Wiadomości

Volvo najbardziej innowacyjną technologicznie marką aut według J. D. Power

Wiodąca firma badawcza J.D. Power przeprowadziła ankietę wśród 80 000 nabywców nowych aut w USA i na podstawie ich odpowiedzi wyłoniła najbardziej innowacyjną technologicznie markę branży samochodowej. Jest nią…Volvo Cars!

Volvo Cars od kilku lat mocno inwestuje w rozwój nowych technologii. Są to systemy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę, ale także systemy informacyjno-rozrywkowe oraz wszelkie inne funkcje, które jeszcze niedawno były dostępne jedynie w smartfonach. Dzisiaj każdy nasz samochód ma setki elektronicznych udogodnień. Za pomocą aplikacji Volvo On Call można zdalnie sprawdzić lokalizację naszego auta, uruchomić silnik, czy przesłać docelowy punkt podróży bezpośrednio do nawigacji samochodu. Mamy też technologie ułatwiające parkowanie w najciaśniejszych miejscach, a także funkcje zapobiegające zderzeniom w sytuacjach, które zdawały się beznadziejne. I to my kilka lat temu oświadczyliśmy, że mnożenie fizycznych przycisków na desce rozdzielczej jest drogą donikąd. Postawiliśmy na duży, centralny ekran dotykowy o orientacji pionowej, przypominający markowy tablet.

Wszystkie te starania nie przeszły bez echa. Firma J.D. Power, badająca rynek aut, opublikowała raport US Tech Experience Index. Powstał na podstawie ankiet zebranych od ponad 80 000 kierowców w Stanach Zjednoczonych. Oceniali swoje doświadczenia z nowymi technologiami w samochodach. Aby badanie było świeże i miarodajne, pod uwagę brano opinię nabywców aut z bieżącego roku modelowego, czyli 2020.

Ranking wygrało Volvo osiągając wynik 617 punktów na 1000 możliwych. Na drugim miejscu znalazła się niemiecka marka premium z wynikiem 583 punkty. Amerykański producent aut elektrycznych nie został zakwalifikowany do badania ze względów formalnych, ale podano także jego wynik – 593 punkty, czyli mniej niż Volvo.



Volvo – dożywotnia gwarancja na części

Kristin Kolodge, przedstawiciel J.D. Power, powiedział, że nowe technologie pozostają głównym czynnikiem decydującym o zakupie określonego auta. Jednak dla producentów samochodów niezwykle ważne jest zaoferowanie takich funkcji, które właściciele uznają za intuicyjne i niezawodne. Doświadczenie użytkownika decyduje o tym, czy z określonej funkcji technologicznej będzie korzystał, czy się zniechęci i zaprzestanie z niej korzystać.

Badanie dostarczyło również innych ciekawych spostrzeżeń. Na przykład wielu właścicieli ciepło wypowiadało się na temat kreatywnego wykorzystania technologii kamer – w tym naszego asystenta parkowania 360 °. Odpowiadało im także sterowanie gestami we wnętrzu, zamiast używania przycisków lub ekranów dotykowych.

Źródło: Volvo



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

15 godzin ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

15 godzin ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

2 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

2 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

2 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

3 dni ago