Audi przygotowuje pierwszą w historii rynkową premierę nowego modelu w formie wyłącznie cyfrowej. Modele z nowej rodziny A3 docierać będą do klientów na całym świecie w ciągu całego roku. W tym celu należy przygotować i przeszkolić około 15 000 pracowników sprzedaży i serwisu, a także około 20 000 mechaników pracujących u partnerów handlowych Audi na całym świecie.
W obliczu kryzysu związanego z koronawirusem, cztery pierścienie po raz pierwszy w historii całkowicie rezygnują ze szkoleń prowadzonych bezpośrednio, a zamiast tego stosują różnorodne formaty cyfrowe: od szkolenia przez Internet, do treningu w rzeczywistości rozszerzonej i w wirtualnej rzeczywistości.
„Nowa rodzina modelowa A3, to jedna z naszych najważniejszych linii modelowych, które w tym roku pojawią się na rynku. Dzięki wielkiemu zaangażowaniu, kreatywności i motywacji naszego zespołu i naszych partnerów, mogliśmy bardzo szybko i elastycznie przejść na cyfrowe formaty szkoleniowe, tak by nasza sieć sprzedaży i serwisu na całym świecie mogła zoptymalizować swoje przygotowania do rynkowej premiery nowych modeli” – mówi Horst Hanschur, szef rozwoju sprzedaży detalicznej i obsługi klienta w AUDI AG. „Korzystamy tutaj z naszego wieloletniego doświadczenia w stosowaniu cyfrowych narzędzi w szkoleniach sprzedażowych i serwisowych. W związku z obecną trudną sytuacją na świecie, jeszcze bardziej przyspieszamy rozpoczętą już jakiś czas temu cyfryzację marki Audi. Już teraz intensywnie pracujemy nad kolejnymi krokami i chcemy dalej rozwijać tę metodologię, szczególnie dla potrzeb naszej ofensywy pojazdów elektrycznych. W związku z postępującą cyfryzacją naszych pojazdów, konsekwentnie wprowadzamy także cyfryzację naszej metodyki szkoleniowej.”
Szkolenie ponad 35 tysięcy pracowników sprzedaży i serwisu na całym świecie opiera się na zasadzie “train-the-trainer”, czyli szkoleń trenerów: AUDI AG prowadzi scentralizowane szkolenia – z reguły także fizyczne, w siedzibie firmy – dla około 400 trenerów produktu, sprzedaży i serwisu oraz dla około 250 trenerów technicznych z 90 krajów. Trenerzy ci przekazują następnie to, czego się nauczyli, odpowiednim pracownikom w swoich salonach sprzedaży i punktach serwisowych. Aby zapewnić jednolite standardy jakości na całym świecie, AUDI AG stworzyło wiele cyfrowych formatów szkoleniowych – niektóre z nich we własnym studio telewizyjnym – i udostępniło je w różnych językach. Przy wprowadzaniu na rynek Audi e-tron zostały po raz pierwszy wykorzystane formaty rzeczywistości wirtualnej – teraz to know-how jest stosowane w zajęciach dla trenerów szkolących w zakresie modeli z rodziny A3.
Projekt „Central Launch Experience” (CLX) dla zespołów sprzedaży i serwisu odpowiedzialnych za wejście nowych modeli na rynek, rozpoczął się kilka tygodni temu szkoleniami internetowymi dotyczącymi m.in. designu i jego funkcji, wariantów silnikowych i skrzyń biegów oraz systemów wspomagających. Odbywają się również wideokonferencje, podczas których ekspertom z Ingolstadt można zadawać indywidualne, szczegółowe pytania. Na platformie internetowej dostępne są również obszerne dokumenty szkoleniowe.
Szkolenia techniczne z zakresu nowej rodziny A3 zostały również przygotowane w formie czysto cyfrowej. Przygotowano m.in. cyfrowy program samokształcenia z testami, własny format wideo Audi Service TV oraz fachowe poradniki dotyczące pytań pochodzących z różnych rynków. Szkolenie dotyczące jednostek napędowych w formacie rzeczywistości rozszerzonej, zostanie wkrótce uzupełnione aplikacją wirtualnej rzeczywistości skupiającą się na technicznych nowościach w nowym Audi A3.
Wszystkie treści i materiały szkoleniowe dostępne są powszechnie w cyfrowej bazie wiedzy „Audi Knowledge Tank”.
W salonach dealerskich Audi składać już można zamówienia na nowe Audi A3 Sportback i nowe Audi A3 Limousine. Pierwsze dostawy tych modeli rozpoczną się latem i stopniowo obejmą wszystkie rynki europejskie. Jeszcze w tym roku do gamy modelowej A3 dołączy jego wersja hybrydowa typu plug-in.
Źródło: Audi
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…