Reagując na potrzeby związane z pandemią koronawirusa koncern Volkswagen rozpoczął produkcję metodą druku 3D mocowań do osłon zabezpieczających twarz. Odbywa się to w ramach wspólnej inicjatywy z Airbusem i serwisem „Mobility goes Additive” zajmującym się techniką druku 3D, w którą angażuje się około 250 firm. Mocowania opracowane przez Airbausa będą wykorzystane w Hiszpanii, dokąd w przyszłym tygodniu zostaną przetransportowane samolotem z Hamburga do Madrytu.
Inicjatywa ta powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie odpowiednich instytucji w Hiszpanii, które na miejscu zajmą się rozdziałem wyprodukowanych elementów. Celem jest dostarczenie jak największej liczby mocowań. Dodatkowo marki koncernu Volkswagen w technologii 3D wytwarzają także inne pomoce medyczne.
Do mocowań produkowanych przez Volkswagena na miejscu dołączana będzie folia ochronna – tak przygotowana przejrzysta maska będzie służyła ochronie twarzy. W celu zapewnienia higieny, podczas druku pracownicy Volkswagena korzystają z rękawic i maseczek. Gerd Walker, dyrektor ds. produkcji w koncernie Volkswagen, stwierdził: „Nasz zespół pracuje pełną mocą, by jak najszybciej wyprodukować niezbędne elementy”. Druk odbywa się zarówno w wielkich centrach druku 3D w Wolfsburgu i Ingolstadt, ale także w innych zakładach marek Audi, Bentley, Bugatti, MAN Truck&Bus, Porsche, Volkswagen Samochody Osobowe, Volkswagen Samochody Dostawcze, Volkswagen Komponenty i Volkswagen Motorsport. W tej chwili koncern wykorzystuje w swoich fabrykach ponad 50 drukarek 3D, systematycznie dołączając kolejne do projektu.
Jednocześnie marki Lamborghini, SEAT, SKODA i Volkswagen Samochody Osobowe wytwarzają inne materiały medyczne: Volkswagen Navarra (Hiszpania) rozpoczął w zeszłym tygodniu kompletną produkcję osłon ochronnych i dostarczył już 770 sztuk administracji rządowej w Nawarze. We współpracy z politechniką praską SKODA opracowała metodę druku 3D masek FFP-3 wielokrotnego użytku. Czeskie ministerstwo zdrowia aktualnie rozdysponowuje je wśród lekarzy, w szpitalach oraz wśród personelu medycznego. Lamborghini przystosowuje część urządzeń w fabryce sportowych samochodów w Sant’Agata Bolognese do produkcji masek chirurgicznych oraz osłon chroniących twarz. Zostaną one przekazane bezpłatnie szpitalowi w Bolonii. SEAT uczestniczy w kilku inicjatywach: w Martorell trwa produkcja mechanicznych urządzeń podtrzymujących oddychanie oraz różnych rodzajów masek ochronnych, które wymagają jeszcze urzędowego certyfikatu. Volkswagen South Africa również wytwarza maski i osłony twarzy, które także są w trakcie przyznawania oficjalnego certyfikatu.
W koncernie Volkswagen tematykę druku 3D koordynuje specjalna grupa robocza składająca się z 30 specjalistów. „Zajmujemy się zamówieniami, zdobywaniem materiału do produkcji, oprogramowaniem drukarek, zdobywaniem certyfikatów oraz zasobami ludzkimi w obrębie koncernu” – wyjaśnia Gero Corman, dyrektor Digital Innovation Volkswagen Group.
Volkswagen przekazał dotąd bezpłatnie publicznej służbie zdrowia w Niemczech kilkaset tysięcy ochronnych masek medycznych. Koncern postanowił również przekazać szpitalom i klinikom materiały medyczne, w tym maski i odzież ochronną o wartości 40 milionów euro. W ten sposób Volkswagen wnosi swój wkład w utrzymanie funkcjonowania służby zdrowia w Niemczech. Jako koncern globalny Volkswagen wykorzystuje ponadto międzynarodową sieć dostawców i sieć logistyczną do wsparcia realizacji zamówień sprzętu i środków medycznych.
Aktualnie organizowana pomoc dla Hiszpanii jest elementem wspólnego przedsięwzięcia z firmą Airbus, serwisem „Mobility goes Additive”, w które oprócz Volkswagena jest zaangażowanych około 250 firm i partnerów.
Źródło: Volkswagen
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…