Categories: Wiadomości

Mazda CX-5 z najwyższą możliwą ocenę w teście uderzenia bocznego IIHS

Mazda CX-5 z rocznika 2021 jest jedynym modelem, który otrzymał najwyższą możliwą ocenę bezpieczeństwa („Dobry”) od Ubezpieczeniowego Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) po poddaniu 20 kompaktowych SUV-ów nowym, bardziej rygorystycznym testom zderzenia bocznego. Amerykańska organizacja, która po raz pierwszy przeprowadziła bardziej zaawansowane testy zderzeniowe, odnotowała że CX-5 błyszczał w grupie pojazdów z roku modelowego 2020 i 2021.

„Mazda CX-5 najlepiej poradziła sobie w testach”, zaznaczono w raporcie video IIHS. „Konstrukcja pojazdu wyjątkowo skutecznie przeszła test, poduszki powietrzne naprawdę dobrze chroniły głowy manekinów podczas prób zderzeniowych, a bardzo niewielkie odkształcenie przedziału pasażerskiego wskutek uderzenia oznacza mniejsze ryzyko obrażeń. Chcielibyśmy widzieć takie wyniki we wszystkich pozostałych pojazdach w przyszłości.”  

W nowym teście zderzenia bocznego zastosowano cięższy taran, niż w poprzednim teście (1900 kg vs 1500 kg), poruszający się z większą prędkością (60 km/h vs 50 km/h) i generujący o 82% więcej energii zderzenia niż w poprzedniej serii testów. Taran został również przeprojektowany w taki sposób, aby lepiej symulował uderzenie w drzwi i słupek B aktualnych modeli typu SUV lub pickup.

Mazda CX-5 z rocznika 2021 jest jedynym modelem, który otrzymał najwyższą możliwą ocenę bezpieczeństwa („Dobry”) od Ubezpieczeniowego Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS) po poddaniu 20 kompaktowych SUV-ów nowym, bardziej rygorystycznym testom zderzenia bocznego. Amerykańska organizacja, która po raz pierwszy przeprowadziła bardziej zaawansowane testy zderzeniowe, odnotowała że CX-5 błyszczał w grupie pojazdów z roku modelowego 2020 i 2021.

EuroNCAP: Mazda CX-30 oceniona na pięć gwiazdek

Na początku przyszłego roku Mazda wprowadzi do sprzedaży w Europie model CX-5 po zmianach modelowych na 2022 r., wyposażony m.in. w szerszą gamę systemów bezpieczeństwa i-Activsense. W nowym modelu, będącym zmodernizowaną wersją samochodu testowanego przez IIHS, dodano system Cruising & Traffic Support (CTS), pomagający ograniczyć zmęczenie kierowcy w korkach, poprzez wspomaganie operowania pedałami i układem kierowniczym. Dodatkowo nowa wersja modelowa wyposażona jest w udoskonaloną wersję adaptacyjnych reflektorów LED, zapewniających lepszą kontrolę nad oświetleniem drogi przed pojazdem. Architektura Skyactiv-Vehicle nowej generacji to kolejna cecha Mazdy zwiększająca bezpieczeństwo i komfort w CX-5 z rocznika modelowego 2022. Poza tym, Mazda wprowadza szereg udoskonaleń w zakresie stylistyki i komfortu do swojego wielokrotnie nagradzanego kompaktowego SUV-a, który odpowiada za 21% europejskiej sprzedaży producenta.



IIHS to niezależna organizacja zajmująca się testami bezpieczeństwa, finansowana przez branżę ubezpieczeniową w USA. Wszystkie Mazdy z rocznika 2021 przetestowane do tej pory przez IIHS otrzymały TOP SAFETY PICK+, najwyższą możliwą ogólną ocenę tej instytucji. Oprócz CX-5 są to Mazda3, Mazda6, Mazda CX-3 i Mazda CX-30.

Na początku przyszłego roku Mazda wprowadzi do sprzedaży w Europie model CX-5 po zmianach modelowych na 2022 r., wyposażony m.in. w szerszą gamę systemów bezpieczeństwa i-Activsense. W nowym modelu, będącym zmodernizowaną wersją samochodu testowanego przez IIHS, dodano system Cruising & Traffic Support (CTS), pomagający ograniczyć zmęczenie kierowcy w korkach, poprzez wspomaganie operowania pedałami i układem kierowniczym. Dodatkowo nowa wersja modelowa wyposażona jest w udoskonaloną wersję adaptacyjnych reflektorów LED, zapewniających lepszą kontrolę nad oświetleniem drogi przed pojazdem. Architektura Skyactiv-Vehicle nowej generacji to kolejna cecha Mazdy zwiększająca bezpieczeństwo i komfort w CX-5 z rocznika modelowego 2022. Poza tym, Mazda wprowadza szereg udoskonaleń w zakresie stylistyki i komfortu do swojego wielokrotnie nagradzanego kompaktowego SUV-a, który odpowiada za 21% europejskiej sprzedaży producenta.

IIHS to niezależna organizacja zajmująca się testami bezpieczeństwa, finansowana przez branżę ubezpieczeniową w USA. Wszystkie Mazdy z rocznika 2021 przetestowane do tej pory przez IIHS otrzymały TOP SAFETY PICK+, najwyższą możliwą ogólną ocenę tej instytucji. Oprócz CX-5 są to Mazda3, Mazda6, Mazda CX-3 i Mazda CX-30.

Źródło: Mazda



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

7 godzin ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

7 godzin ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

7 godzin ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

1 dzień ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

2 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

3 dni ago