Marc Lichte: Światowa premiera to taki magiczny moment – zarówno dla całego zespołu Audi Design, jak i dla mnie osobiście. Prezentacja nowego samochodu jest zwieńczeniem procesu jego rozwoju, który zazwyczaj trwa cztery lata. To długa droga, która wymaga ogromnej pracy, wielu dyskusji, a czasem trudnych decyzji. Jednak na koniec wszyscy jesteśmy dumni z tego, że możemy zaprezentować wynik naszych wspólnych wysiłków.
Lichte: Z dobrym projektem mamy do czynienia wtedy, gdy produkt jest jednocześnie estetyczny i funkcjonalny, a także gdy doświadczenia z nim są pozytywne i bezproblemowe. Podstawą estetyki są proporcje: krótkie zwisy i duży rozstaw osi w połączeniu z niewysokim przedziałem pasażerskim na mocnym nadwoziu. e-tron GT posiada wszystkie te cechy.
Lichte: Tak, to bez wątpienia zbyt aroganckie twierdzenie. Przecież nie można stworzyć ikony marki wyłącznie na desce kreślarskiej. Samochód musi zyskać taką reputację na drodze, w otoczeniu pełnym innych elementów – również stylistycznych – które „zorientują” go na takiej pozycji. Prawdziwe ikony designu mają coś, co pozwala im odróżnić się od otoczenia : dobrymi przykładami są tu VW Garbus i Porsche 911. Wystarczą tylko trzy linie aby je opisać i każdy się zorientuje o jaki samochód chodzi.
Lichte: Przede wszystkim nasze hasło przewodnie “Vorsprung durch Technik – przewaga dzięki technice” – albo, cytując nową strategię naszej marki: “Living Progress – żywy i ciągły postęp”. Niektóre modele, przez lata historii marki, w szczególny sposób „wykuwały” te hasła. Kilka przykładów: A2 to najwyższa wydajność, TT oznacza formalistyczny design, a R8 to bezkompromisowe osiągi. Dlatego w przypadku e-tron GT nie chodzi o to, czy jest on ikoną designu, ale o to, jak wyraża naszą postawę. Innymi słowy: pytanie brzmi, jak reinterpretuje “Vorsprung durch Technik”.
Lichte: e-tron GT to gran turismo. Termin ten pierwotnie oznaczał samochody sportowe, które nadawały się do wyścigów długodystansowych. Modele GT różnią się zatem od samochodów czysto sportowych tym, że oferują większy komfort i większe wnętrze. Jako w pełni elektryczne gran turismo, e-tron GT reinterpretuje ten proces równoważenia nie ograniczając osiągów do samej mocy, ale przypisując szczególną, kreatywną wagę wydajności.
Lichte: Mniejszy opór powietrza przekłada się na większy zasięg: to podstawowe prawo fizyki mobilności elektrycznej przekształciliśmy w zasadę projektowania e-tron GT. Forma podąża za funkcją, estetyka wynika z wydajności. Nowy język stylistyczny skupia się na opływie powietrza, a tym samym na wyrafinowanej aerodynamice. Design e-tron GT jest bez wątpienia podstawą dla projektowania przyszłych modeli elektrycznych.
Lichte: Mobilność elektryczna dodaje lekkości i funkcjonalności wnętrzu – miejsca jest w nim tak samo dużo, co w pojazdach wyższych segmentów. Kompaktowy na zewnątrz, przestronny wewnątrz. Dlatego też daliśmy e-tronowi GT taki wygląd wewnętrzny, który podkreśla nie tylko typowo sportowy charakter GT z wyraźnym ukierunkowaniem na kierowcę, ale także jego odniesienie do równowagi środowiskowej. Model koncepcyjny z 2018 roku posłużył jako prototyp dla seryjnego modelu produkcyjnego. Charakteryzuje się on własną linią wyposażenia, która nie wykorzystuje skóry, a zamiast tego opiera się na materiałach pochodzących z recyklingu.
Lichte: Tak w skrócie. Zrównoważony rozwój zaczyna się od początkowej idei i wyraża się poprzez projekt. e-tron GT jest tym samym pionierem idei, która będzie charakteryzować nasze rozumienie luksusu w czasach mobilności elektrycznej.
Źródło: Audi
Toyota Yaris jest modelem globalnym, produkowanym na całym świecie. Produkcja auta rozpoczęła się w styczniu…
California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…