Pierwszy model Škody oparty na modułowej platformie MEB Grupy Volkswagen kontynuuje tym samym pasmo maksymalnych wyników osiąganych przez pojazdy marki w referencyjnym teście bezpieczeństwa zderzeniowego, nawet przy bardziej rygorystycznych kryteriach oceny. Bestseller Škody – OCTAVIA, kompaktowy model SCALA i modele SUV, między innymi KODIAQ, KAROQ i KAMIQ, również otrzymały pięć gwiazdek.
– Cieszymy się, że nowa Škoda Enyaq iV otrzymała pięć gwiazdek w teście Euro NCAP. Jesteśmy szczególnie dumni z wyniku dotyczącego ochrony dorosłych i dzieci wewnątrz pojazdu. Fakt, że udało nam się przedłużyć rekord najwyższych możliwych wyników dla naszych pojazdów, nawet po wprowadzeniu bardziej rygorystycznych parametrów testowych w zeszłym roku, potwierdza nasze silne zaangażowanie w bezpieczeństwo klientów i wszystkich innych użytkowników dróg – mówi Johannes Neft, członek zarządu ds. rozwoju technicznego w Škoda Auto.
Nowa Škoda Enyaq iV osiągnęła znakomite wyniki w kompleksowych testach zderzeniowych i testach bezpieczeństwa Euro NCAP, szczególnie w zakresie ochrony pasażerów. Model zdobył 94% punktów za ochronę dorosłych w pojeździe i 89% za ochronę dzieci. We wszystkich innych obszarach i z ogólnym wynikiem 86%, nowy ENYAQ iV konsekwentnie plasuje się w czołówce najbezpieczniejszych pojazdów. Kryteria oceny stały się jeszcze bardziej rygorystyczne w 2020 roku.
Škoda Enyaq iV może być wyposażona w aż dziewięć poduszek powietrznych, w tym centralną poduszkę powietrzną między przednimi fotelami. Liczne najnowocześniejsze systemy asystujące ostrzegają kierowcę o potencjalnych kolizjach w określonych sytuacjach, a nawet aktywnie pomagają im zapobiegać lub minimalizować skutki. Należą do nich Front Assist z systemem Predictive Pedestrian, ostrzegającym przed zbliżającymi się pieszymi i rowerzystami, Side Assist z Rear Traffic Alert – funkcją wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego, a także Collision Avoidance Assist, Turn Assist oraz systemem ostrzegania przy wysiadaniu – Exit Warning. Travel Assist aktywnie wspiera kierowcę w kierowaniu pojazdem, a wraz z aktywnym tempomatem Adaptive Cruise Control (ACC) obejmuje również Adaptive Lane Assist z rozpoznawaniem robót drogowych, Traffic Jam Assist oraz Emergency Assist. Wyświetlacz typu head-up, w którym Škoda po raz pierwszy wykorzystała rzeczywistość rozszerzoną oraz reflektory full LED Matrix są dostępne jako opcje dla modelu Enyaq iV.
Euro NCAP to niezależny program utworzony w 1997 roku przez ministerstwa transportu, automobilkluby, stowarzyszenia ubezpieczeniowe i instytuty badawcze z ośmiu krajów europejskich. Konsorcjum ma swoją siedzibę w belgijskim mieście Leuven. Przeprowadza testy zderzeniowe najnowszych pojazdów oraz ocenia ich bezpieczeństwo czynne i bierne. W ostatnich latach testy były coraz bardziej rygorystyczne i obecnie obejmują różne scenariusze kolizji. Na początku oceniano tylko wyniki testów zderzeniowych. Jednak teraz oceny systemów bezpieczeństwa czynnego, a także systemów wspomagania kierowcy, mają większe znaczenie w ocenie ogólnej.
Źródło: Škoda Auto
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…