Wiadomości

Land Rover Discovery MY2021 – co się zmieniło

New Discovery łączy wyjątkową ewolucję designu z wszechstronnym i inteligentnie zaprojektowanym wnętrzem, które uosabia ducha rodzinnej przygody charakteryzującego SUV-y klasy Premium Land Rovera od ponad 30 lat.

Wyposażony w najnowszą generację mocnych i wydajnych sześciocylindrowych silników benzynowych i wysokoprężnych z rodziny Ingenium, zaawansowany system multimedialny Pivi Pro oraz najwyższy komfort i praktyczność, Nowy Discovery pozostaje jednym z najbardziej wydajnych, nowoczesnych i wszechstronnych, w pełni siedmioosobowych SUV-ów Premium na świecie.

Dzięki nowej architekturze pojazdu elektrycznego (EVA 2.0) firmy Land Rover będącej podstawą zestawu zaawansowanych technologii, Nowy Discovery zapewnia nowy poziom wyrafinowania, atrakcyjności i wydajności, zachowując przy tym swoje legendarne możliwości poruszania się po drogach i poza nimi oraz holowania. Od zaktualizowanego systemu Terrain Response 2 i funkcji aktualizacji Software-Over-The-Air (SOTA) po nowy system filtracji powietrza w kabinie*, Nowy Discovery dba o podróżnych jak nigdy dotąd.

Wyrafinowany design

Wyraźny charakter i zoptymalizowane proporcje Nowego Discovery obejmują ponad trzy dekady ewolucji projektu. Elementy konstrukcyjne wpisujące się w DNA modelu Discovery – w tym maska, stopniowany dach i wyeksponowany słupek C – pozostają, ale nowy Discovery zapewnia śmiałą ewolucję zewnętrzną zoptymalizowaną pod kątem pewniejszej prezencji na drodze.

Nowe charakterystyczne reflektory LED ze światłami do jazdy dziennej nadają bardziej zdecydowany wygląd, podczas gdy animowane, szerokie przednie i tylne kierunkowskazy zapewniają wyrafinowanie wizualne, a wloty w przednich błotnikach w kolorze nadwozia podkreślają załamanie bocznej linii samochodu.



Range Rover świętuje 50-lecie innowacji

Zmieniony przedni zderzak ma szerszą wstawkę w kolorze nadwozia, a nowe boczne wloty łączą się, zapewniając bardziej zdecydowany i dynamiczny wygląd. Z tyłu Nowy Discovery posiada nowe charakterystyczne światła LED, które są połączone nowym błyszczącym czarnym panelem. Zgodnie z filozofią projektową Land Rovera, panel ten zawiera oznaczenie modelowe Discovery, zapewniające bardziej przejrzysty design pokrywy bagażnika.

Nowa wersja nadwozia R-Dynamic zapewnia bardziej asertywny charakter i podkreśla muskularną sylwetkę samochodu dzięki serii unikalnych elementów stylizacyjnych, takich jak detale w kolorach Gloss Black i Shadow Atlas na zewnątrz oraz dwukolorową skórzaną tapicerkę foteli z kontrastowymi przeszyciami wewnątrz.

Nowoczesne technologie

Wewnątrz, Nowy Discovery korzysta z ulepszeń zaprojektowanych w celu podkreślenia najwyższego kunsztu wykonania oraz faktu posiadania siedmiu, pełnowymiarowych foteli, z przestronną kabiną wyposażoną w najnowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy Pivi Pro z szybkim i intuicyjnym interfejsem. Całkowicie przeprojektowana konsola środkowa zawiera o 48% większy, 11,4-calowy ekran dotykowy Full HD.

Dzięki uproszczonej strukturze menu i pionierskiej konstrukcji, Pivi Pro zapewnia natychmiastową reakcję – nawet przy pierwszym uruchomieniu pojazdu. Wbudowane zasilanie dodatkowe oznacza, że ​​inicjalizacja nawigacji zajmuje zaledwie kilka sekund, a logiczne menu umożliwia dostęp do najczęściej używanych funkcji bezpośrednio z dostosowywanego ekranu głównego, aby zmniejszyć rozproszenie uwagi kierowcy.

Łączność zapewnia technologia dual-sim, z dwoma modemami LTE umożliwiającymi systemowi wykonywanie wielu funkcji jednocześnie – takich jak przesyłanie strumieniowe multimediów i pobieranie aktualizacji systemowych (SOTA) – bez uszczerbku dla wydajności. Technologia SOTA firmy Land Rover umożliwia właścicielom aktualizację do 44 pojedynczych modułów elektronicznych bez konieczności odwiedzenia Autoryzowanego Dilera.

W połączeniu z 12,3-calowym cyfrowym zestawem wskaźników kierowcy†, Nowy Discovery zapewnia trójwymiarowe mapowanie w wysokiej rozdzielczości w obrębie oprzyrządowania, pozostawiając centralny ekran dotykowy wolny do sterowania innymi aplikacjami. Cyfrowy zestaw wskaźników wysokiej rozdzielczości można skonfigurować tak, aby wyświetlał konwencjonalne tarcze z prędkościomierzem i obrotomierzem, pełnoekranową mapę 3D lub kombinację obu tych funkcji, umożliwiając kierowcom dostosowanie widoku do własnych preferencji.

