Produkcja seryjna tego samochodu rozpocznie się w roku 2025, a jego pierwszym użytkownikiem będzie firma MOIA – dostarczyciel usług mobilności. Do powstania tego modelu przyczyniła się również firma Argo AI, globalne przedsiębiorstwo zajmujące się technologią autonomicznej jazdy, które opracowało system autonomicznej jazdy (SDS) ID. BUZZ AD1, w tym mapy, sprzęt, oprogramowanie i infrastrukturę wsparcia w chmurze. Począwszy od roku 2025, autonomiczny ID.BUZZ AD1 w ramach usługi ridepooling obsługiwanej przez MOIA, będzie woził pasażerów na terenie Hamburga. „Grupa Volkswagen jest w trakcie transformacji od producenta samochodów, do globalnego dostawcy usług mobilności opartych na oprogramowaniu” – wyjaśniał podczas eventu prezes zarządu Grupy Volkswagen, dr Herbert Diess. „Jesteśmy firmą, która na nowo definiuje mobilność jako zrównoważone, połączone w sieci i bezpieczne rozwiązania dla przyszłych pokoleń.”
Argo testuje prototyp ID. BUZZ AD1 w różnych obszarach miejskich. System jazdy autonomicznej Argo obejmuje zestaw czujników, oprogramowanie i platformy IT zapewniające rozpoznawanie otoczenia pojazdów w promieniu 360°, przewidywanie działań pieszych, rowerzystów i pojazdów oraz sterowanie pracą silnika, układu hamulcowego i kierowniczego w taki sposób, by pojazd poruszał się bezpiecznie i naturalnie, niczym doświadczony kierowca.
Argo AI do bezpiecznej jazdy autonomicznej wykorzystuje kamery, radar i lidar. Czujnik Argo Lidar umieszczony jest wysoko na dachu prototypu ID. BUZZ AD1 może wykrywać obiekty z odległości ponad 400 metrów. Opatentowana technologia Geiger-mode ma zdolność wykrywania nawet najmniejszych cząstek światła (pojedynczego fotonu), dzięki czemu zauważa obiekty nawet o niskim współczynniku odbicia, takie jak pojazdy pomalowane na czarno, co umożliwia bardzo dokładne odwzorowanie otoczenia.
Testy ID.BUZZ AD1 odbywają się we współpracy z marką Volkswagen Samochody Dostawcze, w centrum rozwojowym Argo AI w Neufahrn niedaleko Monachium. Oprócz toru testowego w Stanach Zjednoczonych, Argo dysponuje również dziewięciohektarowym zamkniętym torem w pobliżu lotniska w Monachium, na którym testowane są różne sytuacje drogowe charakterystyczne dla europejskich warunków jazdy. „Flota testowa ID.BUZZ AD1 to kamień milowy w naszym partnerstwie z Volkswagen Samochody Dostawcze” – powiedział Bryan Salesky, założyciel i prezes Argo AI. „Nasza firma rozwija się dynamicznie już od pięciu lat, ale jak dotąd testy prowadziliśmy tylko w dużych miastach USA. Jesteśmy podekscytowani, że już wkrótce, w ramach przygotowań do uruchomienia usługi komercyjnego, autonomicznego ridepoolingu, wraz z firmą MOIA rozpoczniemy testy na ulicach Monachium.”
Volkswagen Samochody Dostawcze pokazuje na targach IAA 2021, jak dzięki bezpiecznemu, autonomicznemu ridepoolingowi można odciążyć ruch w centrach miast. „System rozpoznawania otoczenia złożony z sześciu lidarów, jedenastu radarów i czternastu kamer rozmieszczonych w całym pojeździe, może uchwycić znacznie więcej niż człowiek zasiadający na fotelu kierowcy” – wyjaśnia Christian Senger, szef działu jazdy autonomicznej w Volkswagen Samochody Dostawcze. By wspierać rozwój i poszerzać kompetencje w zakresie jazdy autonomicznej, marka utworzyła własną jednostkę badawczą oraz nabyła udziały w Argo AI.
Trzecim, obok Volkswagen Samochody Dostawcze i Argo AI partnerem projektu jest MOIA – dostawca sługi mobilności. Ta spółka-córka Grupy Volkswagen ma duże doświadczenie w dziedzinie usług mobilności i zarządzania flotą. W bardzo krótkim czasie MOIA stworzyła największą w Europie flotę usług typu ridepooling. Przewiozła już miliony pasażerów. MOIA, począwszy od roku 2025 będzie pierwszym użytkownikiem ID.BUZZ AD1. „Wnosimy do projektu nasze doświadczenie i będziemy rozwijać usługę autonomicznej mobilności jako dodatek do naszej regularnej usługi” – mówi CEO MOIA, Robert Henrich. „Miasta na całym świecie chcą, by ruch w ich centrach był bardziej wydajny i bardziej przyjazny dla klimatu. Autonomiczny ridepooling poprawia mobilność miejską, zwiększa bezpieczeństwo na drogach i czyni miasta bardziej atrakcyjnymi. Hamburg będzie pierwszym miastem, które zaoferuje tego typu autonomiczną usługę.”
Argo AI to globalna platforma technologiczna dla pojazdów autonomicznych, z siedzibą w Pittsburghu, w Pensylwanii (USA). By poruszanie się po miastach stało się bezpieczne, łatwe i przyjemne dla wszystkich, firma rozwija technologię autonomicznej jazdy we współpracy z wiodącymi producentami samochodów, w tym z Ford Motor Company i Volkswagen Group. Argo AI zatrudnia ponad 1200 osób, a jej centra inżynieryjne znajdują się w Dearborn, Michigan; Cranbury, New Jersey; Palo Alto, Kalifornia; oraz w Monachium, Niemcy. Obecnie Argo testuje pojazdy autonomiczne na drogach publicznych w Miami na Florydzie, Austin w Teksasie, w Waszyngtonie, a także w Pensylwanii, Michigan i Kalifornii. Więcej informacji na temat Argo można znaleźć na stronie www.argo.ai
MOIA
MOIA jest spółką zależną Grupy Volkswagen. Firma rozwija usługi mobilności w Berlinie i w Hamburgu oraz współpracuje z miastami i lokalnymi operatorami transportu publicznego. MOIA opracowuje i wdraża obecnie system ridepooling, którego celem jest minimalizacja indywidualnego ruchu samochodowego oraz bardziej efektywne wykorzystanie infrastruktury drogowej. Rezultatem mają być miasta odciążone od korków, hałasu i spalin. MOIA, już od roku 2018 oferuje swoją usługę ridepooling w Hanowerze, a od roku 2019 również w Hamburgu. Więcej informacji na stronie www.moia.io
Źródło: Volkswagen
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…