Categories: Testy

Mitsubishi Outlander 2.0 SOHC MIVEC CVT 150 KM 4WD- komfortowy długodystansowiec

Nie dziwię się, że Bartek Topa tak polubił ten model Mitsubishi. Poczułem się wyróżniony, bo jeździł tym samym egzemplarzem, który miałem okazję testować. I to nie jest żadna kryptoreklama, bo z opinią Bartka o tym aucie zgadzam się w stu procentach!

Zaskoczenie? Jak wiemy, o każdym aucie można mniej lub bardziej krytycznie. Outlander przy bliższym poznaniu potrafi nas zauroczyć. Szybko docenimy jego zalety – komfort jazdy, dynamiczny silnik i funkcjonalne wnętrze.

Mitsubishi Outlander trafił na rynki europejskie w 2003 roku i tak naprawdę był eksportowa wersją modelu o nazwie Airtek. W 2006 roku zaprezentowano drugą generację, a od 2012 roku produkowana jest trzecia generacja, której najnowsze wcielenie mieliśmy okazję bliżej poznać. Po liftingu w 2015 roku producent w 2019 roku zafundował nam kilka zmian w stylizacji i technice. Być może dla rewolucyjne, ale z całą pewnością wpłynęły na uatrakcyjnienie pojazdu, który także w Polsce cieszy się dużą popularnością. W 2019 roku na jego zakup zdecydowało się 1695 nabywców, co oznacza prawie 12 proc. lepszy rezultat niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. To na polskim rynku drugi najpopularniejszy model marki Mitsubishi.

Mitsubishi Outlander 2.0 SOHC MIVEC CVT 150 KM 4WD – funkcjonalne wnętrze



Niektórzy mogą zarzucić japońskiemu producentowi, że wnętrze Outlandera nie zaskakuje awangardowa nowoczesnością. Z całą pewnością jest funkcjonalne i zapewnia kierowcy oraz pasażerom komfortową jazdę nawet na długich trasach (o czym przekonaliśmy się podczas naszej testowej wyprawy). Maksymalnie może nim podróżować siedem dorosłych osób, bo kosztem pojemności bagażnika mamy do dyspozycji dwa dodatkowe składane fotele w trzecim rzędzie. Co prawda dorosłe osoby mogą narzekać na ograniczone miejsce na nogi, ale da się tam także podróżować. Natomiast w pierwszych dwóch rzędach przy odpowiednim ustawieniu przednich foteli jesteśmy w stanie całej piątce zapewnić komfort wystarczający na długą podróż.

Bagażnik w podstawowej konfiguracji oferuje nam 477 l, ale po złożeniu oparć drugiego rzędu siedzeń otrzymamy płaską powierzchnię, która Outlandera zamienia w mały dostawczak i daje nam do dyspozycji 1691 l. Możemy tam załadować nawet przedmioty o długości przekraczającej 2 m. Czego więcej do szczęścia potrzeba?

Mitsubishi Outlander 2.0 SOHC MIVEC CVT 150 KM 4WD – optymalna jednostka napędowa
Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik benzynowy 1998 cm3 o mocy 150 KM, współpracujący z bezstopniową przekładnią automatyczną. Co prawda nie jest to konfiguracja dla mistrzów sportu, ale z całą pewnością sprawdzi nam się zarówno w mieście jak i na trasie. Podczas naszej wyprawy (ponad 2 tys. km) udało nam się osiągnąć średnie zużycie paliwa 7,8 l/100 km. W większości była to spokojna jazda autostradą z prędkością 130-140 km/h. W mieście zużycie wzrasta, ale nie przekracza 10 l/100 km.

Mitsubishi Outlander 2.0 SOHC MIVEC CVT 150 KM 4WD – podsumowanie

Mitsubishi Outlander jest SUV-em, który jest w stanie zaspokoić wymagania typowej rodziny. Zaletą jest nowoczesny design nadwozia i funkcjonalne wnętrze z optymalnym miejscem pracy kierowcy. Zaletą jest bezstopniowa przekładnia automatyczna, która pozwala na płynna jazdę. Podobnie jak aktualna nawigacja satelitarna w aplikacją TomTom. W ofercie znajdziemy bogate wyposażenie, które w zależności od wybranej wersji, jesteśmy w stanie dostosować do naszych preferencji.

Plusy

+przestrzenne i funkcjonalne wnętrze

+wersja 7-osobowa

+komfort jazdy na przednich fotelach

+aktualna aplikacja TomTom

+bezstopniowa przekładnia automatyczna

+płaska podłoga w bagażniku po złożeniu tylnych foteli

+nowoczesny design nadwozia

Minusy

-cena wersji topowej

-wyższe zużycie paliwa podczas jazdy miejskiej

 

 

Silnik benzyna 2.0 SOHC MIVEC
5 MT 2wd
benzyna 2.0 SOHC MIVEC
CVT 4wd
benzyna 2.0 SOHC MIVEC
CVT 2wd
Pojemność silnika cm3 1998 1998 1998
Maksymalna moc KM/obr./min 150/6000 150/6000 150/6000
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr./min 195/4200 195/4200 195/4200
Pojemność zbiornika paliwa l 63 60 63
Osiągi benzyna 2.0 SOHC MIVEC
5 MT 2wd
benzyna 2.0 SOHC MIVEC
CVT 4wd
benzyna 2.0 SOHC MIVEC
CVT 2wd
Maksymalna prędkość km/h 190 190 190
Zużycie paliwa * benzyna 2.0 SOHC MIVEC
5 MT 2wd
benzyna 2.0 SOHC MIVEC
CVT 4wd
benzyna 2.0 SOHC MIVEC
CVT 2wd
Niski zakres prędkości l/100km 9.5 10.8 10.0
Średni zakres prędkości l/100km 7.1 8.1 7.5
Wysoki zakres prędkości l/100km 6.7 7.6 7.1
Bardzo wysoki zakres prędkości l/100km 8.1 9.1 8.7
Średnia emisja CO2 g/km 173 196 184
Zawieszenie benzyna 2.0 SOHC MIVEC
5 MT 2wd
benzyna 2.0 SOHC MIVEC
CVT 4wd
benzyna 2.0 SOHC MIVEC
CVT 2wd
Zawieszenie – przód Kolumny McPhersona Kolumny McPhersona Kolumny McPhersona
Zawieszenie – tył Układ wielowahaczowy Układ wielowahaczowy Układ wielowahaczowy
Masa i wymiary benzyna 2.0 SOHC MIVEC
5 MT 2wd
benzyna 2.0 SOHC MIVEC
CVT 4wd
benzyna 2.0 SOHC MIVEC
CVT 2wd
Masa własna kg 1410 1510 1445
Dopuszczalna masa całkowita kg 1900 2045 1980
Pojemność bagażnika l 477 477 477
Długość mm 4695 4695 4695
Szerokość mm 1810 1810 1810
Prześwit mm 190 190 190

* Według testu WLTP. Szczegółowe informacje dotyczące zużycia paliwa znajdują się w katalogu modelu.

 



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

22 godziny ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

22 godziny ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

2 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

2 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

2 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

3 dni ago