Nowe BMW R 18 Classic i BMW R 18 mocno wpisują się w tradycję historycznych motocykli BMW. Zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym nawiązują do słynnych modeli, takich jak BMW R 5, ponownie oferując kwintesencję motocykla – purystyczną, bezkompromisową technikę i silnik typu bokser jako epicentrum radości z jazdy w połączeniu z „pozytywnymi wibracjami”. R 18 Classic i R 18 łączą klasyczną stylistykę z nowoczesną techniką, tworząc fascynującą koncepcję charakteryzującą się równie wyważonymi, co emocjonującymi właściwościami jezdnymi.
Sercem nowego BMW R 18 Classic i R 18 jest opracowany całkowicie od nowa dwucylindrowy silnik o przeciwległych cylindrach – tzw. „Big Boxer”. Nie tylko swoim imponującym wyglądem, ale również pod względem technicznym nawiązuje do tradycyjnych, chłodzonych powietrzem „bokserów”, które od ponad siedmiu dekad, od początku produkcji BMW Motorrad w 1923 r., dostarczają fascynujących wrażeń z jazdy. Największy stosowany w seryjnej produkcji motocykli dwucylindrowy „bokser” ma pojemność 1802 cm3. Jego moc wynosi 67 kW (215 KM) przy 4750 obr/min. W zakresie od 2000 do 4000 obr/min generuje moment obrotowy przekraczający 150 Nm, a tej niesamowitej elastyczności towarzyszy pełne, soczyste brzmienie.
Kręgosłupem nowego R 18 Classic jest dwupętlowa rama z rur stalowych. Jej konstrukcja nawiązuje do ram tego typu, które mają w BMW Motorrad długie tradycje. Niezwykle wysoka jakość wykonania i dbałość o szczegóły widać również w ledwie zauważalnych szczegółach, takich jak spoiny spawalnicze między rurami stalowymi a elementami odlewanymi lub kutymi. Wykonany według podobnego wzoru wahacz tylnego koła ma, podobnie jak legendarny BMW R 5, przykręcaną przekładnię tylnego koła.
W zawieszeniu nowego BMW R 18 Classic i R 18 celowo zrezygnowano z możliwości elektronicznej regulacji. Zamiast tego teleskopowy widelec i bezpośrednio połączona centralna kolumna resorująca z tłumieniem zależnym od skoku i regulowanym napięciem wstępnym sprężyny zapewniają doskonałe prowadzenie koła i odpowiedni komfort zawieszenia. Podobnie jak w legendarnym BMW R 5 rury nośne widelca teleskopowego zakryte są tulejami osłonowymi. Średnica rury nośnej wynosi 49 mm, a skok zawieszenia 120 mm z przodu i 90 mm z tyłu. Nowe BMW R 18 Classic i R 18 wyposażone są w podwójny hamulec tarczowy z przodu i pojedynczy hamulec tarczowy z tyłu w połączeniu z czterotłoczkowymi zaciskami stałymi. Stylowy wygląd zapewniają koła ze szprychami drucianymi.
Zgodnie z filozofią BMW Motorrad nowe BMW R 18 Classic i R 18 charakteryzuje swobodna pozycja podnóżków – tzw. „mid-mounted footpegs”. To klasyczne umiejscowienie za cylindrami jest nie tylko typowe dla BMW, ale również umożliwia utrzymanie zrelaksowanej i aktywnej pozycji podczas jazdy oraz możliwie najlepszą kontrolę nad motocyklem.
Aby dostosować się do indywidualnych oczekiwań kierowcy, nowy R 18 oferuje standardowo trzy tryby jazdy „Rain”, „Roll” i „Rock”, co jest niespotykane w tym segmencie. W wyposażeniu standardowym oferowana jest również automatyczna kontrola stabilności ASC (Automatic Stability Control, wyłączana) zapewniająca wysoki poziom bezpieczeństwa. Ponadto nowe R 18 Classic i R 18 są standardowo wyposażone w układ regulacji hamowania silnikiem (MSR). Oprócz innych opcji wspomaganie cofania umożliwia wygodne manewrowanie, a asystent ruszania pod górę (Hill Start Control) start na wzniesieniach.
