Categories: Wiadomości

PZPO – sprzedaż opon w 2019 r.

Według Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, na podstawie danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy, w 2019 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie samochodów SUV o 11%. Wzrósł także wolumen sprzedanych opon do motocykli (+10%). W innych segmentach opon zanotowano spadki sprzedaży. Utrzymuje się trend wzrostowy dla opon całorocznych, których dynamika sprzedaży w 2019 roku wyniosła aż 22%.

– Wyniki sprzedaży opon w 2019 roku wskazują na nasycenie polskiego rynku. Opony rolnicze zanotowały spadek sprzedaży o 17% – wpływ na ten wynik miały m.in. niekorzystne warunki pogodowe. Susza rolnicza występowała we wszystkich monitorowanych uprawach a powierzchnia upraw dotkniętych suszą to ponad 30% ogółu użytków rolnych. Dodatkowo zmiany cen na rynkach rolnych, jakie dokonały się w 2019 roku zdecydowanie nie były korzystne dla producentów rolnych. Wierzę jednak, że coraz więcej właścicieli gospodarstw rolnych, przedsiębiorców oraz klientów indywidualnych wie, że dobre opny to inwestycja, która się zwraca ­– coraz bardziej świadomie wybierają oni opony o lepszej jakości w celu optymalizacji, obniżenia kosztów użytkowania, co jest szczególnie istotne na coraz bardziej wymagającym rynku – wskazuje Andrzej Włodarczyk, prezes Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.

– Rok 2019, podobnie jak 2018, minął pod znakiem opon do samochodów typu SUV, które nadal zyskują popularność wśród kierowców – dynamika sprzedaży w tym segmencie wyniosła w minionym roku 11%. Spadł wolumen sprzedaży opon do samochodów osobowych i ciężarowych – w przypadku ciężarówek jest to spowodowane przede wszystkim przez spadek produkcji budowlanej w ubiegłym roku oraz ilość opóźnień inwestycji infrastrukturalnych dodaje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.

Europejski rynek opon notuje spadki sprzedaży:

– Sprzedaż opon do samochodów ciężarowych pozostaje na takim samym poziomie, co w zeszłym roku. Oznacza to, że w związku z cłami antydumpingowymi nałożonymi na chińskich eksporterów opon do samochodów ciężarowych, chińskie produkty zostały przynajmniej częściowo zastąpione oponami z innych krajów, zwłaszcza z rejonów Azji Południowo-Wschodniej i Korei – powiedziała Fazilet Cinaralp, sekretarz generalna ETRMA.



Źródło: Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego



Redakcja

Recent Posts

Toyota Yaris – model, który odmienił segment B na rynku od 25 lat

Toyota Yaris jest modelem globalnym, produkowanym na całym świecie. Produkcja auta rozpoczęła się w styczniu…

1 dzień ago

Nowy Volkswagen California – premiera nowej generacji

California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…

1 dzień ago

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

3 dni ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

3 dni ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

3 dni ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

4 dni ago