Wiadomości

Alfa Romeo Giulia GTA słowami jej twórców

Pod koniec roku, w którym świętowaliśmy 110. rocznicę powstania Alfy Romeo, marka przygotowała niezwykły film dokumentalny opowiadający historię powstania Giulii GTA, najbardziej sportowej limuzyny wyprodukowanej przez Alfę Romeo. To supersamochód do jazdy tak po drogach, jak i torze, dar dla fanów Alfy Romeo i miłośników motoryzacji.

Arnaud Leclerc, dyrektor marki Alfa Romeo na region EMEA, Klaus Busse, dyrektor działu FCA Design na rynki EMEA i Fabio Migliavacca, dyrektor marketingu produktu na region EMEA, dzielą się emocjami, których doświadczyli, projektując prawdziwą ikonę Alfy Romeo. Od pierwszych szkiców, po próby na drodze, opowiadają, jak projektowali, kreowali i wyprodukowali model, który stał się symbolem włoskiej kultury, samochodowych osiągów, włoskiego designu i „know-how”.

Wraz z wersją GTAm (litera „m” od włoskiego słowa „modificato”, czyli „zmodyfikowany”), Giulia GTA – w limitowanej serii 500 egzemplarzy – jest wyrazem powrotu do korzeni Alfy Romeo i hołdem dla jednego z jej najbardziej ikonicznych modeli. Giulia GTA z 1965 roku, „Gran Turismo Alleggerita”, została stworzona przez firmę Autodelta na bazie Giulii Sprint GT odnoszącej sukcesy sportowe na całym świecie.

„Historie Alfy Romeo” (10) – Giulia i Stelvio reprezentujące 110 lat włoskiej doskonałości

Projekt Giulia GTA wykorzystuje wieloletnią współpracę z Sauber Group AG, czerpiąc wiedzę z działów inżynierii i aerodynamiki. Sauber Group szczyci się 50-letnim doświadczeniem w sportach motorowych, w tym 27-letnim w Formule 1. Dzięki temu marka zdobyła bezcenne doświadczenie w projektowaniu i wykorzystywaniu włókna węglowego oraz dogłębną wiedzę w zakresie aerodynamiki.

Firmie Sauber Engineering, posiadającej własny tunel aerodynamicznym w Hinwil w Szwajcarii, powierzono produkcję większości komponentów z włókna węglowego, zwłaszcza tych, które mają wpływ na aerodynamikę. Należą do nich: nowy zderzak przedni, listwy progowe, wlot powietrza, spojler GTA, a także aerodynamiczne skrzydło GTAm. W efekcie powstał samochód, który imponuje zarówno pod względem wyglądu, jak i osiągów, z dużymi wlotami powietrza z przodu i regulowanym tylnym spojlerem z włókna węglowego. Silnik zamontowany w Giulii GTAm to silnik Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo, wykonany w całości z aluminium, który może uwolnić moc 540 KM a dzięki systemowi Launch Control błyskawicznie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy.



Źródło: Alfa Romeo



Redakcja

Recent Posts

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

23 godziny ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

2 dni ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

3 dni ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

5 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

5 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

6 dni ago