Wiadomości

Alfa Romeo – 5 lat gwarancji i rekomendacja Roberta Kubicy

Alfa Romeo wkroczyła w 2021 rok z nową strategią, w której zyskują Klienci. To właśnie z myślą o nich marka wprowadziła Przedłużoną Gwarancję Maximum Care na wszystkie nowe samochody na okres aż 5 lat. Ponadto, w połowie stycznia Alfa Romeo ogłosiła nawiązanie współpracy z kierowcą Formuły 1 Alfa Romeo Racing ORLEN, Robertem Kubicą.

Znany kierowca podnosi status marki i kieruje uwagę na wysiłki Koncernu włożone w ostatnich latach w procesy związane z projektowaniem, wytwarzaniem i obsługą samochodów Alfy Romeo. Ich efektem jest najwyższa jakość produkowanych aut i niezawodność w długoletniej eksploatacji, potwierdzona rankingami i opiniami użytkowników.

Dostępna dziś linia samochodów Alfa Romeo bazuje na przeszło 110-letnim doświadczeniu w inżynierii technicznej i sukcesach odnoszonych na torach wyścigowych. Historia marki rozpoczęła się w 1910 roku od powołania Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (Lombardzka Fabryki Samochodów). Już trzy lata później model 24HP prowadzony przez Nino Franchiniego zajął pierwsze miejsce w kategorii w rajdzie Parma-Poggio di Berceto, a w latach 1920-21 Giuseppe Campari za kierownicą modelu 40/60HP dwukrotnie zwyciężył w wyścigu Mugello. Międzynarodowy sukces przyniósł marce triumf P2 prowadzonego przez kierowców Antonia Ascariego i Gastone’a Brilli-Periego w Mistrzostwach Świata Grand Prix w 1925 roku.

Później nastały czasy Alfy 158 i 159, zdobywców Pucharów Świata Formuły 1 odpowiednio w latach 1950 i 1951. W 1992 roku model 155 przyniósł marce zwycięstwo we włoskim cyklu Italian Superturismo i dwa lata później w niemieckim German Touring Speed Championship DTM. Rok 1998 należał z kolei do Alfy 156, która oprócz trofeów na torze zdobyła międzynarodowy tytuł Samochód Roku. Kolejne wyróżnienie „Car of the Year” przyniósł koncernowi w 2001 roku kultowy model 147.

Dziedzictwo zbudowane na torach wyścigowych, wielokrotnie docenione przez środowiska branżowe, media i samych użytkowników, znajduje odzwierciedlenie w obecnie oferowanej gamie samochodów Alfa Romeo. Tworzą ją: sportowy kompakt Giulietta, obsypany nagrodami sedan Giulia dostępny również w legendarnych wersjach GTA i Quadrifoglio, pierwszy SUV marki Stelvio, występujący także w wersji Quadrifoglio, a w przyszłym roku do rodziny dołączy SUV z napędem hybrydowym plug-in, czyli model Tonale.



O ile piękny design, sportowy charakter, doskonałe prowadzenie czy najwyższe standardy bezpieczeństwa samochodów ze stajni Alfy Romeo należą dziś do cech rozpoznawalnych marki, o tyle szczególnie warta podkreślenia jest jeszcze jedna wartość – topowa niezawodność potwierdzona przez badania brytyjskiego portalu Whatcar.com. W październiku zeszłego roku magazyn opublikował wyniki rankingu niezawodności stworzonego na bazie odpowiedzi 13 tysięcy użytkowników aut w wieku do 8 lat. Respondenci oceniali samochody, wskazując obszary ulegające awarii, koszty napraw i okresy wyłączenia z ruchu. W oparciu o pozyskane dane redakcja portalu Whatcar.com wystawiła każdemu modelowi indeks niezawodności wyrażony w procentach, gdzie 100% oznaczało całkowitą bezawaryjność, a niższe wartości odpowiednio większą liczbę usterek. Alfa Romeo Giulietta uzyskała wynik 98,9%, deklasując niemiecką konkurencję w swoim segmencie i zachowując pełną niezawodność w tak kluczowych elementach, jak silnik i elektronika niezwiązana z jednostką napędową, układy paliwowy i wydechowy, elektryka, karoseria czy wnętrze pojazdu.

Alfa Romeo – Robert Kubica, kierowca F1 Alfa Romeo Racing Orlen, ambasadorem marki

Giulia także udowodniła, że w pełni zasługuje na miano niezawodnego samochodu, osiągając wynik 96,9%. O wyjątkowej niezawodności Giulii zrobiło się głośno już latem zeszłego roku, kiedy to pracownik holenderskiej spółki Plastima Breda pochwalił się w mediach społecznościowych pokonaniem służbowym sedanem dystansu 400 000 kilometrów. Giulia nie zawiodła go ani razu i w serwisie bywała wyłącznie podczas regularnych przeglądów okresowych.

Alfa Romeo podbija serca nowej generacji Klientów i odzyskuje należną jej pozycję jednej z najbardziej pożądanych marek Premium na świecie. Po raz kolejny staje się już nie tylko jednym z wiodących symboli włoskiego stylu i ducha kreatywności, ale także, jak wynika z ocen samych użytkowników, wyrafinowanej inżynierii i technicznej doskonałości.

Źródło: Alfa Romeo



Redakcja

Recent Posts

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

11 godzin ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

1 dzień ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

3 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

3 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

4 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

4 dni ago