Silnik jednocylindrowy z homologacją Euro 5 z elektronicznym gazem, automatycznym wspomaganiem biegu jałowego i samowspomagającym sprzęgłem antyhoppingowym.
Sercem nowego BMW G 310 R jest wciąż niezawodny jednocylindrowy czterozaworowy silnik chłodzony wodą o pojemności 313 cm3 z dwoma górnymi wałkami rozrządu i elektronicznym wtryskiem paliwa. Charakterystyczną cechą konstrukcyjną jest nadal pochylony do tyłu cylinder odwrócony o 180° ze stroną ssącą z przodu, a wydechową z tyłu. Taki układ odpowiada logice optymalnego prowadzenia powietrza do spalania, skutkując wyjątkowo zwartą budową motocykla. Moc 25 kW (34 KM) przy 9500 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 28 Nm przy 7500 obr/min dają nowemu jednocylindrowemu BMW G 310 R, także z aktualną homologacją Euro 5, idealny napęd, gwarantujący dynamiczną jazdę.
W nowym BMW G 310 R silnik został wyposażony w tzw. „elektroniczną manetkę gazu” (elektroniczny gaz) i oferuje teraz jeszcze bardziej czułą reakcję przepustnicy. Automatyczne podwyższanie prędkości obrotowej biegu jałowego podczas ruszania zapobiega ponadto nagłemu zgaśnięciu silnika. Nowością jest także samowspomagające sprzęgło antyhoppingowe. Redukuje ono moment hamujący silnika, zwiększając tym samym bezpieczeństwo jazdy – zwłaszcza podczas redukowania biegów w trakcie hamowania. Poza tym zmniejsza też znacznie siłę potrzebną do obsługi dźwigni.
Podczas gdy poprzedni BMW G 310 R miał już światło stop w technologii diodowej, nowy BMW G 310 R ma teraz w pełni diodowy reflektor zapewniający jeszcze lepszą widoczność podczas jazdy nocą oraz diodowe kierunkowskazy zwiększające widoczność w ruchu drogowym. Nowy reflektor diodowy gwarantuje wyjątkowo jasne i jednorodne oświetlenie jezdni. Trzy funkcje świateł drogowych i świateł mijania – oraz, w zależności od kraju, także światła dzienne – można wygodnie obsługiwać za pomocą przycisków na lewej manetce.
Zarówno dźwignia sprzęgła, jak i dźwignia hamulca mają teraz 4-stopniową regulację. Daje to korzyści ergonomiczne – zwłaszcza dla osób o małych dłoniach. Stopień 3. ustawienia dźwigni hamulca odpowiada przy tym poprzedniej szerokości uchwytu. W pozycji 1. dźwignia hamulca przesuwa się o 6 mm bliżej kierownicy.
Również stylistyka nowego BMW 310 R emanuje dynamiką i zwinnością. Choćby w kolorystyce Dynamic Roadstera wyraźnie widać przy tym także pokrewieństwo ze sportowymi członkami rodziny, takimi jak BMW S 1000 R. Wspólne dla wszystkich trzech wariantów kolorystycznych BMW G 310 R są osłony bloku silnika – alternatora, sprzęgła i pompy wody – oraz podesty i uchwyty dla pasażera lakierowane w metalizowanym kolorze szarego tytanu.
Oprócz podstawowego niemetalizowanego koloru Cosmic Black i wyraźnie męskiego charakteru, innym dostępnym wariantem podstawowym jest teraz niemetalizowany kolor Polar White, który w połączeniu z niebieskimi malowaniami, w niesztampowy i dynamiczny sposób prezentuje tradycyjne kolory BMW. Nowy BMW G 310 R z pewnością siebie prezentuje swoje sportowe oblicze poprzez metalizowany kolor podstawowy Limestone, charakterystyczną czerwoną grafikę „R” na bocznych owiewkach oraz czerwoną ramę i felgi.
Wszystkie nowości BMW G 310 R:
Źródło: BMW Motorrad
Toyota Yaris jest modelem globalnym, produkowanym na całym świecie. Produkcja auta rozpoczęła się w styczniu…
California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…