Toyota zarejestrowała najwięcej samochodów na rynku flotowym i całkowicie zdominowała rynek klientów indywidualnych. Najpopularniejszym samochodem flotowym jest Corolla, a faworytem nabywców prywatnych jest model Yaris.
Toyota potwierdziła w styczniu 2021 roku swoją pozycję lidera na polskim rynku samochodów osobowych po tym, jak w 2020 roku zajęła pierwsze miejsce w kraju. W pierwszym miesiącu roku marka zarejestrowała 5 857 nowych samochodów osobowych, co stanowi 18% rynku.
Dominująca pozycja Toyoty na polskim rynku znajduje odzwierciedlenie w rankingu rejestracji modeli. Corolla zajęła w minionym miesiącu pierwsze miejsce, po zarejestrowaniu 1 628 samochodów, zaś tuż za nią znalazł się Yaris z wynikiem 1 543 aut. Piąte miejsce w kraju zajął SUV Toyota RAV4 (929 rejestracji), zaś dziewiąte – Toyota C-HR (685 rejestracji).
Siłę Toyoty na polskim rynku szczególnie wyraźnie widać w wyborach klientów indywidualnych. Samochody marki wybrało w styczniu 21,8% nabywców prywatnych, rejestrując 2 270 egzemplarzy. To o ponad 90% więcej niż marka zajmująca drugie miejsce.
Zdecydowanym faworytem prywatnych klientów był Yaris, którego wybrały 803 osoby. Corolla znalazła się na trzecim miejscu z wynikiem 475 aut, RAV4 na szóstym (319 aut), Toyota C-HR na ósmym (297 aut), zaś AYGO na dziewiątym (277 aut).
Klienci firmowi zarejestrowali w styczniu 3 587 samochodów Toyoty, co dało marce pierwsze miejsce i 16,4-procentowy udział w rynku. Najczęściej wybieranym samochodem w Polsce była Corolla (1153 rejestracje), zaś Yaris zajął trzecie miejsce (741 rejestracji). Tuż za Yarisem znalazła się Toyota RAV4 (610 rejestracji), zaś Toyota C-HR zajęła dziewiąte miejsce (388 rejestracji).
Bardzo dobre wyniki Toyoty w 2020 oraz 2021 roku to efekt kilku czynników. Marka oferuje szeroką gamę nowych modeli opracowanych w architekturze TNGA, zapewnia pełną dostępność swoich modeli oraz duży wybór niskoemisyjnych hybryd. Toyota szybko dostosowała się do zmiany warunków na rynku w związku z pandemią i już w marcu 2020 roku uruchomiła nowy kanał sprzedaży przez salony internetowe. Duży wpływ na popularność Toyoty mają także takie czynniki jak niezawodność oraz wysoka wartość rezydualna jej samochodów.
Potwierdzeniem tych atutów jest badanie „Marka nr 1” portalu Wybór Kierowców, oparte na 100 tys. opinii polskich użytkowników samochodów. Toyota po raz piąty z rzędu zwyciężyła w kategorii najbardziej niezawodnych marek z oceną 90,9%. Marka zajęła pierwsze miejsce także w kategorii „Serwisy ASO”.
Źródło: Toyota
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…