Categories: Wiadomości

Piąty z rzędu rekord sprzedaży Toyoty w Polsce. Corolla bestsellerem i liderem rynku hybryd

Toyota już po raz piąty z rzędu pobiła swój rekord sprzedaży nowych samochodów w Polsce. W 2019 roku marka zanotowała także dziesiąty z rzędu skokowy wzrost sprzedaży hybryd. Prawdziwym bestsellerem okazała się debiutująca w marcu ubiegłego roku Corolla 12. generacji, która stała się drugim najpopularniejszym samochodem w Polsce oraz nowym liderem hybryd.

Od stycznia do grudnia 2019 r. z salonów Toyoty wyjechało 66 271 samochodów, co oznacza wzrost o około 7 500 aut (+12,9%). Pod względem liczby rejestracji Toyota uzyskała zbliżony wynik (62 774 egz.) i awansowała na drugie miejsce najczęściej wybieranych marek samochodowych w Polsce.

Toyota Corolla bestsellerem

Do tego sukcesu w ogromnym stopniu przyczyniły się nowe modele – w pierwszym rzędzie Corolla nowej generacji, której sprzedaż rok do roku wzrosła o spektakularne 172% do liczby 20 895 aut. Drugim najpopularniejszym samochodem marki 2019 roku był Yaris z wynikiem sprzedaży 12 070 aut (+9,2%).



Od pojawienia się Corolli w salonach, nowy model dominuje w kolejnych miesięcznych rankingach najpopularniejszych modeli, opartych na danych Instytutu SAMAR o liczbie rejestracji. To przełożyło się na bardzo dobry wynik (19 701 egz.) i drugie miejsce w zestawieniu rocznym. Premiera nowej Corolli przyczyniła się do skokowego, 31-procentowego wzrostu popularności kompaktowych modeli Toyoty.

Hybrydy Toyoty ustanowiły nowy rekord

Samochody hybrydowe stanowią już 39% całkowitej sprzedaży Toyoty w Polsce – wynik ten wzrósł z poziomu 29% w roku 2018. Od styczna do grudnia 2019 roku na drogi wyjechało rekordowe 26 036 hybryd marki – aż o 54% więcej niż rok wcześniej.

Nowym liderem rynku hybryd jest spalinowo-elektryczna Corolla, której sprzedaż wyniosła 10 829 aut. Drugie miejsce zajmuje najpopularniejsza hybryda 2018 roku, Toyota C-HR Hybrid (5 104 auta), zaś trzecie Toyota RAV4 Hybrid (4 857 egz.).

Udział napędu hybrydowego w sprzedaży Nowej Corolli wyniósł aż 65%, zaś w przypadku modeli Toyota C-HR i RAV4 napęd hybrydowy pracuje pod maską 66% sprzedanych egzemplarzy.

Źródło: Toyota

 



Redakcja

Recent Posts

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

4 godziny ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

5 godzin ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

1 dzień ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

1 dzień ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

2 dni ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

3 dni ago