Bardziej niż kiedykolwiek tworzy to atmosferę, która oferuje wyjątkowe chwile pełne emocji i sprawia, że indywidualna mobilność jest szczególnie intensywnym doświadczeniem. Na targach Consumer Electronics Show (CES) w 2022 roku BMW Group prezentuje wyjątkowo ekskluzywną wersję trybów My Mode w połączeniu z nowym i unikalnym na skalę światową systemem rozrywki samochodowej do przyszłych modeli BMW. W trybie My Mode Theatre tylna część kabiny zamienia się dzięki ekranowi kinowemu BMW – panoramicznemu wyświetlaczowi w formacie 32:9K – w prywatny salon kinowy z dźwiękiem przestrzennym i łącznością 5G. W ten sposób dla pasażerów siedzących z tyłu każda podróż staje się zapierającym dech w piersiach kinowym przeżyciem z możliwością indywidualnego wyboru rozrywki na 31-calowym, ultraszerokim wyświetlaczu o rozdzielczości do 8k.
Frank Weber, członek zarządu BMW AG ds. rozwoju: — Tworzymy wciągające, cyfrowe doświadczenia dla radości z jazdy. W trybie My Mode Theatre tylna część kabiny zamienia się w prywatny salon kinowy. 31-calowy wyświetlacz, łączność 5G, rozdzielczość 8K, dźwięk przestrzenny i indywidualny program streamingu tworzą bezprecedensowe doświadczenie, które wyznacza nowe standardy w dziedzinie systemów rozrywki samochodowej.
Wielkoformatowy ekran z funkcją Smart TV wysuwa się na życzenie z podsufitki wyrafinowanym ruchem obrotowym, prowadzonym przez dwie boczne szyny przegubowe. Ekran kinowy BMW można obsługiwać dotykowo lub za pomocą paneli dotykowych wbudowanych w tylne drzwi.
Chcąc wprowadzić tę innowację w życie, BMW Group wybrała Amazon Fire TV, aby połączyć treści i technologie umożliwiające płynnie zintegrowaną rozrywkę w samochodzie. Dzięki Fire TV pasażerowie siedzący z tyłu mogą korzystać z różnych treści dostępnych w popularnych aplikacjach. Mogą na przykład odtwarzać strumieniowo filmy i seriale, słuchać muzyki i oglądać pobrane programy – a to wszystko podczas jazdy. Jest to pierwsza integracja samochodu z Amazon Fire TV, która obsługuje treści w 4K, oferując najwyższą rozdzielczość i największy wyświetlacz spośród wszystkich samochodowych urządzeń Fire TV. Oferta streamingowa dla klientów z Chin jest w przygotowaniu.
Nowatorskie doświadczenie systemu rozrywki samochodowej w przyszłych modelach BMW klasy luksusowej rozpoczyna się od aktywacji trybu My Mode Theatre. Wynurzaniu się ekranu kinowego BMW z podsufitki towarzyszy stworzona specjalnie w tym celu inscenizacja dźwiękowa będąca efektem współpracy BMW Group ze słynnym kompozytorem muzyki filmowej i laureatem Oscara Hansem Zimmerem. Inscenizacja ta kończy się dokładnie w momencie, w którym ekran znajdzie się w swojej ostatecznej pozycji. Jednocześnie na wyświetlaczu pojawia się animacja graficzna opracowana przez projektantów interfejsu użytkownika BMW specjalnie na potrzeby trybu My Mode Theatre. W tym samym czasie opuszczane są rolety przeciwsłoneczne bocznych szyb i tylnej szyby oraz przyciemniane jest oświetlenie ambientowe w tylnej części kabiny.
Ekran kinowy BMW to ultraszeroki wyświetlacz panoramiczny o przekątnej 31 cali, który rozciąga się w poziomie na niemal całe wnętrze i sięga na wysokość od podsufitki do oparć foteli przednich. Dzięki funkcji zoom treści programu rozrywkowego mogą być odtwarzane w formacie obrazu 16:9, 21:9, a nawet 32:9 (podczas powiększania obraz może zostać przycięty). Wyjątkowo wysoka rozdzielczość wyświetlacza, wynosząca około 8000 x 2000 pikseli na kolumnę ekranu, zapewnia niezwykle wyraźne i szczegółowe wrażenia wizualne podczas oglądania filmów kinowych w jakości Ultra HD. Zintegrowany system nagłośnienia Diamond Surround marki Bowers & Wilkins zapewnia wyjątkowo wysoką jakość i wieloaspektowe wrażenia dźwiękowe.
Pochyleniem wyświetlacza można sterować dotykowo w menu systemu rozrywki samochodowej. Gwarantuje to optymalne przeżycia kinowe przy maksymalnym komforcie w każdej pozycji siedzenia. Odpowiednie pola dotykowe, służące m.in. do wyboru formatu ekranu i głośności, są rozmieszczone na prawej i lewej krawędzi wyświetlacza, dzięki czemu mogą je wygodnie obsługiwać wszyscy pasażerowie siedzący z tyłu. Alternatywnie pasażerowie mogą sterować systemem rozrywki za pomocą paneli dotykowych wbudowanych w uchwyty drzwi.
System rozrywki samochodowej przyszłości umożliwia korzystanie z zalet najnowocześniejszej wersji Smart TV nawet podczas jazdy samochodem. Podstawą strumieniowego przesyłania treści jest połączenie online z szybką i niezawodną transmisją danych. BMW Group jest pionierem we wdrażaniu standardu komunikacji telefonii komórkowej 5G w samochodzie. Technologiczny flagowiec BMW iX jest pierwszym na świecie samochodem klasy premium, który wykorzystuje ten standard do transmisji danych. Będzie on również wykorzystywany w przyszłości w innych modelach, takich jak BMW i4, a dzięki bardzo wysokiej przepustowości danych i niskiej latencji oferuje idealne warunki do doświadczania nieograniczonej transmisji strumieniowej z użyciem luksusowego systemu rozrywki samochodowej przyszłości (prędkość transmisji strumieniowej zależy od lokalnego zasięgu sieci).
Źródło: BMW
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…