Architektura Peugeot i-Cockpit pozwala na umieszczenie informacji niezbędnych do prowadzenia samochodu bezpośrednio na linii wzroku kierowcy, który nie musi odrywać wzroku od drogi! Jakość nadwozia w połączeniu z unikatową koncepcją stanowiska kierowcy Peugeot i-Cockpit stanowią o przyjemności z jazdy, tak ważnej dla marki.
Zrodzony z samochodu koncepcyjnego
Chociaż to pierwsza generacja Peugeot 208 w 2012 roku była pierwszym samochodem produkcyjnym wyposażonym w Peugeot i-Cockpit, samochody koncepcyjne odegrały ważną rolę w pracy nad tym rozwiązaniem. Są one prawdziwymi laboratoriami pomysłów.
Peugeot i-Cockpit został po raz pierwszy zaprezentowany w 2010 roku w samochodzie koncepcyjnym Peugeot SR1. To studium stylizacyjne było punktem zwrotnym zapowiadającym nowy kierunek Dyrekcji Stylu marki (wraz z nominacją Gilles’a Vidala) i zapoczątkowało nową erę w projektowaniu samochodów Peugeot.
Od tamtej pory wszystkie samochody koncepcyjne marki Peugeot były wyposażane w Peugeot i-Cockpit. Exalt był inspiracją dla deski rozdzielczej nowego Peugeot 508. W nowym Peugeot 208 architektura Peugeot i-Cockpit jest zainspirowana samochodem koncepcyjnym Peugeot Fractal. Wersja Peugeot i-Cockpit 3D pochodzi z kolei z Quarz’a.
Żaden samochód koncepcyjny marki Peugeot nie powstaje bez powodu.
Źródło: Peugeot
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…