Categories: Wiadomości

AAA Auto – największy wybór aut używanych w roku jest w październiku

Eksperci AAA AUTO, lidera rynku aut używanych w Polsce i krajach Europy Środkowej, przeanalizowali dane dotyczące sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych od stycznia do grudnia 2019 roku. Okazuje się, że największy wybór aut używanych był w październiku, w którym wystawiono aż 309.036 samochodów. Z kolei relatywnie najmłodsze auta można było kupić w kwietniu i maju, a ich mediana wieku wyniosła 10,1 lat i była najniższa w roku.

„Podaż i popyt w branży samochodów używanych mogą być bardzo zmienne i zależą od różnych czynników, począwszy od warunków pogodowych, przez siłę nabywczą kupujących, po ogólną sytuację w sektorze motoryzacyjnym. Główny sezon sprzedaży samochodów używanych rozpoczyna się zwykle w marcu, osiągając swój szczyt latem i jesienią. W tym roku, jeśli chodzi o nasze statystyki sprzedaży, najwyższe wzrosty odnotowaliśmy w lipcu i październiku. W listopadzie rynek co roku zwykle spowalnia, a największy spadek osiąga w grudniu i styczniu. Wiążemy to ze złymi najczęściej warunkami pogodowymi, które nie sprzyjają testowaniu samochodów, długimi weekendami w okolicach pierwszego i jedenastego listopada, a także ograniczeniami budżetowymi kupujących, które wynikają ze zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Z drugiej strony, ceny używanych samochodów w tym okresie spadają, ponieważ samochody starzeją się i sprzedawcy muszą się ich pozbyć, dlatego ten czas jest równocześnie najlepszy na zakup używanych aut” – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

W październiku 2019 roku mediana ceny 309.036 aut używanych wystawionych na sprzedaż wyniosła 18.999 złotych, mediana wieku – 11,4 lat, a mediana przebiegu 178.143 km. Drugi w kolejności miesiąc w roku obfitujący w największą liczbę aut wystawianych na sprzedaż to marzec, w którym pojawiło się 304.100 aut używanych. Mediana ceny wyniosła wówczas 17.900 złotych, mediana wieku – 11,4 lat, a mediana przebiegu – 181.000 km. Dla porównania, najmniej aut wystawiono na sprzedaż w kwietniu 2019 roku – 175.128 pojazdów, czyli aż 133.908 sztuk mniej niż w październiku br. Jednocześnie, w kwietniu samochody były młodsze, ale też i droższe, ponieważ mediana ceny wyniosła 22.700 złotych, mediana wieku 10,1 lat, a mediana przebiegu 170.000 km.

Ranking miesięcy pod względem liczby wystawionych na sprzedaż aut używanych w 2019 roku:



Poz. Miesiąc Liczba aut wystawionych na sprzedaż

 

1. Październik 309.036
2. Marzec 304.100
3. Lipiec 278.202
4. Wrzesień 278.402
5. Czerwiec 268.238
6. Listopad 266.644
7. Luty 266.320
8. Sierpień 265.437
9. Styczeń 254.216
10. Maj 213.369
11. Kwiecień 175.128

 

10 modeli aut używanych najczęściej ogłaszanych do sprzedaży w październiku 2019 roku:

1.    Opel Astra
2.    Volkswagen Passat
3.    Audi A4
4.    Volkswagen Golf
5.    BMW 3
6.    Ford Focus
7.    Skoda Octavia
8.    Ford Mondeo
9.    BMW 5
10.  Opel Corsa

Źródło: AAA Auto



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

1 dzień ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

1 dzień ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

2 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

2 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

2 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

3 dni ago