Wiadomości

Ford Explorer V6 EcoBoost Plug-in Hybrid – co wyróżnia ten napęd (polskie ceny)

Ford Explorer to jeden z najpopularniejszych modeli na rynku amerykańskim. Pojawienie się tego modelu w Europie po kilku latach przerwy było spełnieniem marzeń wielu fanów marki na Starym Kontynencie. Pod maską pojawiła się nie tylko mocna, ale również bardzo nowoczesna i oszczędna jednostka 3.0 V6 EcoBoost z układem hybrydowym PHEV (Plug-in).

  • Kultowy luksusowy SUV Forda po kilku latach przerwy wraca na europejski rynek.
  • Moc 457 KM w połączeniu z niskim zużyciem paliwa (od 3,1 do 10,4 l/100km w cyklu WLTP) oraz niską emisją CO2 (od 71 do 237 g/km).
  • Nawet do 42 km zasięgu w bezemisyjnym trybie elektrycznym (EV), sportowa dynamika i bardzo wysoki komfort jazdy.

Amerykańska legenda na europejskich drogach

Pierwszy Ford Explorer pojawił się na rynku USA w 1990 roku. Obecna generacja trafiła – po kilku latach przerwy – do Europy, w tym do Polski, wiosną zeszłego roku. Auto jest luksusowe, przestronne i dysponuje najnowocześniejszym napędem hybrydowym typu Plug-in – pod maską pracuje, podwójnie doładowany, benzynowy silnik V6 o wspomagany silnikiem elektrycznym o mocy 100 KM. Łączna moc systemu to 457 KM. Napęd przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 10-stopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Olbrzymia moc, świetne osiągi i niskie spalanie

Zaawansowany układ hybrydowy typu Plug-in (PHEV) świetnie łączy elastyczność i moc jednostki spalinowej, z dynamiką i płynnością oddawania mocy silnika elektrycznego. Cały układ gwarantuje bardzo dobrą dynamikę bez względu, czy kierowca pokonuje górskie serpentyny, brodzi przez rzekę czy podróżuje ze stałą prędkością autostradą.

Ford Mustang Mach-E zadebiutuje w polskich salonach sprzedaży w czerwcu 2021 roku. Zamówiono 60% z puli aut dostępnych na ten rok

Nowy Explorer doskonale sprawdzi się zarówno na zatłoczonych miejskich ulicach, jak i podczas jazdy w trudnym terenie bądź podczas długich podróży z wyższymi prędkościami. Zaawansowany napęd Plug-in Hybrid (PHEV) łączy silnik elektryczny o mocy 100 KM z 3,0-litrowym silnikiem benzynowym V6 EcoBoost z turbodoładowaniem o mocy 357 KM. Takie połączenie zapewnia łączną hybrydową moc 457 KM, olbrzymi moment obrotowy 826 Nm oraz świetne osiągi. Kierowca może skorzystać z trybów: EV Auto , EV Później, EV Ładowanie, EV Teraz.

Przy pełnym naładowaniu akumulatora, Ford Explorer jest w stanie przejechać do 42 km w trybie elektrycznym. W aucie panuje zupełna cisza, a samochód nie emituje żadnych spalin. Aby zmaksymalizować wydajność, system korzysta również z hamowania regeneracyjnego, dzięki któremu doładowuje akumulator trakcyjny i może zwiększyć zasięg jazdy bezemisyjnej (EV). Podczas jazdy w trasie ze stałą prędkością (autostrada, trasa szybkiego ruchu) można włączyć tryb ładowania akumulatora za pomocą silnika spalinowego. To świetne rozwiązanie, podnoszące poziom naładowania akumulatora i zwiększające zasięg jazdy w trybie elektrycznym po zjechaniu z trasy do miasta.



Bardzo dobra dynamika połączona z niskim spalaniem i niską emisją

Ten ponad pięciometrowy luksusowy SUV zużywa zaledwie 3,1 l na pierwszych przejechanych 100 kilometrach (z naładowanym akumulatorem systemu PHEV, cykl WLTP), po zużyciu energii z akumulatora, średnie spalanie wzrasta do 10,4 l/100km (cykl WLTP), jest to nadal bardzo dobry rezultat biorąc pod uwagę wielkość auta oraz moc maksymalną systemu. Średnia emisja CO2 przy naładowanym akumulatorze trakcyjnym to 71 g/km.

Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund. Prędkość maksymalna to 230 km/h. Akumulator można naładować w domu ze standardowego gniazdka elektrycznego (pełne ładowanie do 6 godzin), za pomocą ładowarki domowej typu WallBox Elvi (w opcjonalnym wyposażeniu, czas ładowania do 4 godzin) lub w publicznej stacji ładowania pojazdów elektrycznych.

– Jesteśmy bardzo dumni, że nowy Ford Explorer wykracza poza utarte schematy. Moc 457 KM pozwala cieszyć się doskonałym przyspieszeniem i elastycznością, natomiast nowoczesna hybryda typu Plug-in nie tylko umożliwia bezemisyjną jazdę, ale również sprawia, że średnie zużycie paliwa i emisja CO2 jest poniżej obecnie wymaganego w Europie średniego poziomu 95g/km (obowiązująca od 1 stycznia 2021 roku norma Euro 6D ISC-FCM) – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska

Ceny i wersje na rynku polskim

Nowy Ford Explorer jest dostępny na polskim rynku już od 372 700 złotych. Do wyboru są dwie luksusowo wyposażone wersje – ST-Line oraz Platinum. Oba warianty różnią się przede wszystkim charakterem. Wersja ST-Line to propozycja dla tych, którzy preferują sportowy, dynamiczny styl. W wyposażeniu standardowym znajdują się między innymi 20-calowe felgi częściowo lakierowane w ciemnym kolorze, reflektory i światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED z funkcją samopoziomowania, panoramiczny i elektrycznie sterowany szklany dach, przyciemniane szyby, czarne elementy stylizacji nadwozia czy też podwójne końcówki układu wydechowego.

Wersja Platinum z kolei kusi elegancją i szykiem. Tutaj również zastosowano 20-calowe aluminiowe obręcze, ale o stonowanej stylistyce, wykończone grafitowym lakierem. Ponadto wiele elementów wykończenia wnętrza wykonano w kolorze satynowego aluminium. We wnętrzu na kierowcę i pasażerów czeka między innymi skórzana tapicerka z kontrastującymi przeszyciami oraz deska rozdzielcza częściowo wykończona skórą z ozdobnymi elementami drewnianymi

W każdej wersji standardowym wyposażeniem jest trzystrefowa klimatyzacja z dodatkowym panelem sterowania w tylnej części kabiny, system nawigacji satelitarnej MP3 z SYNC3, DAB+ i audio marki B&O, 12.3-calowy wyświetlacz cyfrowy na tablicy zegarów, FordPass Connect z modemem GSM, system kamer 360 stopni z układem oczyszczania, elektrycznie regulowane, wielokonturowe, podgrzewane i wentylowane przednie fotele z funkcją masażu, podgrzewana tylna kanapa, elektrycznie składany trzeci rząd siedzeń czy też pełen pakiet systemów wsparcia wraz z adaptacyjnym tempomatem.

Źródło: Ford



Redakcja

Recent Posts

Citroën Ami zmienia kolor i wprowadza nowe wersje z okazji czwartcy urodzin

Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz  nowy, ciemnobrązowy kolor…

20 godzin ago

Alfa Romeo Junior – polskie ceny już od 129,6 tys. zł

Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…

2 dni ago

Opel Laubfrosch – 100 lat temu zjechał z linii produkcyjnej

Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…

3 dni ago

Nissan Juke – odświeżony model już w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

3 dni ago

Mazda Motor Poland przedstawia pełen cennik i konfigurator Mazdy CX-80

CX-80 to drugi, po CX-60 model zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture jest…

4 dni ago

Volkswagen ID. – kawałek Poznania w każdym egzemplarzu

100 000 000 komponentów wyprodukowano już w Odlewni Volkswagen Poznań, jednej z najnowocześniejszych w całym…

4 dni ago