Categories: Wiadomości

Czołowe projektantki Nissana opowiadają o nowym crossoverze Juke

Przed Międzynarodowym Dniem Kobiet (8 marca) Nissan prezentuje sylwetki dwóch swoich projektantek — autorek odważnego nowego wyglądu i stylu Nissana Juke. Kolorystka Nissana Lesley Busby oraz projektantka kolorów, materiałów i wykończenia Carine Giachetti sięgają do swoich wieloletnich doświadczeń, a ponadto czerpią inspirację z otaczającego je świata, dobierając kolory dla produkowanego już od lat udanego i popularnego miejskiego crossovera.

Zaprojektowany z myślą o klientach

Pierwsza generacja Nissana Juke wywołała poruszenie w motoryzacyjnym świecie. Niewielki samochód o wyglądzie plażowego buggy okazał się idealnym autem miejskim. Klienci w całej Europie pokochali ten bezkompromisowy i buntowniczy styl oraz świeże podejście do segmentu małych samochodów.

Przygotowując premierę nowego modelu Juke, projektanci musieli uatrakcyjnić unikatowe wzornictwo modelu oraz wzmocnić jego wyrazisty charakter. Nowy Juke odzwierciedla preferencje klientów, a także wpisuje się w obowiązujące trendy, oferując jeszcze ciekawszą stylistykę i odświeżone opcje personalizacji.



W ciągu ostatnich lat oczekiwania klientów wobec wzornictwa znacznie wzrosły” — mówi Lesley Busby.Dzięki nowym cyfrowym platformom cały świat jest dosłownie w zasięgu ręki, więc ludzie są bardziej na bieżąco z trendami stylistycznymi i informacjami niż kiedykolwiek wcześniej. Nadążanie za tymi oczekiwaniami jest dla nas fascynującym wyzwaniem, któremu staramy się sprostać właśnie w nowym Nissanie Juke. Możemy zaoferować klientom nowy poziom personalizacji i jakości. Jest to dla nas niezwykle satysfakcjonujące”.

Inspiracja wielokulturowym Londynem

Lesley Busby i Carine Giachetti pracują w zlokalizowanym w centrum Londynu studiu projektowania samochodów, w którym powstały pierwsza i druga generacja Nissana Juke. Stamtąd kierują innowacjami w zakresie projektowania i kolorystyki.

Siedziba Nissan Design Europe znajduje się w samym sercu Londynu, mamy więc bezpośredni kontakt z nową i starą architekturą, a także z nowoczesną sztuką i najnowszą modą. Wszystkie te czynniki inspirowały nas do wykreowania na nowo estetyki Nissana Juke. Pomogły nam w dopracowaniu palety dostępnych kolorów oraz w wyborze opcji, które utrzymają się w modzie przez najbliższe lata” — powiedziała Carine Giachetti.

Nowa wersja wyposażenia N-Design oferuje najwyższy poziom personalizacji i pozwala autentycznie zindywidualizować konkretny egzemplarz Nissana Juke. Dostępne są różne kombinacje kolorów nadwozia, dachu i tapicerki. Klienci mogą dostosować styl własnego samochodu, wybierając spośród 21 ekskluzywnych kombinacji nadwozia i wnętrza, aby uzyskać najwyższy poziom personalizacji.

Gama kolorów i materiałów wykończenia wnętrza Nissana Juke dodaje modelowi prestiżu i dojrzałości. Projektanci zadbali o miękkie w dotyku materiały na desce rozdzielczej i drzwiach, a także o precyzję szwów opcjonalnej tapicerki z tworzywa Alcantara®.

Przygotowano trzy wyraziste warianty wykończenia N-Design: Midnight, Urbaniser i The Juke.

Wyjątkowe znaczenie współpracy w branży motoryzacyjnej

Proces projektowania nieustannie ewoluuje” — wyjaśnia Lesley Busby. „Potrzebna jest w nim fachowa wiedza z różnych dziedzin, od inżynierii i zaopatrzenia poprzez planowanie produktu po kontrolę jakości”.

Oceniając nowy model jako efekt rozwinięcia koncepcji wyglądu i charakteru oryginalnego Nissana Juke, najbardziej jestem dumna ze sprawnej współpracy między różnymi działami firmy” — powiedziała Lesley Busby.

Carine Giachetti dodaje: „W naszej pracy piękne jest to, że czerpiemy inspirację od tak wielu ludzi oraz z mnóstwa miejsc. W przypadku nowego crossovera Juke nie tylko współpracowaliśmy z Nissan Technical Centre Europe i naszymi kolegami z Japonii, ale także czerpaliśmy z bogatych zasobów londyńskiej sceny designu i sztuki”.

Kiedy widzimy samochód na drodze, widzimy też przenikanie się różnych pomysłów naszych zespołów oraz wpływów świata zewnętrznego, starannie skomponowanych w jednym miejscu. To materialny dowód naszej kreatywności i różnorodności zespołu oraz nasz powód do dumy z udziału w tym szczególnym przedsięwzięciu” — podsumowuje Carine Giachetti.

Źródło: Nissan



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

14 godzin ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

14 godzin ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

14 godzin ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

2 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

3 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

4 dni ago