Categories: Wiadomości

Polskie drogi w świetle żarówek Philips

Niemal od początku swojej stuletniej historii Philips obecny jest w Polsce. Miarą popularności tej marki wśród kierowców i mechaników jest rosnąca sprzedaż oświetlenia do pojazdów mechanicznych i lamp warsztatowych.

Od kilku lat w Polsce nie słabnie popyt na motorowery, skutery i motocykle. Fakt ten ma realne przełożenie na rynek części i akcesoriów do tych jednośladów. Wzrost sprzedaży w tym segmencie obserwuje również Philips. Dotyczy to zarówno żarówek halogenowych do reflektorów głównych, jak i świateł pomocniczych.

Z pierwszej grupy motocykliści najczęściej wybierają typy H4 i H7 z modeli o wzmocnionej konstrukcji, odpornej na przeciążenia i drgania do siły 10G. Hitami sprzedaży 2019 roku są Philips X-tremeVision moto (wydajność wiązki zwiększona do 130 procent w porównaniu do wymaganego prawem minimum) i Philips CrystalVision ultra (temperatura barwowa 3700 K zapewnia jasne, białe światło zbliżone do efektu lamp ksenonowych). Z drugiej największą popularnością cieszą się żarówki do kierunkowskazów – zarówno białe, jak i pomarańczowe.

„Jednoślady, szczególnie te użytkowane w mieście, stają się efektywnym środkiem transportu. Zajmują mniej miejsca na drodze, łatwiej poruszać się nimi w korku, częściowo zostały dopuszczone do ruchu na buspasach, nie wymagają pełnowymiarowych miejsc do parkowania. Wykorzystując te zalety można je przekształcić w moto ambulanse przeznaczone do szybkiego transportu krwi czy dojazdu na miejsce zdarzenia drogowego. Taką właśnie służbę na co dzień w Warszawie pełnią ratownicy medyczni z Fundacji Jednym Śladem. W tym roku Philips wsparł tę inicjatywę, wyposażając jedną z maszyn w defibrylator. Ponadto ratownicy gościli na naszym stoisku podczas ProfiAuto Show 2019, prowadząc kurs z udzielania pierwszej pomocy. Cieszył się on dużą popularnością wśród zwiedzających, ale to co dla nas najważniejsze: nie były to osoby w roli gapiów, a aktywni uczestnicy szkoleń” – mówi Wioletta Pasionek, Marketing Manager Central Europe z Lumileds Poland, producenta i dystrybutora oświetlenia samochodowego marki Philips.



Drugim segmentem produktów Philips, w którym odnotowano wzrost sprzedaży, jest oświetlenie samochodów. Przed rokiem oferta żarówek halogenowych została poszerzona o X-tremeVision G-Force (H1, H4 i H7). Te żarówki, podobnie jak motocyklowe, cechują się wzmocnioną konstrukcją, podwójnym żarnikiem, unikalną mieszanką gazów i wytrzymałą na wysokie ciśnienie szklaną bańką. W efekcie i tutaj uzyskano wysoką odporność na drgania powstające w trakcie jazdy.

Nie mniejszą popularnością cieszyła się druga generacja Philips WhiteVision ultra (temperatura barwowa do 4200 K) i RacingVision (+150 proc. względem wymaganego prawem minimum). Warto podkreślić, że trzeci raz z rzędu przyznano im tytuł Best Buy.

Philips konsekwentnie rozwija linię retrofitów, którymi w prosty sposób można zastąpić tradycyjne żarówki halogenowe. Do gamy H4, H7 i H8/H11/H16 serii X-tremeUltinon LED gen2 dodano typy H11 (LED-HL do świateł mijania), HIR2 oraz H1. Ten typ oświetlenia nie ma jeszcze homologacji do użytku na drogach publicznych, ale jego cechy już zostały docenione przez… znawców projektowania. Przyznali oni w prestiżowym konkursie Red Dot wyróżnienie Best of the Best 2019. Jak podano w uzasadnieniu werdyktu jury „każdy detal został dopracowany zgodnie z bardzo wysokimi standardami i w sposób zorientowany na użytkownika”.

Retrofity w swojej ofercie ma także należąca do Lumileds marka Narva. W jej gamie znajdują się produkty przeznaczone do instalacji 24V. Można więc stosować je w pojazdach ciężarowych, jednak i tu brakuje jeszcze homologacji drogowej. Ale co ciekawe, za wzrostem zainteresowania tymi retrofitami stoją firmy budowlane, które wykorzystują je we wszelkich typach maszyn pracujących na zamkniętym terenie inwestycji.

Zarówno Philips, jak i Narva oferują retrofity do wnętrza pojazdu. Dla odmiany te typy można bez przeszkód montować, co też ma przełożenie na wzrost sprzedaży.

„Dbając o kierowców i oświetlenie pojazdów nie zapominamy o mechanikach i przeznaczonych dla nich lampach warsztatowych. Nowe pozycje to PEN20S i RCH10S. Wprowadzone zmiany mogą wydawać się kosmetyczne, ale w praktyce dodaliśmy kilka rozwiązań pomagających w codziennej pracy. To między innymi wydajniejsze diody LED,  szerszy kąt rozsyłu wiązki światła, przełącznik trybu świecenia, sposób ładowania, czy zwiększona odporność na uderzenia mechaniczne, pył i ciecze” – dodaje Wioletta Pasionek z Lumileds Poland.

A co nas czeka w 2020 roku? Już na początku stycznia na trasę Rajdu Dakar powraca Xavier De Soultrait. Zarówno na kombinezonie, jak i motocyklu pojawi się logo Philips, a pojazdy ekipy technicznej będą wyposażone w retrofity LED marki Philips. Mechanicy zespołu otrzymali też kompletne zestawy lamp warsztatowych. To właśnie w takich miejscach testowane są nowe rozwiązania i zdobywane doświadczenia przydatne w kolejnych pracach inżynierów Philips. Część z tych efektów zostanie zaprezentowana jesienią na najważniejszych targach branżowych Automechanika 2020 we Frankfurcie nad Menem.

Źródło: Philips



Redakcja

Recent Posts

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

19 godzin ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

20 godzin ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

2 dni ago

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

3 dni ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

4 dni ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

6 dni ago