Listę najpopularniejszych modeli uzupełniają BMW X3 (2 262 rejestracje), BMW X5 (2 241) oraz BMW serii 5 (2 163). Wszystkie cztery modele znalazły się również na liście “top 10” najczęściej wybieranych modeli premium w Polsce. Każdy z modeli BMW od serii 3 wzwyż został liderem w swoim segmencie.
BMW kontynuuje ofensywę modelową. W 2020 r. zaprezentowano 10 nowych modeli, w tym BMW serii 4 Coupé, M8 Gran Coupé, odświeżone wersje BMW serii 5 i 6 czy BMW M5. W ubiegłym roku BMW powiększyło również gamę w klasie kompaktowej, wprowadzając na rynek sportowe BMW 128ti i pierwsze w historii BMW serii 2 Gran Coupé.
W 2020 r. BMW zdominowało segment samochodów luksusowych w Polsce (1 254 rejestracje). Wszystkie modele z portfolio marki zostały liderami w swoich kategoriach. BMW serii 7 było najczęściej kupowaną luksusową limuzyną, osiągając wynik 398 rejestracji. Polscy klienci bardzo dobrze przyjęli także nowości: BMW X7 (489 rejestracji) i BMW serii 8 (356 rejestracji).
W 2020 r. BMW M kontynuowało znaczące wzrosty, utrzymując pozycję lidera segmentu pojazdów performance i high-performance w Polsce. Liczba 2 495 rejestracji przełożyła się na imponujący wzrost o 59%. Z kolei liczba rejestracji modeli high-performance BMW M wzrosła o 20%. BMW M2 kolejny rok z rzędu został najpopularniejszym modelem high-performance (153 rejestracje). Następnym etapem rozbudowy portfolio modeli BMW M są planowane premiery BMW M3 i M4. Po raz pierwszy w historii BMW zapowiedziało wersję M BMW serii 3 Touring.
BMW Group oferuje obecnie największy na świecie wybór zelektryfikowanych pojazdów klasy premium i posiada największy w Polsce park samochodów wykorzystujących napęd elektryczny. W 2020 r. BMW Group Polska zarejestrowało łącznie 1 105 aut elektrycznych oraz hybryd typu plug-in marek BMW i MINI. Firma utrzymała pozycję lidera w segmencie premium pojazdów hybrydowych typu plug-in (813 rejestracji, 55% wzrost), a BMW 530e xDrive było najczęściej wybieranym modelem w tej kategorii (181 rejestracji). Niezmiennie popularne BMW i3 ponownie zostało numerem jeden wśród elektrycznych modeli segmentu premium (205 rejestracji).
W 2020 r. firma wprowadziła wiele nowości w segmencie samochodów zelektryfikowanych premium, m.in. pierwsze w pełni elektryczne MINI. Ponadto rozszerzono gamę hybryd typu plug-in, a także zaprezentowano BMW iX3, dzięki czemu X3 stało się pierwszym modelem BMW dostępnym z czterema rodzajami jednostek napędowych. W 2021 r. klienci mogą spodziewać się kolejnych w pełni elektrycznych modeli: BMW i4 oraz BMW iX. Do 2023 r. w ofercie BMW Group znajdzie się 25 samochodów zelektryfikowanych, z czego ponad połowa z napędem w pełni elektrycznym.
Poprzedni rok był pomyślny także dla marki MINI, która odnotowała rejestracje na poziomie 2 105 pojazdów. 5-drzwiowe MINI okazało się jej bestsellerem, a zaraz za nim uplasował się MINI Countryman. W 2020 r. dużym zainteresowaniem wśród polskich klientów cieszył się także MINI Clubman (18% wzrost), a MINI Cabrio, światowy lider wśród kabrioletów, osiągnął na lokalnym rynku wzrost na poziomie 20%. MINI John Cooper Works kontynuował swoją passę sukcesów, kończąc rok z 12% udziałem w rejestracjach na polskim rynku. Sportowa submarka pracuje także nad elektryfikacją.
Ubiegły rok był sukcesem również dla marki motocyklowej BMW Group. Globalnie BMW Motorrad uzyskało drugi najwyższy wynik sprzedaży w historii. W 2020 r. odnotowano w Polsce łącznie 1756 rejestracji, co ponownie pozwoliło na utrzymanie pozycji lidera w klasie motocykli powyżej 500 cm3 (1531 sztuk, 5% wzrostu) oraz w segmencie motocykli sportowych i enduro powyżej 500 cm3. W 2021 r. BMW Motorrad skupi się na liniach Heritage oraz Urban Mobility . W tym roku na drogi wyjadą BMW S1000R, M1000R, R18 Classic, G310R oraz GS, a także 1250RT.
W 2020 r. zostały otwarte trzy nowe salony BMW w Szczecinie, Łodzi i Lubinie. W 2021 roku planowany jest dalszy rozwój sieci dealerskiej.
BMW Group ma ambicję zostać najbardziej zrównoważonym producentem premium w zakresie mobilności indywidualnej. Firma zajęła pierwsze miejsce w kategorii motoryzacji w ostatnim opublikowanym przez S&P Dow Jones Indices rankingu indeksów zrównoważonego rozwoju Dow Jones dla świata i Europy (DJSI). Jako jeden z wiodących producentów pojazdów zelektryfikowanych na świecie BMW Group otrzymało także tytuł „Global e-Mobility Leader 2020”. Nagrody zostały przyznane firmom najbardziej zaangażowanym w rozwój bezemisyjnego transportu przez PwC oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.
Zgodnie z zapowiedziami, BMW Group zrealizowało w 2020 r. cele Unii Europejskiej w zakresie ograniczenia emisji CO2. Istotnym celem firmy jest ograniczenie emisji CO2 o co najmniej 1/3 na każdy pojazd w całym łańcuchu dostaw do 2030 r.
Źródło: BMW
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…