Ponadto klienci mają do wyboru pełnokolorowy wyświetlacz przezierny HUD, który wyświetla informacje o jeździe bezpośrednio na linii wzroku kierowcy, eliminując potrzebę odwracania wzroku od drogi. Integracja ze smartfonem jest również prosta dzięki Apple CarPlay, a zaawansowana technologia Bluetooth umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch smartfonów. W standardzie dostępna jest również aplikacja Android Auto, oraz ładowanie bezprzewodowe z technologią wzmacniania sygnału.

Komfort pasażerów jest wspierany przez jonizację powietrza w kabinie, teraz dostępną z technologią filtracji powietrza PM2,5*. System aktywnie skanuje napływające powietrze, mierzy jego jakość i automatycznie wykorzystuje zaawansowane filtry, aby zmniejszyć poziom alergenów, toksyn i szkodliwych cząstek stałych w kabinie, poprawiając samopoczucie kierowcy i pasażerów.

Komfort i wygoda są dodatkowo zwiększone dzięki wprowadzeniu uchwytów na tablet z serii Click and Go, wbudowanych w oparcia przednich foteli. Łatwy w użyciu system zawiera również gniazda ładowania USB-A, które są idealnie rozmieszczone, aby zminimalizować liczbę przewodów. Korzystając z pokładowego hotspotu 4G Wi-Fi, który może łączyć do ośmiu urządzeń, pasażerowie z tyłu mogą bawić się nawet podczas najdłuższych podróży.

Z przodu czteroramienna kierownica o nowym wyglądzie ma ukryte do zaświecenia przełączniki i metalowe łopatki zmiany biegów, a nowy selektor biegów zapewnia instynktowną kontrolę nad zespołem napędowym.

Wszechstronność w sercu

SUV-y z rodziny Discovery zawsze na pierwszym miejscu stawiały wszechstronność, a przestronny i inteligentny Nowy Discovery nie jest wyjątkiem. Opcjonalna pokrywa bagażnika obsługiwana za pomocą gestów†† posiada czujniki pod tylnym zderzakiem, które wykryją ruch stopą w celu otwarcia bagażnika, podczas gdy elektrycznie sterowana wewnętrzna klapa bagażnika ogranicza luźne przedmioty w ogromnej przestrzeni ładunkowej o pojemności 2485 litrów (5 foteli) i może służyć jako wygodne siedzisko. Nawet korzystając z siedmiu foteli bagażnik zapewnia 258 litrów przestrzeni bagażowej, a wszyscy pasażerowie mają gdzie ładować urządzenia elektroniczne.

Wewnątrz, technologia Intelligent Seat Fold umożliwia klientom bezproblemową konfigurację układu foteli za pomocą centralnego ekranu dotykowego, podczas gdy aplikacja Remote pozwala klientom kontrolować stan paliwa i lokalizację pojazdu, a nawet odblokowywać i blokować drzwi za pomocą smarfona.

Tylne siedzenia w drugim rzędzie zostały starannie przeprojektowane w celu zwiększenia komfortu. Ulepszone podparcie boczne, dłuższe grubsze poduszki i staranne wyprofilowanie siedziska przyczyniają się do lepszego podparcia pod udami i poprawy postawy pasażerów. Komfort jest dodatkowo poprawiony dzięki przeniesieniu nawiewów w drugim rzędzie ze słupków B na konsolę środkową, zapewniając zwiększony przepływ powietrza pasażerom w drugim rzędzie, którzy mają własne, ukryte do zaświecenia elementy sterujące wentylacją i punkty zasilania urządzeń przenośnych.

Dostępna jest również nowa opaska Activity Key drugiej generacji. Wyposażona w dotykowe elementy sterujące, cyfrowy zegarek i możliwość blokowania, odblokowywania i uruchamiania pojazd jako dodatek do konwencjonalnego pilota.

Nowy Discovery jest dostępny w wersjach wyposażenia Discovery, S, SE i HSE, w sportowej wersji R-Dynamic lub jako praktyczny model Commercial z przestrzenią ładunkową o pojemności 2024 litrów, dodatkowymi schowkami pod podłogą i taką samą maksymalną masą holowniczą 3500 kg ** jak pozostałe wersje.

Zaawansowane układy napędowe

Nowy Discovery wprowadza trzy nowe 6-cio cylindrowe, rzędowe silniki Ingenium, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, wyposażone w technologię MHEV, zapewniającą większą wydajność, osiągi i płynność działania. Nowe silniki są dostępne obok czterocylindrowego silnika benzynowego P300 Ingenium oraz z nowym inteligentnym napędem na wszystkie koła.