R 18 Classic i R 18 umiejętnie przenoszą do współczesności kultowy styl minionych czasów i w wielu detalach przywracają do życia purystyczny design stworzony przede wszystkim przez klasyki, takie jak BMW R 5. Elementy funkcjonalne i stylistyczne, takie jak dwupętlowa rama rurowa, bak w kształcie kropli, otwarty wał Kardana, powłoka lakiernicza z podwójnym liniowaniem (wyposażenie dodatkowe) nieprzypadkowo przypominają legendarnego „boksera” z 1936 roku. Także klasyczne elementy karoserii R 18 Classic i R 18 wykonane są – jak przystało na autentycznego klasyka – z metalu. Równie wyśmienitą reminiscencję legendarnego R 5 stanowi układ jezdny. Dwuramienny wahacz i kolumna resorująca w konfiguracji Cantilever z powodzeniem przenoszą wizualnie koncepcję sztywnej ramy R 5 do czasów współczesnych.
Od momentu wprowadzenia na rynek nowe R 18, oprócz standardowego modelu zarezerwowanego na niektóre rynki, oferowany będzie na całym świecie jako ekskluzywny R 18 Classic i R 18 First Edition. Łączą one w sobie wygląd R 18 z ekskluzywnym wyposażeniem w klasycznym czarnym lakierze z podwójnymi białymi liniami. Innymi ciekawymi elementami są liczne chromowane powierzchnie, plakietka na siedzisku oraz chromowana wstawka „First Edition” na pokrywach bocznych.
Nowy R 18 Classic i R 18, jak mało który motocykl, ma konstrukcję bardzo przyjazną dla tuningu, co było jednym z podstawowych założeń projektowych już we wczesnej fazie koncepcyjnej. Motocykl ma łatwo demontowalną ramę tylną i łatwy do zdemontowania zestaw elementów lakierowanych. Przemyślane połączenia przewodów hydraulicznych hamulca i sprzęgła oraz wiązki kablowe umożliwiają bezproblemowy montaż wyższych lub niższych kierownic w połączeniu z odpowiednimi przewodami hydraulicznymi i wiązkami kablowymi. Ponadto widoczne pokrywy zaworów (pokrywy głowic cylindrów) i pokrywa korpusu silnika znajdują się na zewnątrz komory olejowej i dlatego są bardzo łatwe do wymiany.
Asortyment wyposażenia BMW Motorrad oferuje maksymalne możliwości indywidualizacji, dzięki czemu możesz stworzyć R 18 Classic i R 18 według własnego gustu i własnych preferencji. Szeroka gama różnych części z oferty oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad i umożliwia indywidualne modyfikacje znacznie zmieniające charakter R 18 Classic i R 18. Już od wprowadzenia na rynek nowego R 18 Classic i R 18 dostępne będą dwie różne kolekcje części frezowanych z aluminium – „Machined” i „2-Tone-Black” – stworzone wspólnie z Roland Sands Design. Co-branding ze słynnymi markami: siedziska Mustang oraz układy wydechowe Vance & Hines „Made in USA”.
W zakresie akcesoriów i programu customizacji nowego R 18 firma BMW Motorrad współpracuje z Roland Sands Design oraz kilkoma znanymi dostawcami, w tym amerykańskim producentem Mustang Seats, oferującym wysokiej jakości ręcznie wykonane siedziska pojedyncze i podwójne w różnych wersjach. Nie mniej kreatywny jest potencjał customizacji układów wydechowych we współpracy z Vance & Hines.
Najważniejsze cechy nowego BMW R 18 Classic:
Najważniejsze cechy nowego BMW R 18 Classic i R 18:
Źródło: BMW
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…