Kultowy VW Garbus miał być autem dostępnym dla ludu. Od początku robił furorę, ale także stał się inspiracją dla wielu pomysłodawców praktycznych rozwiązań. Jednym z nich było zamontowanie na tylnych siedzeniach coś w rodzaju placu zabaw. Chociaż dzieci podczas jazdy mogły zająć się sobą, to jednak nie było to jednak bezpieczne rozwiązanie.
Przez większość okresu produkcji Volkswagena Garbus obowiązywały przepisy bezpieczeństwa, które były dla producentów samochodów wyjątkowo mało restrykcyjne. Ówczesne auta nie miały pasów bezpieczeństwa ani zagłówków. Także dzieci mogły podróżować bez własnych fotelików.
W 1963 roku w magazynie Popular Mechanics opublikowano sposób na zagospodarowanie tylnej części VW Garbusa z przeznaczeniem dla najmłodszych. Jego pomysłodawcą był Huc. H. Hauser, który na codzień podróżował z dwójką małych dzieci. Miało to ułatwić rodzicom dłuższe podróże z dziećmi zajmującymi się sobą na tylnym siedzeniu (a właściwie elementach, które w jego miejsce zamontowano). Taki zestaw kosztował w owych czasach 20 dolarów amerykańskich.
Dzisiaj, to jednak ciekawostka, której ze względu na bezpieczeństwo nikomu nie polecamy.
Toyota Yaris jest modelem globalnym, produkowanym na całym świecie. Produkcja auta rozpoczęła się w styczniu…
California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…