Wiadomości

Nowe BMW M3 Limuzyna i nowe BMW M4 Coupé na torze wyścigowym

BMW M GmbH przygotowuje nową generację dwóch kultowych modeli sportowych. Wraz z jazdami próbnymi w warunkach torowych proces przygotowania do produkcji seryjnej nowego BMW M3 Limuzyna i nowego BMW M4 Coupé wchodzi w decydującą fazę. Nowo opracowane sześciocylindrowe silniki rzędowe o znacznie większej mocy w porównaniu z poprzednimi modelami i specyficzna dla M konstrukcja układu jezdnego po raz kolejny wyznaczają standardy w segmencie wysokowydajnych limuzyn i coupé w klasie średniej premium.

Szeroko zakrojone innowacje w zakresie układu napędowego, jezdnego, kierowniczego i hamulcowego wymagają starannych testów na drogach publicznych, w centrach testowych BMW Group w Miramas na południu Francji i w Arjeplog w Szwecji, a także na różnych torach wyścigowych.

Tradycyjnie wyznacznikiem idealnego zestrojenia napędu i zawieszenia jest pętla północna toru Nürburgring. Ponieważ jednak właściwości BMW M muszą przekonywać nie tylko tam, ale i na wielu innych profilach trasy, inżynierowie testowi stale rozszerzają program testowy o kolejne tory. Jazdy konfiguracyjne zakamuflowanymi prototypami nowego BMW M3 Limuzyna i nowego BMW M4 Coupé obejmują obecne również Sachsenring.

Na kilka miesięcy przed światową premierą, która nastąpi w połowie września 2020 r., potencjał dynamiki jazdy nowego BMW M3 Limuzyna i nowego BMW M4 Coupé jest już wyraźnie określony. Ich właściwości jezdne wyróżnia fenomenalna zwinność, nieprzeciętna dynamika i precyzyjne prowadzenie nawet w najbardziej sportowych sytuacjach. Również typowy dla M balans pomiędzy doskonałymi osiągami i nieograniczoną przydatnością do codziennego użytku osiąga tu nowym poziom. „Wraz z każdym samochodem BMW M wprowadzamy na drogi technologie wyścigowe,” mówi Markus Flasch, prezes zarządu BMW M GmbH. „Nowe BMW M3 Limuzyna i nowe BMW M4 realizują tę zasadę w szczególnie intensywny sposób. Oba modele wpisują się bez wątpienia w tradycję tego najbardziej udanego samochodu turystycznego na świecie. A wyniki jazd konfiguracyjnych pokazują nam, że nowa generacja modeli po raz kolejny wyraźnie przewyższa swoich poprzedników pod względem osiągów”.



Nowe BMW M3 Limuzyna i nowe BMW M4 Coupé, podobnie jak wszystkie obecne modele BMW M GmbH, oferowane są w dwóch poziomach mocy: oprócz wersji 353 kW (480 KM) z 6-biegową skrzynią manualną oferowany jest model Competition o mocy 375 kW (510 KM) z 8-biegowa skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic.

BMW zapowiada obsługę kluczyka cyfrowego na iPhone’ach

„Dla klientów preferujących purystyczne wrażenia z jazdy i szczególnie intensywną interakcję z samochodem warianty ze skrzynią manualną stanowią wyjątkową ofertę w tym segmencie pojazdów,” wyjaśnia Dirk Häcker, kierownik działu rozwoju samochodów M i BMW Individual. „W modelach Competition nowego BMW M3 Limuzyna i nowego BMW M4 Coupé dążymy z kolei do uzyskania maksymalnej dynamiki w oddawaniu mocy i przenoszeniu napędu – początkowo z klasycznym napędem na tylne koła, a później w połączeniu z najnowszą wersją naszego napędu na wszystkie koła M xDrive”.

Sześciocylindrowe silniki rzędowe nowych wysokowydajnych samochodów sportowych wytwarzają moc o 36 kW (49 KM) i 44 kW (60 KM) (modele Competiton) wyższą niż w poprzednich modelach i maksymalny moment obrotowy do 650 Nm. Dzięki technologii M TwinPower Turbo i wysokoobrotowej koncepcji imponuje również charakterystyką mocy wywodzącą się bezpośrednio z motorsportu. Silnik reagujący wyjątkowo spontanicznie w całym zakresie obrotów jest stosowany również w BMW M4 GT3, które od sezonu 2022 będzie nowym topowym modelem BMW M GmbH w klienckim motorsporcie.

Obecnie inżynierowie ds. rozwoju i badań w BMW M GmbH pracują w ramach skrupulatnych testów nad tym, aby specyficzne dla M elementy zawieszenia były tak precyzyjnie dopasowane do charakterystyki pracy silnika, by nowe BMW M3 Limuzyna i nowe BMW M4 Coupé miały zagwarantowane pole position w swoim segmencie. Idealne warunki do tego oferuje tor Sachsenring o długości około 3670 m, znany od wielu lat jako miejsce rozgrywek rund niemieckiej serii wyścigów DTM. Jego wymagający profil z wąskimi ciasnymi zakrętami, długimi prostymi i odcinkiem zjazdowym przed zakrętem Queckenberg pozwala zoptymalizować wzdłużną i boczną dynamikę jazdy nowego BMW M3 Limuzyna i nowego BMW M4 Coupé.

Źródło: BMW



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

20 godzin ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

20 godzin ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

20 godzin ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

2 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

3 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

4 dni ago