Wiadomości

Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną według Brand Finance

Toyota zajęła pierwsze miejsce w Automotive Industry 2021 Ranking firmy Brand Finance. Wartość marki została wyceniona na prawie 59,5 mld USD. Nowe zestawienie opiera się na rankingu Brand Finance Global 500 2021, w którym Toyota zajęła 12. miejsce.

Marka Toyota osiągnęła w tegorocznej edycji rankingu Automotive Industry 2021 firmy konsultingowej Brand Finance wartość 59,479 mld USD, o 1,4 mld USD większą niż w roku 2020. To daje jej nie tylko pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej, ale także 12. na świecie.

W trudnym 2020 roku naznaczonym pandemią Toyota utrzymała dobry poziom sprzedaży na tle rynku, a w trzecim kwartale 2020 roku jej sprzedaż wzrosła w Japonii, Europie i Ameryce Północnej. Toyota zakończyła rok 2020 jako najpopularniejsza marka na świecie, z globalną sprzedażą 6,52 mln aut i 8,5-procentowym udziałem w rynku. Marka odnotowała także bardzo dobre wyniki w Chinach – jej sprzedaż wzrosła tam o ponad 10%, a jej ekologiczne technologie zyskały uznanie chińskiego rządu oraz klientów. Toyota zapowiedziała niedawno debiut globalnego elektrycznego SUV-a, pierwszego z planowanych sześciu modeli opartych na nowej platformie e-TNGA.

Toyota Mirai wprowadza do Polski nową technologię samochodów na wodór oczyszczających powietrze

„Toyota osiąga ponadprzeciętne wyniki w trudnych warunkach, przyczyniając się do stabilizacji japońskiej branży motoryzacyjnej w czasie pandemii. Marka jest obecna na rynku od 75 lat, ewoluując od małej lokalnej firmy, założonej przez producenta automatycznego krosna, do globalnego lidera branży motoryzacyjnej i jednej z najbardziej cenionych i szanowanych marek na świecie, która swoją pozycję opiera na zaufaniu i niezawodności. Pierwsze miejsce w rankingu Brand Finance to nie przypadek. Wysokiej jakości architektura TNGA, ciągła kreatywność oraz innowacyjność stanowią fundament rozwoju Toyoty” – powiedział Alex Haigh, dyrektor ds. oceny wartości w Brand Finance.

Przewagę Toyoty nad pozostałymi markami motoryzacyjnymi potwierdzają wszystkie renomowane badania wartości marek, takie jak „The World’s Most Valuable Brands” magazynu Forbes, „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands” ośrodka badawczego Kantar czy „Best Global Brands” firmy Interbrand. Rankingi te wskazują także, że Toyota należy do ścisłej czołówki najbardziej wartościowych marek na świecie.



Pełny ranking marek motoryzacyjnych Automotive Industry 2021 Ranking firmy Brand Finance jest dostępny tutaj.

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

22 godziny ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

2 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

3 dni ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

3 dni ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

4 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

4 dni ago