W głównym Centrum Badawczo-Rozwojowym Kia Motors w Namyang w Korei Południowej zadebiutował nowy system tworzenia i oceny projektów samochodów, w którym jest wykorzystywana wirtualna rzeczywistość.Dzięki niemu czas opracowania nowych modeli będzie krótszy, a jego koszt – niższy.
Na przykładzie tworzenia nowego modelu – K5 – Kia zaprezentowała w ilu procesach będzie wykorzystywać wirtualną rzeczywistość podczas opracowywania samochodów w przyszłości. Dzięki specjalnym aplikacjom technologia VR pozwala zintegrować kilka pracochłonnych i czasochłonnych procesów oraz umożliwia stylistom i inżynierom przeprowadzenie oceny jakości projektu pod względem zarówno designu, jak i rozwiązań technicznych.
Uruchomienie systemu technologii VR stanowi jedynie część inwestycji w Centrum Badawczo-Rozwojowe. Ich łączna wartość jest szacowana na blisko 13 mln dolarów. Po pełnym wdrożeniu wirtualnych procesów we wszystkich etapach tworzenia nowych modeli, czas ich opracowywania skróci się o nawet 20%. Dzięki temu roczne wydatki na cele badawczo-rozwojowe będą niższe o 15%.
„Wykorzystanie możliwości jakie daje wirtualna rzeczywistość w procesie rozwoju i doskonalenia projektu jest niezbędne do szybkiego wprowadzania w życie nowych pomysłów” – powiedział Albert Biermann, dyrektor działu badań i rozwoju w Hyundai MotorGroup.
Okulary VR pozwalają stylistom i inżynierom na bieżąco prowadzić symulacje i sprawdzać efekt wprowadzonych zmian, a 36 czujników, które śledzą ich ruchy każdemu z nich umożliwiają udział w procesie wprowadzania zmian w czasie rzeczywistym. Dzięki technologii VR w procesie oceny projektu jednocześnie może brać udział nawet 20 osób, co znacząco ułatwia współpracę między zespołami różnych specjalistów, którzy mogą znajdować się w centrach projektowych mieszczących się w Europie, Ameryce, Chinach i Indiach. Za sprawą technologii rozszerzonej rzeczywistości AR (Augmented Reality) wirtualna praca nad projektem przebiega znacznie szybciej niż dotychczas. Wirtualne procesy Kia wprowadza również do planowania przebiegu produkcji przyszłych modeli.
W przeszłości proces weryfikacji jakości wykonania samochodu rozpoczynał się dopiero po wyprodukowaniu egzemplarzy przedprodukcyjnych. Od teraz będzie on możliwy na znacznie wcześniejszym etapie tworzenia nowego modelu. Dalsze zastosowanie technologii VR i AR przewiduje się na potrzeby testowania jazdy autonomicznej na najwyższym, piątym poziomie. Wirtualne procesy weryfikacji powinny zdecydowanie przyspieszyć zarówno prace rozwojowe nad samochodami autonomicznymi, jak również wdrożenie ich do produkcji.
Źródło: KIA
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…