Jednym z ostatnich przykładów współpracy BILSTEIN i Mercedesa jest układ E-Active Body Control.Jego działanie zdecydowanie poprawia stabilność toru jazdy i komfort podróżowania nowym SUV-em GLE.
Zawieszenie pneumatyczne to efekt współpracy inżynierów BILSTEIN i Mercedesa. Układ ten zadebiutował w Klasie S (W220) w 1998 roku i od tamtej pory jest sukcesywnie rozwijany. Nie tylko w modelach z gwiazdą na masce, dziś oferuje go także Audi, Jaguar, Land Rover czy Volkswagen. Ale to właśnie w drugiej generacji Mercedesa GLE (rynkowego następcy Klasy M) zadebiutowało nowe rozwiązanie E-Active Body Control. To także przykład kontynuacji współpracy inżynierów obu marek.
W układzie E-Active Body Control połączono aktywne zawieszenie pneumatyczne z działaniem hydrauliki. Uzyskano w ten sposób możliwość resorowania i tłumienia pracy każdego koła z osobna. Wszystkie amortyzatory wyposażono w regulowany zawór i zbiornik z płynem hydraulicznym, którymi steruje jednostka centralna. Potrzebne w danym momencie ciśnienie wytwarza pompa, przy czym tradycyjny napęd paskowy zastąpiono instalacją elektryczną 48 V.
Dodatkowym wsparciem E-Active Body Control jest funkcja trójstopniowego pochylania nadwozia podczas pokonywania zakrętów oraz skaner stanu nawierzchni drogi. Na podstawie odczytu danych jednostka sterująca zawieszeniem z wyprzedzeniem dobiera odpowiednie siły pracy amortyzatora.
W efekcie tych rozwiązań zniwelowano efekt bujania nadwozia, szczególnie na nierównościach drogi i zakrętach oraz przysiadania podczas dynamicznego przyspieszania czy nurkowania w trakcie hamowania. Docenili to między innymi jurorzy Automotive Award 2019, przyznając w ostatnim czasie nagrodę Internationale Gesellschaft für Kunststofftechnik.
Niezależnie od działania E-Active Body Control kierowca Mercedesa GLE może wybrać jeden z trybów jazdy – Komfort, Sport i Off-Road.
Źródło: Bilstein
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…