– Kia zwiększa możliwości produkcyjne w zakładzie w Żylinie na Słowacji
– Zmodernizowano halę montażową nowych silników Smartstream – 1,5-litrowych Kappa i 1,6-litrowych Gamma T-GDi
– Inwestycja odpowiada na zwiększone zapotrzebowanie na samochody zelektryfikowane
– Nowe silniki zostały opracowane w centrum badawczo-rozwojowym marki Kia w Namyang w Korei; dzięki nim osiągi aut są lepsze, a zużycie paliwa i emisja – niższe
Inwestycja w zakładzie w Żylinie ułatwia przestawienie jednej z czterech linii montażowych silników na produkcję benzynowych jednostek napędowych zamiast wysokoprężnych. Na aż trzech liniach Kia koncentruje się teraz na produkcji silników benzynowych o małej pojemności, wysokiej wydajności i kompatybilnych z napędem hybrydowym. Czwarta linia jest przeznaczona dla najnowszego, 1,6-litrowego turbodiesla Smartstream. To kolejny krok marki Kia w kierunku hybrydyzacji i elektryfikacji modeli, zgodny z ogólnym trendem na rynku europejskim.
Inwestycja umożliwia również produkcję najnowszych hybrydowych układów napędowych, opartych na nowych silnikach – 1,5-litrowymKappa i 1,6-litrowymGamma T-GDi (turbodoładowanym z bezpośrednim wtryskiem benzyny). Nowe czterocylindrowe silniki benzynowe stanowią podstawę strategii firmy w zakresie hybrydyzacji modeli i redukcji emisji dwutlenku węgla w Europie. Obydwie nowe jednostki napędowe zaprojektowano z myślą o integracji z 48-woltowym systemem miękkiej hybrydy EcoDynamics+. Ponadto, 1,6-litrowy silnik Gamma T-GDi został zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu w innych hybrydowych układach napędowych, które w samochodach marki Kia mogą pojawić się w przyszłości.
„Inwestycja w słowacką fabrykę pomaga nam sprostać zmieniającym się wymaganiom europejskich kierowców” –mówi Emilio Herrera, Dyrektor Operacyjny Kia Motors w Europie. „Widzimy wyraźny wzrost popytu na zelektryfikowane pojazdy z silnikiem benzynowym. Inwestycja w produkcję zaawansowanych układów napędowych, których oczekują nabywcy samochodów marki Kia, pomaganam utrzymać zdolność produkcyjną”.
„Obecnie już ponad jedna czwarta samochodów, które Kia sprzedaje w Europie, jest w jakiejś formie zelektryfikowana. W nadchodzących latach liczba ta będzie stale rosła” – dodaje Herrera. „Nowe silniki charakteryzują się jeszcze większą wydajnością niż stosowane dotychczas i – dzięki łatwej integracji z hybrydowymi układami napędowymi – umożliwiają szybsze przejście do „zelektryfikowanej ery”. Jesteśmy dumni, że najnowszej generacji układy napędowe, z których mogą korzystać europejscy nabywcy są produkowane w Europie”.
Inwestycja marki Kia w zakład w Żylinie oznacza, że jest on światowym liderem w produkcji układów napędowych typu HEV (Hybrid Electric Vehicle). Linia montażowa nowego 1,5-litrowego silnika T-GDi przebiega równolegle do nowo przebudowanej linii produkcyjnej silnika T-GDi o pojemności 1,6 l. W fabryce w Żylinie jest również produkowany 1,6-litrowy silnik wysokoprężny Smartstream oraz 48-woltowyukład napędowy z miękką hybrydą, który wykorzystuje tę jednostkę napędową, stosowany w modelach z rodziny Ceed iw Kia Sportage.
Nowe silniki zostały zaprojektowane w ośrodku badawczo-rozwojowym marki Kia w Namyang w Korei. Konstruktorzy pracowali nad poprawą reakcji silnika, zwiększeniem wydajności procesu spalania i wzrostem maksymalnego momentu obrotowego w szerokim zakresie prędkości obrotowej wału korbowego, która jest najczęściej wykorzystywana podczas jazdy. Obydwie jednostki napędowe były projektowane pod kątem zastosowania ich w układzie hybrydowym.
Silniki te wpisują się w strategię marki Kia, która zakłada opracowywanie szerokiej gamy układów napędowych – hybrydowych, elektrycznych i spalinowych – spełniających potrzeby zróżnicowanej grupy kierowców.
Nowy 1,5-litrowy silnik T-GDi zastępuje stosowany dotychczas 1,4-litrowy T-GDi i w przyszłości będzie stosowany w różnych modelach marki Kia. Silnik ten jest również wysyłany do zakładu w Nošovicach w Czechach, gdzie trafia pod maskę Hyundaia i30. Nowy silnik o mocy 160 KM jest nie tylko o 14% mocniejszy niż jego poprzednik, który generował moc 140 KM; wytwarza również o 4,5% większy moment obrotowy (253 Nm) i jest o 7% bardziej wydajny.
Nowy silnik Gamma jest rozwinięciem istniejącego 1,6-litrowego T-GDi. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii Smartstream, silnik ten zużywa o nawet 8procent mniej paliwa niż poprzedni. Maksymalna moc jednostki napędowej wzrosła z 177 do 180 KM, maksymalny moment obrotowy pozostał na poziomie 265 Nm.
Obydwa nowe silniki są wyposażone w najnowsze innowacje, zaprojektowane w celu redukcji emisji dwutlenku węgla i poprawy osiągów. Obejmują one system płynnej zmiany czasu otwarcia zaworów (CVVD – Continuously Variable Valve Duration) oraz niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin (LP-EGR).
System CVVD kontroluje czas otwarcia zaworów, aby poprawić osiągi i zmniejszyć zużycie paliwa, przy jednoczesnej redukcji emisji. Układ LP-EGR jest teraz aktywny już przy niższych prędkościach obrotowych wału korbowego, dzięki czemu ogranicza przedwczesne spalanie mieszanki i również przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa.
Nowe silniki są wyposażone we wtryskiwacze, które pracują pod wyższym ciśnieniem i w filtry cząstek stałych (GPF), które redukują ich emisję. Oprócz tego obydwie technologie poprawiają również efektywność silników i zapewniają im wyższe – maksymalną moc i maksymalny moment obrotowy przy niższych prędkościach obrotowych.
Jeszcze przed końcem 2020 roku Kia ujawni plany wprowadzenia nowych silników do swoich modeli – w tym silników spalinowych w układzie napędowym z miękką hybrydą, hybrydowych i hybrydowych typu plug-in. Dane dotyczące emisji dwutlenku węgla oraz zużycia paliwa przez poszczególne modele będą podane do wiadomości przed ich rynkowym debiutem.
Źródło: Kia
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…