Wiadomości

Wirtualny SEAT Leon gotowy do podróży

SEAT przedstawia nowy sposób interakcji z premierowym SEAT-em Leonem. Dzięki technologii VR można wybrać się na wirtualną przejażdżkę po Barcelonie. Wideo 360 stopni pozwala przenieść się do wnętrza samochodu i sprawdzić najważniejsze nowości – deskę rozdzielczą z zaawansowanym cyfrowym kokpitem, system multimedialny i bardziej ergonomiczną przestrzeń dla podróżujących.

Virtual Reality w branży motoryzacyjnej

Branża motoryzacyjna coraz chętniej wykorzystuje technologię VR – nie tylko przy prezentowaniu klientom nowych modeli, ale także podczas procesu projektowania. Inżynierowie mogą dzięki niej testować rozwiązania bez konieczności budowy fizycznych prototypów. Dotyczy to zarazem bryły samochodu, jak i układ oraz ergonomii wnętrza. SEAT postanowił udostępnić trójwymiarowe nagranie wnętrza premierowego Leona w sytuacji, gdy rekomendowane jest pozostanie w domu. Film w 360 stopniach pozwala fanom motoryzacji doświadczyć przejażdżki najnowszym modelem marki po ulicach Barcelony – można dokładnie przyjrzeć się kabinie i sprawdzić, jakie wrażenie samochód robi w ruchu.

Elegancja i funkcjonalność



Wnętrze nowego SEAT-a Leona przeszło gruntowną metamorfozę. Projektanci wiele uwagi poświęcili gładkiej, smukłej desce rozdzielczej, która sprawia wrażenie zawieszonej w przestrzeni. Wrażenia optycznych dostarcza także ambientowe oświetlenie wykorzystujące technologię LED.

Chcieliśmy, aby kabina była jak najbardziej przyjazna i zachęcała do jazdy. Wprowadziliśmy nowe elementy dekoracyjne, takie jak listwy czy światła LED, które tworzą łuk okalający całą deskę rozdzielczą i drzwi. Zależało nam na uzyskaniu odpowiedniej, przytulnej atmosfery – zdradza projektant wnętrz SEAT-a, David Jofré. Oświetlenie pełni także szereg dodatkowych funkcji, takich jak sygnalizowanie nadjeżdżających z tyłu pojazdów.

SEAT – 500 tys. wyprodukowanych samochodów w Martorell (2019 r.)

Cyfrowa rewolucja

W interaktywnym wideo można przyjrzeć się znajdującemu się na desce rozdzielczej 10-calowemu wyświetlaczowi, zapewniającemu dostęp do zaawansowanego systemu multimedialnego. Został on wyposażony w funkcję rozpoznawania gestów i poleceń głosowych, która znacznie ułatwia interakcję użytkownika z samochodem.

Podnieśliśmy pozycję ekranu, dzięki czemu udało się uzyskać dostęp do wszystkich opcji na wyciągnięcie ręki. Kierowca bez odwracania uwagi od sytuacji na drodze może zarządzać multimediami, asystentami jazdy czy klimatyzacją – wymienia Jaume Sala, szef działu projektowania wnętrz. Samą deskę rozdzielczą wyraźnie obniżono, co znacząco poprawia widoczność. Zwiększono także przestrzeń schowków. Po raz pierwszy cały interfejs został zaprojektowany w nowym cyfrowym laboratorium SEAT-a.

Dział projektowy i digital od samego początku ściśle ze sobą współpracują. Postawiliśmy sobie wspólny cel, aby zapewnić użytkownikom modelu możliwość korzystania w aucie z technologii. Ograniczyliśmy fizyczne przyciski do minimum. Teraz wystarczy jedno gest, aby uzyskać dostęp do konkretnej funkcji – mówi David Jofré.

Design dostosowany do pasażera

Wszystkie elementy wnętrza nowego Leona zaprojektowano przy precyzyjnym zachowaniu zasad ergonomii. Każdy detal ma zwiększać komfort podróżujących.

SEAT z tytułem Company of the Year CES 2020

Wysokie fotele o maksymalnej szerokości w górnej części oparcia gwarantują większą ochronę oraz podkreślają sportowy charakter samochodu – komentuje David Jofré.

Pasażerowie podróżujący z tyłu mają teraz do dyspozycji więcej miejsca dzięki zwiększeniu rozstawu osi nowego Leona o 50 mm.

Choć mogłoby się wydawać, że 50 mm nie zrobi wielkiej różnicy, w rzeczywistości ta dodatkowa przestrzeń sprawia, że podróżujący nie dotykają kolanami przednich siedzisk. Zapewnienie większej wygody wszystkim pasażerom stanowiło jedno z najważniejszych wyzwań, jakie sobie wyznaczyliśmy – podkreśla Jaume Sala.

Źródło: SEAT



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

1 dzień ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

1 dzień ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

2 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

2 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

2 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

3 dni ago