Categories: Wiadomości

Ford – ożywienie legendarnych nazw oraz powrót modeli Escort i Capri

Po powrocie modeli z nazwa Puma i Bronco oraz nieprzerwanie znajdującego się w ofercie Mustanga, zdecydowano, że warto także ożywić kolejne nazwy klasycznych modeli.

Amerykański koncern ponownie zarejestrował nazwy nowych modeli jak m.in. Capri, Cortina, Granada, Orion i Escort. Dokonano tego 23 grudnia 2021 roku w Europie, Australii i Nowej Zelandii.

Ford – poznajcie 87-latka, który przesiada się do Mustanga Mach-E

Murat Gueler, szef europejskiego centrum designu Forud, już kilka miesięcy temu zdradził, że popularne w przeszłości nazwy modeli wciąż u miłośników marki budzą emocje. To w najbliższej przyszłości może okazać się poważnym argumentem w walce z konkurentami z Chin i Korei.

Istnieją jednak obawy, że nowe modele z tradycyjnymi nazwami nie do końca spełnią oczekiwania producenta. Ford zapowiedział od 2030 roku przejście na produkcję tylko aut z napędem elektrycznym. Trudno zatem wyobrazić sobie Escorta czy Capri bez charakterystycznego dźwięku silnika.



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

13 godzin ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

13 godzin ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

2 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

2 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

2 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

3 dni ago