZOO Racing koncentruje się na tym, by wykorzystywać doświadczenie i technologie wypracowane podczas rywalizacji w najbardziej prestiżowych rajdach i wyścigach, do rozwijania zarówno samochodów klasy GT3, jak i aut produkowanych seryjnie. Doświadczenie w motorsporcie stanowi fundament, na którym Toyota opiera proces projektowania nowych samochodów, aby stawały się coraz lepsze.

Toyota GRMN Yaris – sportowy hatchback dla japońskich kierowców

GRMN Yaris to kolejny samochód sportowy, który powstał dzięki determinacji Akio Toyody, prezydenta Toyoty, znanego w świecie motorsportu jako Morizo, aby „dostarczać klientom samochody, które są podatne na modyfikacje i można je było łatwo dostosować do indywidualnych potrzeb czy do motorsportu”.

Nowy GRMN Yaris został opracowany specjalnie na japoński rynek. Inżynierowie TOYOTA GAZOO Racing ograniczyli jego masę o około 20 kg, poszerzyli nadwozie o 10 mm, aby poprawić aerodynamikę, i zmniejszyli wysokość o 10 mm, by uzyskać niższy środek ciężkości. Samochód zostanie wyprodukowany w limitowanej serii 500 egzemplarzy, które będą dostępne tylko w loterii rezerwacyjnej dla klientów w Japonii.

Toyota bZ4X GR Sport Concept – bezemisyjny SUV z charakterem

Nowa Toyota bZ4X to bateryjny elektryczny SUV, który trafi do sprzedaży w Europie w tym roku. Na jego podstawie Toyota opracowała model bZ4X GR Sport Concept, jeszcze bardziej ekologiczny, a jednocześnie zapewniający jeszcze więcej przyjemności z jazdy. Opony o dużej średnicy, sportowe fotele i matowe czarne panele nadwozia to jedne z głównych wyróżników tego konceptu.



Toyota prezentuje nowego Hiluxa GR Sport inspirowanego rajdami

GR Heritage Parts Project – wsparcie dla pasjonatów klasyków Toyoty

Toyota bardzo ceni pasjonatów, którzy kolekcjonują klasyczne samochody marki i dbają o nie, by jak najdłużej pozostawały w idealnym stanie. Specjalnie dla nich powstał program GR Heritage Parts Project, w ramach którego Toyota odtwarza części zamienne do legendarnych modeli z przeszłości i wprowadza je do sprzedaży w autoryzowanych salonach jako oryginalne nowe komponenty. Na stoisku Toyoty na targach Tokyo Auto Salon 2022 można obejrzeć części GR Heritage Parts, które trafią do dystrybucji w 2022 roku. Są to elementy do modeli Supra A70, Supra A80, Toyota 2000GT, Land Cruiser 40 oraz do Corolli AE86 z nadwoziem Levin i Sprinter Trueno.

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

1 dzień ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

1 dzień ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

2 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

2 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

2 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

3 dni ago