Rodzina sześciocylindrowych silników rzędowych została zaprojektowana i opracowana we własnym zakresie, a zaawansowany silnik wysokoprężny jest dostępny w wersjach o mocy 249 KM (183 kW) i 300 KM (221 kW), podczas gdy mocna benzyna zapewnia 360 KM (265 kW). Pełna gama silników Discovery:

  • P300: 300KM (221kW) / 400Nm, 2.0L R4 Benzyna
  • P360: 360KM (265kW)/ 500Nm, 3.0L R6 MHEV Benzyna
  • D250: 249KM (183kW) / 570Nm, 3.0L R6 MHEV Diesel
  • D300: 300KM (221kW) / 650Nm, 3.0L R6 MHEV Diesel

Sześciocylindrowe diesle Ingenium D250 i D300 mają lekką aluminiową konstrukcję o niskim współczynniku tarcia i zastępują poprzednie diesle SD4 i SDV6. Inteligentna technologia MHEV zapewnia, że nowe silniki spełniają najbardziej rygorystyczne światowe przepisy dotyczące emisji CO2 i zapewniają lepsze reakcje.

Inteligentny system zbiera i magazynuje energię generowaną podczas zwalniania, a następnie wykorzystuje ją ponownie, aby wspomagać silnik podczas przyspieszania, zapewniając osiągi i wydajność.

Możliwości terenowe

Nowy Discovery to najbardziej przyjazny rodzinom SUV na drogi, zapewniający niezrównany, wyjątkowy komfort na długich trasach dla siedmiu osób oraz inspirujące środowisko dla kierowcy dzięki doskonałej widoczności zapewnianej przez legendarną pozycję fotela Command Driving Position, ulepszone sterowanie i nowoczesną technologię podwozia, która zapewnia stabilność i pewność prowadzenia.

Wszystkie wersje Nowego Discovery z sześciocylindrowymi silnikami Ingenium są wyposażone w zaawansowany układ napędowy, który optymalizuje rozdział momentu obrotowego między przednią i tylną oś, wykorzystując szereg czujników do rozprowadzania momentu obrotowego w zależności od warunków. Nowy inteligentny system napędu na wszystkie koła maksymalizuje trakcję, dynamikę na drodze i wydajność układu napędowego, skutkując lepszą oszczędnością paliwa i zmniejszoną emisją CO2 podczas normalnej jazdy, bez kompromisów dla charakterystycznych dla modelu Discovery możliwości terenowych.

Ponadto standardowe zawieszenie pneumatyczne zapewnia komfort jazdy w każdych warunkach i jest wyposażone w funkcję automatycznego obniżania podczas stałej podróży z wyższymi prędkościami w celu poprawy wydajności aerodynamicznej i zwiększenia oszczędności podczas jazdy po autostradach. Technologia Adaptive Dynamics – zastosowana we wszystkich modelach – monitoruje ruchy pojazdu do 500 razy na sekundę, niemal natychmiast reagując na polecenia kierowcy lub drogi, zapewniając większą kontrolę nad pojazdem, zapewniając spokojną i bezpieczną podróż.

Dzięki technologii TerrainResponse 2, Nowy Discovery jest zawsze automatycznie przygotowywany do warunków jazdy, podczas gdy nowy tryb Wade optymalizuje pojazd pod kątem brodzenia w głębokiej wodzie – nawet automatycznie załącza hamulce, gdy kierowca wyłącza tryb brodzenia, aby przywrócić pełną wydajność od pierwszego użycia hamulców.

Dostępność funkcji Configurable Terrain Response pozwala kierowcom dostosować reakcję samochodu na pedał przyspieszenia, punkty zmiany biegów, ustawienia układu kierowniczego i zawieszenia do własnych preferencji i wymagań, dzięki czemu klienci mogą spersonalizować wrażenia z jazdy w terenie

Nowy Discovery korzysta również z technologii Clear Sight Ground View, która zapewnia kierowcom widok na zasłoniętą ziemię bezpośrednio pod przednią częścią pojazdu za pomocą centralnego ekranu dotykowego i kombinacji kamer skierowanych do przodu. Sprytną cechą jest realizacja futurystycznej koncepcji przezroczystej maski, która wspiera kierowcę podczas pokonywania stromych podjazdów terenowych lub ukrytych przeszkód miejskich.

*Wyłącznie z jonizatorami Nanoe™

**3,720kg tylko USA

†Wyposażenie opcjonalne w wersji bazowej. Wyposażenie standardowe w pozostałych wersjach wyposażenia.

††Pokrywa bagażnika sterowana gestem należy do wyposażenia opcjonalnego we wszystkich wersjach wyposażenia oprócz wersji HSE w której jest wyposażeniem standardowym.

Źródło: JLR

 



Redakcja

Recent Posts

Renault OpenR link – najbardziej intuicyjny system multimedialny

OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…

8 godzin ago

Mazda CX-60 na drogach i bezdrożach Maroka

Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…

1 dzień ago

Ford Mustang – 60 lat dziedzictwa i ważna rola w popkulturze

Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…

2 dni ago

SEAT – najprostszy sposób na nowy samochód – wynajem długoterminowy

SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…

3 dni ago

Citroën Ami zmienia kolor i wprowadza nowe wersje z okazji czwartcy urodzin

Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz  nowy, ciemnobrązowy kolor…

4 dni ago

Alfa Romeo Junior – polskie ceny już od 129,6 tys. zł

Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…

5 dni ago