SEAT przedstawia nowy sposób interakcji z premierowym SEAT-em Leonem. Dzięki technologii VR można wybrać się na wirtualną przejażdżkę po Barcelonie. Wideo 360 stopni pozwala przenieść się do wnętrza samochodu i sprawdzić najważniejsze nowości – deskę rozdzielczą z zaawansowanym cyfrowym kokpitem, system multimedialny i bardziej ergonomiczną przestrzeń dla podróżujących.
Virtual Reality w branży motoryzacyjnej
Branża motoryzacyjna coraz chętniej wykorzystuje technologię VR – nie tylko przy prezentowaniu klientom nowych modeli, ale także podczas procesu projektowania. Inżynierowie mogą dzięki niej testować rozwiązania bez konieczności budowy fizycznych prototypów. Dotyczy to zarazem bryły samochodu, jak i układ oraz ergonomii wnętrza. SEAT postanowił udostępnić trójwymiarowe nagranie wnętrza premierowego Leona w sytuacji, gdy rekomendowane jest pozostanie w domu. Film w 360 stopniach pozwala fanom motoryzacji doświadczyć przejażdżki najnowszym modelem marki po ulicach Barcelony – można dokładnie przyjrzeć się kabinie i sprawdzić, jakie wrażenie samochód robi w ruchu.
Elegancja i funkcjonalność
Wnętrze nowego SEAT-a Leona przeszło gruntowną metamorfozę. Projektanci wiele uwagi poświęcili gładkiej, smukłej desce rozdzielczej, która sprawia wrażenie zawieszonej w przestrzeni. Wrażenia optycznych dostarcza także ambientowe oświetlenie wykorzystujące technologię LED.
– Chcieliśmy, aby kabina była jak najbardziej przyjazna i zachęcała do jazdy. Wprowadziliśmy nowe elementy dekoracyjne, takie jak listwy czy światła LED, które tworzą łuk okalający całą deskę rozdzielczą i drzwi. Zależało nam na uzyskaniu odpowiedniej, przytulnej atmosfery – zdradza projektant wnętrz SEAT-a, David Jofré. Oświetlenie pełni także szereg dodatkowych funkcji, takich jak sygnalizowanie nadjeżdżających z tyłu pojazdów.
Cyfrowa rewolucja
W interaktywnym wideo można przyjrzeć się znajdującemu się na desce rozdzielczej 10-calowemu wyświetlaczowi, zapewniającemu dostęp do zaawansowanego systemu multimedialnego. Został on wyposażony w funkcję rozpoznawania gestów i poleceń głosowych, która znacznie ułatwia interakcję użytkownika z samochodem.
– Podnieśliśmy pozycję ekranu, dzięki czemu udało się uzyskać dostęp do wszystkich opcji na wyciągnięcie ręki. Kierowca bez odwracania uwagi od sytuacji na drodze może zarządzać multimediami, asystentami jazdy czy klimatyzacją – wymienia Jaume Sala, szef działu projektowania wnętrz. Samą deskę rozdzielczą wyraźnie obniżono, co znacząco poprawia widoczność. Zwiększono także przestrzeń schowków. Po raz pierwszy cały interfejs został zaprojektowany w nowym cyfrowym laboratorium SEAT-a.
– Dział projektowy i digital od samego początku ściśle ze sobą współpracują. Postawiliśmy sobie wspólny cel, aby zapewnić użytkownikom modelu możliwość korzystania w aucie z technologii. Ograniczyliśmy fizyczne przyciski do minimum. Teraz wystarczy jedno gest, aby uzyskać dostęp do konkretnej funkcji – mówi David Jofré.
Design dostosowany do pasażera
Wszystkie elementy wnętrza nowego Leona zaprojektowano przy precyzyjnym zachowaniu zasad ergonomii. Każdy detal ma zwiększać komfort podróżujących.
– Wysokie fotele o maksymalnej szerokości w górnej części oparcia gwarantują większą ochronę oraz podkreślają sportowy charakter samochodu – komentuje David Jofré.
Pasażerowie podróżujący z tyłu mają teraz do dyspozycji więcej miejsca dzięki zwiększeniu rozstawu osi nowego Leona o 50 mm.
– Choć mogłoby się wydawać, że 50 mm nie zrobi wielkiej różnicy, w rzeczywistości ta dodatkowa przestrzeń sprawia, że podróżujący nie dotykają kolanami przednich siedzisk. Zapewnienie większej wygody wszystkim pasażerom stanowiło jedno z najważniejszych wyzwań, jakie sobie wyznaczyliśmy – podkreśla Jaume Sala.
Źródło: SEAT
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…