Wiadomości

Audi RS 3 LMS – światowa premiera auta do bicia rekordów

Audi Sport customer racing kontynuuje swoją ofensywę modelową. Druga generacja Audi RS 3 LMS, jednego z odnoszących największe sukcesy samochodów turystycznych czterech pierścieni, jest tego najlepszym przykładem. Ulepszony w wielu obszarach, nowy model przeznaczony do wyścigów klasy TCR miał dziś swoją wirtualną premierę.

„Sport motorowy ma dla Audi ogromne znaczenie. Dla jego potrzeb przystosowujemy również seryjnie produkowane modele. Tak właśnie jest np. z Audi RS 3. Dziś – wyprzedzając jeszcze jego rynkową premierę – prezentujemy ten samochód w wersji wyścigowej” – mówi Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH odpowiedzialny za Audi Motorsport.Audi RS 3 LMS to zaproszenie do programu customer racing. Nowym modelem chcemy kontynuować wspaniałą serię sukcesów pierwszej generacji.”

Żaden inny samochód typu customer racing spod znaku czterech pierścieni nie był wyprodukowany w tak wielu egzemplarzach jednej generacji, jak RS 3 LMS – zbudowano aż 180 sztuk. Ten kompaktowy samochód to wyścigowa chluba Audi: w ciągu zaledwie czterech lat ten bazowy w świecie wyścigów samochód turystyczny wziął udział w 1051 wyścigach i zdobył 764 miejsca na podium w tym 279 razy było to miejsce najwyższe. Do tego dochodzi 16 tytułów mistrzowskich w klasyfikacjach kierowców i 38 w innych kategoriach, w tym tytuł TCR Model of the Year 2018.

Audi – rozmowa z Marc’em Lichte – Estetyka wynika z wydajności

„Koncentracja na potrzebach klienta – to podstawowy cel rozwojowy naszego najnowszego modelu” – mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. “Niezależnie od tego, czy chodzi o czasy pokonywania okrążeń czy opcje ustawień, bezpieczeństwo czy ergonomię: chcemy zaoferować zespołom klienckim samochód, który jest jeszcze bardziej niż dotychczas pełnokrwistym autem wyścigowym.” Druga generacja Audi RS 3 LMS we wszystkich obszarach została wyposażona w najnowsze rozwiązania, które służą dwóm celom: uczynieniu z produkcyjnego, bazowego modelu jeszcze lepszego samochodu wyścigowego oraz optymalizacji kompleksowych korzyści dla klienta. Mimo to, model ten pozostaje przystępny w zakupie i utrzymaniu, oferuje jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i dzięki mocy do 250 kW (340 KM) zapewnia mnóstwo przyjemności z jazdy.

Źródło:Audi





Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

4 godziny ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

4 godziny ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

4 godziny ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

1 dzień ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

2 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

3 dni ago