Categories: Wiadomości

Rynek europejski – sprzedaż samochodów w 2019 r.

Koniec 2019 roku był dla europejskiego rynku motoryzacyjnego wyjątkowy. W grudniu zarejestrowanych zostało 1 261 742 nowych samochodów, co oznacza 21,4 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku. Ten wynik miał także wpływ na całoroczną sprzedaż.

Rynek europejski nowych samochodów ponownie powrócił do tendencji wzrostu. Jeżeli w 2018 roku liczba zarejestrowanych nowych aut spadła o 0,4 proc., a w 2019 roku wzrosła o 1,2 procent. Dane obejmują 27 krajów Unii Europejskiej oraz 3 kraje EFTA.

Wzrost odnotowano na wszystkich kluczowych rynkach starego kontynentu. We Włoszech sprzedaż wzrosła o 12,5 proc., w Niemczech o 19,5 proc., a we Francji o 27,7 proc.. Największym rynkiem pozostają Niemcy, gdzie zostało zarejestrowanych 3,6 mln nowych samochodów. Druga w tym zestawieniu Wielka Brytania odnotowała 2,31 mln rejestracji, co oznacza spadek o 2,4 proc..

Rynek europejski 2019 – sprzedaż wg. marek



Poz. Marka Sprzedaż 2019 [egz.] Zmiana [%] Udział w rynku [%]
1. Volkswagen 1 769 482 +0,3 11,2
2. Renault 1 063 957 -3,7 6,7
3. Ford 965 070 -1,5 6,1
4. Peugeot 964 937 -0,7 6,1
5. Mercedes-Benz 902 039 +3,5 5,7
6. BMW 830 862 +1,9 5,3
7. Opel/Vauxhall 815 683 -7,8 5,2
8. Škoda 761 761 +4,6 4,8
9. Audi 743 042 +2,6 4,7
10. Toyota 741 342 +3,8 4,7
11. Fiat 659 622 -7,2 4,2
12. Citroën 636 843 +6,4 4
13. Dacia 581 543 +10,1 3,7
14. Hyundai 563 018 +3,8 3,6
15. Seat 507 149 +12,2 3,2
16. Kia 502 841 +1,7 3,2
17. Nissan 394 091 -20,2 2,5
18. Volvo 342 579 +6,8 2,2
19. Mazda 256 562 +9,4 1,6
20. Mini 217 185 -0,4 1,4
RAZEM: 15 805 752 +1,2

Wśród koncernów wciąż liderem pozostaje Volkswagen Group, który w Europie może pochwalić się zarejestrowaniem 3,87 mln, co oznacza 24,5 procentowy udział w rynku i 3,3 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku. Wzrost odnotowały 4 koncerny.

Rynek europejski 2019 – sprzedaż wg. koncernów

Poz. Koncern Sprzedaż 2019 [egz.] Zmiana [%] Udział w rynku [%]
1. VW Group 3 866 779 +3,3 24,5
2. Grupa PSA 2 467 258 -1,3 15,6
3. Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi 2 197 226 -3,5 13,9
4. Hyundai-Kia 1 065 859 +2,8 6,7
5. BMW Group 1 048 047 +1,4 6,6
6. Daimler 1 016 655 +4,8 6,4
7. Ford 965 070 -1,5 6,1
8. FCA 946 571 -7,3 6,0

 



Redakcja

Recent Posts

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

2 godziny ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

2 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

2 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

3 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

3 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

3 dni ago