Klasyki

Mazda rozszerza program części zamiennych do renowacji MX-5 NA

Chociaż ten  model ma ponad 30 lat, wiecznie młody, to kultowy roadster Mazda MX-5 pierwszej generacji (NA) cieszy się tak dużą popularnością, że producent wprowadza coraz szerszy asortyment części zamiennych, dzięki czemu europejscy właściciele będą mogli cieszyć się swoimi odrestaurowanymi MX-5 przez kolejne dekady. W sumie obecnie dostępnych jest 117 części do wersji przystosowanych do ruchu lewostronnego (LHD) i 156 podzespołów do samochodów wyprodukowanych w specyfikacji dla ruchu prawostronnego (RHD), które mogą być wykorzystywane w projektach renowacji MX-5.

Aby zyskać pewność, że firma wprowadza na rynek najbardziej potrzebne części, Mazda konsultowała się z wieloma specjalistami i fanklubami MX-5. Wszystkie części będą produkowane w Japonii przy użyciu nowoczesnych metod i z wykorzystaniem najwyższej jakości materiałów, aby zachować wygląd i wrażenie oryginalnych komponentów.

Nowa gama obejmuje części, których entuzjaści często poszukali, w tym na nowo opracowane, miękkie pokrycie dachu wykonane z materiału identycznego jak w pierwotnej wersji. Kontynuacją dbałości o autentyzm jest także współpraca z Enkei Wheels – firmą, która będzie produkować aluminiowe felgi, idealnie pasujące do oryginalnego projektu, ale wyprodukowane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, aby były lżejsze i bardziej wytrzymałe. Wiele ruchomych części zamiennych – od pokrętła do otwierania bocznych szyb po zacisk tłoczka hamulca – będzie teraz szeroko dostępnych.

„Nie ma drugiej takiej Mazdy, jak MX-5” powiedział Yasuhiro Aoyama, Prezes i CEO Mazda Motor Europe. „Ten lekki, sportowy samochód nadal dostarcza dokładnie tego, co nasza marka wnosi do życia: radości z prowadzenia. Cieszymy się, że w roku, w którym obchodzimy setną rocznicę założenia Mazdy możemy przedstawić rozszerzony program części zamiennych do renowacji wiernym fanom MX-5 w całej Europie.”



Nowa aplikacja MyMazda dostępna już w Polsce

Mazda MX-5 zadebiutowała podczas Chicago Auto Show w 1989 roku i wyprodukowano ją dotychczas w ponad milionie egzemplarzy, co czyni ten model najpopularniejszym dwumiejscowym roadsterem na świecie. W czasach gdy zmieniał się przemysł motoryzacyjny, ten kultowy roadster przywrócił to, co bliskie było odejściu w niepamięć – niedrogi, lekki samochód sportowy. Dzięki entuzjastycznej, globalnej społeczności fanów, MX-5 jest do dziś nadal z nami, wciąż popularna jak zawsze. W Polsce kultowa Mazda w ostatnich latach jest najpopularniejszym roadsterem sprowadzanym przez prywatnych użytkowników, ubiegły rok był też rekordowy pod względem sprzedaży nowych MX-5 – do klientów w całym kraju trafiło 256 sztuk tego modelu w najnowszej wersji ND.

Więcej informacji o dostępności części zamiennych do MX-5 NA znajduje się u lokalnych dealerów Mazdy.

Źródło: Mazda



Redakcja

Recent Posts

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

19 godzin ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

19 godzin ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

2 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

2 dni ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

3 dni ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

4 dni ago