Przez 25 lat Ford zainwestował w Tajlandii ponad 3,4 miliarda dolarów. Obecny program modernizacji fabryk w tym kraju wzmacnia rolę Tajlandii jako globalnej bazy produkcyjnej i eksportowej Forda. Inwestycje mają miejsce w należącej w całości do marki Ford Thailand Manufacturing (FTM) oraz joint-venture AutoAlliance Thailand (AAT).
– To ważny kamień milowy na ćwierćwiecze naszego zaangażowania w produkcję pojazdów w Tajlandii. Inwestycja pozwala nam na dalszą modernizację i ulepszanie naszych działań oraz wsparcie produkcji ekscytująco zapowiadającej się nowości – Rangera nowej generacji, który jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej uznanych modeli Forda na świecie – powiedziała Yukontorn ‘Vickie’ Wisadkosin, prezydent Ford ASEAN oraz Azji i Pacyfiku.
Inwestycja podkreśla nieustanne zaangażowanie Forda w dostarczanie światowej klasy pojazdów klientom w Tajlandii i na całym świecie, jednocześnie stwarzając możliwości rozwoju lokalnego przemysłu.
Ford uruchomił w zakładach Ford Thailand Manufacturing drugą zmianę, co pozwoliło na stworzenie 1 250 nowych miejsc pracy, zwiększając siłę roboczą Forda w tym kraju do ponad 9 000 pracowników.
Poza tym amerykańska marka zwiększyła także możliwości swoich lokalnych partnerów w celu ulepszenia łańcucha dostaw, co doprowadziło do powstania kolejnych 250 nowych miejsc pracy, w które pośrednio jest zaangażowany Ford. To inwestycja rzędu 400 milionów dolarów, która ma na celu poprawę jakości części samochodowych i narzędzi związanych z projektowaniem.
Cała inwestycja sprawia, że zakłady produkcyjne Forda w Tajlandii są wyznacznikiem innowacyjności, biorąc pod uwagę wydajność, elastyczność i jakość, a wszystko dzięki najnowocześniejszym technologiom produkcyjnym oraz szkoleniom dla pracowników i dostawców Forda.
Działania związane z inwestycją obejmują także podwojenie liczby robotów – zarówno w FTM, jak i AAT. Łącznie to aż 356 najnowocześniejszych robotów w zakładzie blacharsko-lakierniczym, co znacząco podnosi poziom automatyzacji w obu kompleksach – z 34% do 80% w FTM i 69% w AAT. Zaawansowany technologicznie sprzęt i narzędzia pozwolą zwiększyć wydajność i jakość produkcji, a końcowo podnieść także ogólną satysfakcję klientów.
W ramach tej inwestycji Ford jest pierwszym producentem samochodów, który wdrożył technologię ScanBox w południowo-wschodniej Azji. Ta najnowsza funkcja skanowania powierzchni pięciokrotnie skraca czas potrzebny na dokładny pomiar całego pojazdu podczas procesu montażu, pomagając zwiększyć jego wydajność.
Ford zwiększył także swoje możliwości wytwórcze w zakresie produkcji różnych wariantów samochodów. Zakład może teraz tworzyć wiele rodzajów kabin do Rangera na tej samej linii produkcyjnej. Pozwala to na większą elastyczność w planowaniu, dzięki czemu zakład może szybciej reagować na potrzeby klientów i skrócić czas ich oczekiwania na zamówiony pojazd.
Co więcej, Ford Thailand Manufacturing i AutoAlliance Thailand dokładają znacznych starań, aby wspierać inicjatywy przyjazne środowisku, w tym wykorzystywanie energii odnawialnej, ograniczanie emisji dwutlenku węgla do atmosfery i zmniejszenie ilości odpadów trafiających na składowiska odpadów.
– Niezwykle ważna dla naszej firmy jest kontynuacja działań zmniejszających wpływ naszych zakładów na środowisko. Dążymy do długoterminowego zrównoważonego rozwoju i realizacji inicjatyw środowiskowych, które są dobre dla planety i dobre dla Forda – powiedział Andrea Cavallaro, dyrektor operacyjna Ford International Market Group oraz Ameryki Południowej.
To właśnie w Tajlandii będzie produkowany Ranger nowej generacji – najbardziej inteligentny, najbardziej wszechstronny i najbardziej wydajny Ranger w historii, który będzie korzystał z zaawansowanych technologii i zmodernizowanych systemów. Eksport pojazdów jest istotną częścią działalności Forda w Tajlandii, bowiem Ranger jest sprzedawany na ponad 180 rynkach na całym świecie.
– Jesteśmy dumni z naszych 25 lat obecności w Tajlandii. Wybiegając w przyszłość nieustannie skupiamy się na zachwycaniu naszych klientów produktami i usługami, które kochają. Inwestycja jest kluczową częścią niesamowitej podróży Forda w Tajlandii. Wszyscy już jesteśmy podekscytowani produkcją Rangera nowej generacji – dodała Wisadkosin.
Źródło: Ford
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…