Wiadomości

Das WeltAuto – legendarne Lamborghini Countach, którym jeździł sam Ferruccio Lamborghini, do obejrzenia u dealera w Radomiu

Nie codziennie można zobaczyć takie auto, jak Lamborghini Countach. Tym bardziej, jeśli był to egzemplarz, którym jeździł sam Ferruccio Lamborghini, założyciel legendarnej włoskiej marki. Właśnie taki niecodzienny model mogą zobaczyć wszyscy, którzy odwiedzą salon Ster w Radomiu, jednego z dealerów Das WeltAuto i Volkswagena.

Co więcej, wcześniej w salonie prezentowana była Miura SV z 1971 roku, a dealer zapowiada, że ten wyjątkowy Countach LP400 S nie jest ostatnią perełką, jaka może się pojawić w salonie.

Countach był kamieniem milowym w historii Lamborghini. Wcześniejsza Miura była już niezwykle dobrze przyjęta, ale to właśnie Countach był tym, co wyznaczało ścieżki, jakimi producent podąża do dziś. To właśnie od tego modelu Lamborghini zaczęło charakteryzować się agresywną i buntowniczą sylwetką, jakiej nie da się pomylić z niczym innym oraz podnoszonymi do góry drzwiami, które stały się znakiem rozpoznawczym Lamborghini.

“Countach!” – takim okrzykiem narodziła się legenda

W 1971 roku, jeden z pracowników studia Bretone, które odpowiadało za projekt nowego modelu Lamborghini, po zobaczeniu modelu w skali 1:1 wykrzyczał właśnie słowo “Countach”. Dosłownie tłumaczy się jako plagę lub zarazę, jednak w dialekcie piemonckim oznacza wyrażenie zachwytu w łagodnie wulgarny sposób. W ten sposób nowy model Lamborghini zyskał nazwę Countach.

Pierwszy produkcyjny Countach LP400 był dostępny z 12-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,9 litra i mocy 375 koni mechanicznych. W roku 1978 zaprezentowano odmianę LP400S, której moc zmalała do 350 koni, jednak dodano zmodyfikowane zawieszenie, szersze koła oraz nadwozie i opcjonalny spoiler, aby zwiększyć przyczepność. Dopiero rok 1982 przyniósł większe zmiany dla Countacha.



Zaprezentowano wtedy model LP500S z większym silnikiem o pojemności 4,8 litra. Mimo to auto ciągle oferowało początkowe 375 koni. Dopiero model LP5000 QV z 1985 roku oferował 455 koni mechanicznych i był pierwszym modelem Lamborghini, który do 100 km/h rozpędzał się poniżej 5 sekund.

Das WeltAuto radzi – zostań w domu, ale w razie potrzeby, wybierz samochód

Lamborghini Countach było produkowane do 1990 roku, kiedy zastąpił je model Diablo. Łącznie powstało 1938 sztuk tego wyjątkowego modelu, który nakreślił przyszłą drogę marki.

Wyjątkowy egzemplarz u dealera Das WeltAuto i Volkswagena w Radomiu

Wchodząc do salonu samochodowego, niecodziennie można zobaczyć taką perełkę, jak Lamborghini Countach LP400S z 1980 roku. Jak mówi Robert Nowakowski, Wiceprezes Zarządu salonu Ster w Radomiu, widok tego auta wprawia wszystkich w osłupienie – Samochód wywołuje mnóstwo pozytywnych emocji. Każdy kto wchodzi do naszego salonu jest zaskoczony, a uczucie to jest jeszcze bardziej potęgowane w momencie, kiedy dociera do nich informacja o historii i pochodzeniu tego konkretnego egzemplarza.

Wszystko dlatego, że jest to samochód, którym wcześniej jeździł sam Ferruccio Lamborghini, założyciel legendarnej włoskiej marki. Auto ciągle ma te same tablice rejestracyjne z Rzymu, które można zobaczyć na archiwalnych zdjęciach Ferruccio Lamborghiniego. Samochód do polskiego kolekcjonera trafił z rąk innego, który odkupił je bezpośrednio od Patrizi Lamborghini, córki Ferruccio. Auto oczywiście nie jest do kupienia, mimo to na pytanie o jego stan i o to, czy otrzymałoby certyfikat Das WeltAuto, Robert Nowakowski odpowiada z uśmiechem na twarzy. – Stan samochodu jest idealny. Ten egzemplarz ma za sobą całkowitą renowację, więc spokojnie przeszedłby pomyślnie proces certyfikacji Das WeltAuto. Co więcej, właściciel nie wyklucza, że auto będzie można spotkać na drodze oraz na specjalnych zlotach – w końcu to w pełni sprawny egzemplarz.

Countach LP400S, którym jeździł sam Ferruccio Lamborghini, nie jest pierwszą perełką, jaka była prezentowana w salonie – wcześniej była w nim Miura SV z 1971 roku – ale też nie ostatnią, jak zdradza Robert Nowakowski – W najbliższym czasie może pojawić się jeszcze jeden tego typu egzemplarz. Dlatego zachęcam do zaglądania na nasze profile w mediach społecznościowych lub bezpośrednio do naszego salonu.

Źródło: Das WeltAuto



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

1 dzień ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

1 dzień ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

1 dzień ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

2 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

3 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

4 dni ago