Grupa kontynuuje również tworzenie spółki Driverama, zajmującej się skupem on-line, a w przyszłości również sprzedażą samochodów używanych w Europie Zachodniej.
„Pomimo rozpoczęcia tego roku najdłuższym jak dotąd lockdownem w Czechach i na Słowacji ze względu na pandemię, udało nam się nadrobić brakującą sprzedaż zaraz po jego zakończeniu i powrócić do sprzedaży na poziomie około 8 500 samochodów miesięcznie. W efekcie w ciągu dziewięciu miesięcy udało nam się sprzedać 64 716 samochodów, a więc tyle ile w analogicznym okresie w roku przedcovidowym 2019 – zaledwie bez 100 sztuk. Uważamy to za bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę inne okoliczności rynkowe” – podkreśliła KarolínaTopolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci salonów samochodowych AAA AUTO. Z łącznej liczby 64 716 samochodów 37 121 sprzedano w Czechach, 15 200 w Polsce i 12 395 na Słowacji.
Najczęściej sprzedawane samochody w sieci AAA AUTO przez 9 miesięcy 2021 roku | ||||
Czechy | Polska | Słowacja | ||
1. | Škoda Octavia | Opel Astra | Škoda Octavia | |
2. | Škoda Fabia | Ford Focus | Škoda Fabia | |
3. | Volkswagen Passat | Škoda Octavia | Volkswagen Passat | |
4. | ŠkodaSuperb | Škoda Fabia | ŠkodaSuperb | |
5. | Ford Focus | Volkswagen Golf | Opel Astra | |
6. | Volkswagen Golf | Volkswagen Passat | Ford Focus | |
7. | Hyundai i30 | Renault Clio | Kia Sportage | |
8. | Ford Mondeo | Opel Insignia | Kia Ceed | |
9. | Kia Ceed | Renault Megane | Renault Megane | |
10. | Škoda Yeti | Ford Mondeo | Hyundai i30 |
Rynek samochodów używanych kurczy się od początku kryzysu koronawirusowego, a ceny samochodów używanych rosną. „Z naszych analiz wynika, że w Czechach, na Słowacji i w Polsce nastąpił znaczący spadek wolumenu używanych samochodów w głównych punktach ogłoszeń samochodów używanych w ujęciu rok do roku, a wraz z nim znaczący wzrost ich cen. Największy spadek oferty odnotowaliśmy w Polsce, gdzie liczba samochodów oferowanych zmniejszyła się o 29%. Ceny wzrosły tu o 8%. Drugi największy spadek oferty odnotowano na Słowacji – o 19%. Ceny na tym rynku wzrosły o 10%. Zmniejszenie wolumenu oferty dotknęło również Czechy. W sumie nastąpił spadek o 14%, a następnie wzrost cen o 13%” – powiedział Petr Vaněček, dyrektor ds. operacyjnych i prezes zarządu AURES Holdings, operatora sieci AAA AUTO.
Przyczyn tego stanu rzeczy jest kilka, przede wszystkim braki w produkcji oraz większe zainteresowanie transportem indywidualnym ze względu na obawy związane z wyższym ryzykiem zakażenia koronawirusem w transporcie publicznym. „W ramach sieci AAA AUTO, dzięki rozbudowanej infrastrukturze zakupowej, jesteśmy w stanie nie tylko utrzymać, ale nawet zwiększyć naszą ofertę. Obejmuje to nie tylko skup w oddziałach, ale także korzystanie z mobilnych agentów skupu, skup on-line w krajach, w których działamy oraz z zaufanych źródeł w Europie Zachodniej. Wykorzystujemy różnice cenowe i strukturalne pomiędzy rynkami. Korzystamy z naszej przewagi konkurencyjnej, więc możemy oferować klientom samochody na różnych rynkach” – dodał Petr Vaněček.
Klienci AAA AUTO coraz częściej wybierają również samochody z zagranicznych oddziałów firmy. Każdego miesiąca ponad dwa tysiące klientów interesuje się samochodami z innych krajów, a liczba ta stale rośnie. „Średnia wartość samochodu, którym zainteresowani są ci klienci, wynosi około 323 000 CZK. Jest to znacznie więcej niż średnia wartość samochodu sprzedawanego w sieci AAA AUTO w normalny sposób na rynku lokalnym bez sprowadzania z zagranicy. Zdecydowanymi liderami pod względem zainteresowania samochodami oferowanymi w całym regionie wyszehradzkim są Octavia i Superb, Volkswagen Passat oraz Audi A5 i A4” – podkreślił Petr Vaněček.
Grupa AURES Holdings kontynuuje również budowanie spółki Driverama, zajmującej się skupem on-line, a w przyszłości również sprzedażą samochodów używanych w Europie Zachodniej. „Wiosną tego roku Driverama otworzyła swoje nowe centrale w Monachium i Amsterdamie. W ciągu ostatnich niespełna 4 miesięcy Driverama otworzyła cztery nowe mikrooddziały, zgodnie z planem. Pierwsze trzy otworzyliśmy w Düsseldorfie, Dortmundzie i Herne – w ten sposób objęliśmy najludniejszy region Niemiec – kraj związkowy Nadrenia Północna-Westfalia, który liczy ponad 17 milionów mieszkańców. Wczoraj otworzyliśmy nasz czwarty oddział w Berlinie, w dzielnicy Reinickendorf” – powiedział Stanislav Gálik, prezes zarządu spółki Driverama.
Grupa AURES Holdings aktywnie promuje szczepienia swoich pracowników przeciwko koronawirusowi. „Uruchomiliśmy konkurs motywacyjny, w którym co tydzień losujemy dwóch zwycięzców spośród osób zaszczepionych w każdym państwie, w którym prowadzimy działalność. Nagrody mają wartość około 5 000 koron czeskich lub 900 złotych w Polsce i 200 euro na Słowacji. W ciągu pierwszych dwóch tygodni konkursu udało nam się zwiększyć liczbę zaszczepionych osób w grupie o 170. W sumie zaszczepiliśmy prawie 1200 pracowników. Będziemy motywować kolegów co najmniej do końca roku” –powiedziała Karolína Topolová.
Grupa AURES Holdings kontynuuje współpracę ze sportowcami, klubami sportowymi i celebrytami. W Czechach z firmą współpracują aktorzy Maroš Kramár i Richard Genzer, siostry tenisistki Karolína i Kristýna Plíšková, zawodnik MMA Karlos Terminátor Vémola oraz organizacja Oktagon i trener piłkarski Pavel Horváth. W piłce nożnej jesteśmy partnerem czeskich klubów z piłkarskiej ekstraklasy: AC Sparta Praga i FC Slovan Liberec. Na Słowacji współpracujemy m.in. z zawodnikiem MMA Samuelem Pirátem Krištofičem, aktorem i youtuberem Richardem Szalai’em oraz Marošem Kramárem. W Polsce realizujemy wspólne projekty z modelką i influencerką Marceliną Zawadzką, piosenkarzem Rafałem Szatanem, tancerzem DanielemBorzewskim oraz drużyną piłki ręcznej Górnik Zabrze.
Źródło: AAA Auto
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…